VW 1.8T

19 Paź 2013, 12:16

Witam.
Chciałbym usłyszeć opinie na temat silnika 1.8T w VW np. golfieIV. czy to dobra jednostka ?
przykładowo [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
halak69
Nowicjusz
 
Posty: 29

19 Paź 2013, 12:26

Silnik ten jest OK. Dobrze jedzie mozna chipowac turbinke. Zauważ tylko, ze jest juz gazowany a to w ciągu 5lat użytkowania auta gwarantuje wymianę instalacji. Czyli lepiej kup bez gazu i załóż go sam. Za ten rocznik mega drogo nie warto.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Paź 2013, 12:28

pełnej kwoty bym nie płacił. na bank stargowałbym minimum 500 :P
halak69
Nowicjusz
 
Posty: 29

19 Paź 2013, 15:28

Wiem że to co napisze to pare osób mnie znowu zje ale trudno.
Ja bym sie bał kupić turbo z gazem,jeden duży powód to turbina może szybko wymagać reanimacji a to nie jest niestety tania zabawa,w dodatku Golf z linku na 90% nie był oszczędzany co widać po zdjęciach.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

19 Paź 2013, 15:58

W 1.8T czasami pękają cewki ale wszystko zależy od tego kto jak dbał.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

19 Paź 2013, 17:31

Barol dobrze pisze, lepiej nawet rozglądnąć się za innym silnikiem jak 1.6, chyba że szukasz mega emocji 8)
napoleon
Początkujący
 
Posty: 172
Zdjęcia: 3
Auto: Ford Mondeo
Silnik: benz.lpg
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes AMG C-Coupe DTM testowany przez Roberta Kubicę
    Robert Kubica ma za sobą pierwsze testy Mercedesa AMG C-Coupé DTM na torze Ricardo Tormo nieopodal Walencji. Polski kierowca musiał oswoić się z obcą mu charakterystyką prowadzenia samochodu wyścigowego DTM - najpopularniejszej ...

19 Paź 2013, 18:25

Tak zupełnie z innej beczki. Właśnie wróciłem z oględzin auta
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Z zewnątrz i wewnątrz auto IGŁA, jak na ten rocznik to naprawdę super. Zero rys, otarć, w środku tak samo, ale....auto niby stało 2 tygodnie i:
-nie chciał odpalić, aku był trochę słaby i brakowało niby paliwa, po dolaniu ledwie odpalił,
-kopcił na biało a po dodaniu gazu na czarno aż na trawie osadził się czarny, tłusty nalot. po zagrzaniu kopcenie się zmniejszyło,
- przy silniku słychać było taki jęczący dźwięk,
-klima nie działała ,ale sprzedawca obiecał naprawić,
- po przekręceniu zapłonu słychać było w okolicy deski taki buczący dźwięk.
Wielka szkoda bo auto z wyglądu super. Ktoś może mi tak z ciekawości postawić diagnozę??
halak69
Nowicjusz
 
Posty: 29

19 Paź 2013, 19:01

nie brzmi zachęcająco, zwróć uwagę na klapki kolektora- częsta usterka w tych silnikach, a dwa tygodnie to nie dwa lata aby auto tak reagowało przy odpaleniu.
napoleon
Początkujący
 
Posty: 172
Zdjęcia: 3
Auto: Ford Mondeo
Silnik: benz.lpg

19 Paź 2013, 23:38

Co do tego kopcenia na czarno to zainteresowałbym sie sondą lambdą,przepływka,póżniej układ zapłonowy (świece,kable) no i filtr powietrza.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

20 Paź 2013, 10:59

Barol napisał(a):Wiem że to co napisze to pare osób mnie znowu zje ale trudno.
Ja bym sie bał kupić turbo z gazem,jeden duży powód to turbina może szybko wymagać reanimacji a to nie jest niestety tania zabawa,w dodatku Golf z linku na 90% nie był oszczędzany co widać po zdjęciach.


Nikt Cię nie zje :D tylko chodzi o to że turbo nic nie ma wspólnego z LPG i jak coś źle będzie to przez strojenie auata z turbo na LPG co oczywiście i tak nie ma wpływu na żywotnośc turbiny.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Paź 2013, 10:54

Witam,dorzucę coś od siebie bo może się przyda.

Silnik 1.8 T

odmiany:

150 KM produkowany od 02-10.
156 KM produkowany od 99-02.
163 KM produkowany od 02-08.
180 KM produkowany od 96-09.
190 KM produkowany od 02-08
210 KM produkowany od 98-03.

Charakterystyka.

-Wtrysk pośredni.
-układ DOHC.
-wszystkie silniki R4/20.

Utserki:

-Turbosprężarka (brak mocy,dymienie z ruru wydechowej,głośny gwiz slyszalny podczas przyspieszania,szybki ubytek oleju silnikowego.)

-układ chłodzenia (wachania temperatury cieczy chłodzącej,ubytek płynu w zbiorniczkuwyrównawczym).

-układ nadmuchujący ciepłe powietrze w kolektorze dolotowym(falujące obroty,świecenie kontrolki "check engine").

-rozrząd (metaliczne stuaknie podczas pracy silnika).

-duże zużycie oleju silnikowego(wyrazny spadek stanu oleju silnikowego).

Powyższe usterki mogą lecz nie muszą pojawiać się w tym silniku.
Wsyzstko zalezy od egzemplarza zawsze to powtarzam.

Ogólnie silnik bardzo mily heh :),zwłaszcza wersje 150 konne bardzo popularne i nie sprawiaja wiele kłopotów i są polecane i chętnie wybierane,sam kupiłyb auto z takim silnikiem wlaśnie :)
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994