VW Fox. Niska kompresja silnika, szarpanie, gaśnięcie.

14 Lip 2016, 11:22

Witam.

Ja i mój VW Fox 1,2 2006 rok jesteśmy dość częstymi gośćmi na tym forum, bo niestety, ale wiecznie coś jest nie tak... (przebieg ok 70 tys. prawdopodobnie cofnięty)

Tym razem sprawa wygląda następująco:

W święta wielkanocne, usłyszałem po raz pierwszy dziwne stuki/rzężenia dochodzące z skrzyni biegów (znikające po wciśnięciu sprzęgła), które z czasem zaczęły się nasilać a dodatkowo autko zaczęło szarpać na zimnym silniku i niskich biegach tj. 1, 2 czasem na 3 ale bardzo rzadko. Czasem gaśnie zaraz po odpaleniu a przy drugiej próbie odpalenia wszystko wraca do normy. Jakoś pod koniec maja wyjechałem do pracy, po drodze chciałem zrobić szybkie zakupy, zaparkowałem więc auto, a gdy wróciłem, nie chciało odpalić... Raz jeszcze się powtórzyła taka sytuacja ok. 2 tygodnie później. Czasem zdarza się, że Fox lekko straci na mocy, lub spadają mu obroty do 500-600, po zatrzymaniu lub puszczeniu pedału gazu ale szybko wracają do prawidłowego stanu. Ogólnie to silnik chodzi dość cicho. Jechać jedzie i to całkiem całkiem ale dopiero na wyższych biegach i po rozgrzaniu silnika kiedy to objawy ustępują, prócz odgłosu ze skrzyni.

Odstawiłem więc Foxa do warsztatu, po tygodniu dostałem informację że kolejno pierwszy, drugi i trzeci cylinder mają ciśnienie 11/7,5/7,5 bara. Dodatkowo, silnik nie pracuje równo co przekłada się na skrzynię. Mechanik zlecił remont bądź wymianę silnika, a dokładniej chodzi o zawory które mogą być nadpalone.

Wymienione już są: Rozrząd, katalizator, chłodnica, cewki, świece, sprzęgło część okablowania, czujnik położenia wału korbowego, czujnik wałka rozrządu, regularnie wymieniane wszystkie oleje.

Co wy o tym myślicie??

Pozdrawiam
Kuba
Urbanus1
Nowicjusz
 
Posty: 30
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Vw Fox/ Seat Ibiza

22 Lip 2016, 11:36

Ciśnienie na pierwszym cylindrze może być natomiast na pozostałych dwóch jest za niskie. Nie wiem jaka dokładnie jest norma dla twojego silnika, ale na pewno nie powinno być mniej niż 10 bar.

Ja bym to sprawdził tak. W pierwszej kolejności rozrząd czy jest prawidłowo ustawiony według znaków. Następnie zrobił próbę olejową czyli jeżeli dodanie odrobiny oleju poprawi kompresję to będzie wina pierścieni, a jeśli nie to winne będą zawory.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mobilność elektryczna w BMW Group ma już 40 lat
    Pod koniec 1975 eksperymentalny pojazd zbudowany w oparciu o BMW LS oraz wyposażony w nowe akumulatory oraz nowy silnik elektryczny zaczął przynosić pierwsze rezultaty. Następnie, w roku 1980, zapoczątkowany został projekt ...
    Sportowe Volvo V40 R-Design
    Volvo do swojej oferty wprowadziło sportową wersję, prestiżowego, pięciomiejscowego hatchbacka Volvo V40 R-Design. Auto jest dostępne w salonach z trzema silnikami wysokoprężnymi oraz trzema wersjami benzynowi. Cena modelu ...