REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
To już za duża wartość. Temperatura na wskaźniku nie powinna rosnąć ponad 90 stopni nawet w gorące dni i podczas stania w korku.Ronnierradek napisał(a):Przy jeździe powyżej 110 czy w korkach w gorące dni wyświetla się komunikat przegrzany silnik zmniejsz prędkość
Chłodnica intercoolera ok ale co z chłodnicą układu chłodzenia nie była ona uszkodzona?Ronnierradek napisał(a):wymieniany miałem chłodnice intercooler oraz wentylator
Pytanie czy jej całkowita powierzchnia chłodzenia jest taka sama jak w oryginalnej od tego modelu. Jeżeli różnica jest znikoma to nie powinno być problemu. Druga sprawa to czy sprawdzałeś przepływ przez chłodnicę? Przy używanych warto sprawdzać takie sprawy bo w przypadku chłodnicy jeżeli jej część będzie nie drożna to prawidłowe chłodzenie na tym ucierpi.Ronnierradek napisał(a):chłodnice i intercooler kupiłem używany i wiem z salonu że chłodnica pasuje do tego auta, ale po numerach nie jest od tego modelu, i pytanie czy to może mieć jakiś wpływ
Tu masz potwierdzenie że układ nie działa w pełni sprawnie. Dynamiczna jazda powoduje, podobnie jak stanie w korku wzrost temperatury silnika. Tu ma duży wpływ właśnie wydajność układu chłodzenia czyli obieg płynu chłodzącego i wentylatory. Jeżeli chłodnica jest nie drożna np. w połowie to nawet wentylator pracujący na maksa nie będzie w stanie utrzymać w takich warunkach układu na zadanym bezpiecznym poziomie.Ronnierradek napisał(a):Przy szybszej i dynamiczniejszej jeździe powyżej 130 km też wyskakuje błąd, i wentylator się załącza
Raczej nie powinna ona mieć wpływu na przegrzewanie się silnika. Sprawdź tu EGR czy jest drożny i działa prawidłowo. Najlepiej jednak było by podłączyć się pod komputer i sprawdzić dokładny kod błędu bo problemów może być tu kilka.Ronnierradek napisał(a):dodam też że wyświetla mi się kontrolka emisji redukcji spalin może to też ma jakiś wpływ?