Witam,dorzucę coś od siebie bo może się przyda.
Silnik 1.8 T
odmiany:
150 KM produkowany od 02-10.
156 KM produkowany od 99-02.
163 KM produkowany od 02-08.
180 KM produkowany od 96-09.
190 KM produkowany od 02-08
210 KM produkowany od 98-03.
Charakterystyka.
-Wtrysk pośredni.
-układ DOHC.
-wszystkie silniki R4/20.
Utserki:
-Turbosprężarka (brak mocy,dymienie z ruru wydechowej,głośny gwiz slyszalny podczas przyspieszania,szybki ubytek oleju silnikowego.)
-układ chłodzenia (wachania temperatury cieczy chłodzącej,ubytek płynu w zbiorniczkuwyrównawczym).
-układ nadmuchujący ciepłe powietrze w kolektorze dolotowym(falujące obroty,świecenie
kontrolki "check engine").
-rozrząd (metaliczne stuaknie podczas pracy silnika).
-duże zużycie oleju silnikowego(wyrazny spadek stanu oleju silnikowego).
Powyższe usterki mogą lecz nie muszą pojawiać się w tym silniku.
Wsyzstko zalezy od egzemplarza zawsze to powtarzam.
Ogólnie silnik bardzo mily heh
,zwłaszcza wersje 150 konne bardzo popularne i nie sprawiaja wiele kłopotów i są polecane i chętnie wybierane,sam kupiłyb auto z takim silnikiem wlaśnie