Cykanie rozgrzanego silnika diesla

18 Lip 2016, 17:41

Witam posiadam golfa 6 tdi 105km ostatnio pojawiło się u mnie cykanie tylko podczas dodawania gazu które objawia się dopiero po rozgrzaniu silnika przejechaniu ok 7-8 km i staje się ono można powiedzieć coraz głośniejsze nawet tak klekota ,na zimnym silniku nigdy tego nie ma jest natomiast nierówna praca silnika na postoju oraz gdy stoję na światłach zaczyna trochę szarpać autem czy ktoś może po objawach wskazać jakiś kierunek w stronę diagnozy dodam tylko że po podpięciu pod komputer brak błędów mechanik zasugerował ze to wtryski dzięki.
darek143
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volkswagen
Silnik: 1.6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Lip 2016, 06:40

Niestety mechanik może mieć rację.
Ile auto ma przebiegu..?

Gdyby to wszystko ustawało i cichło przy wzroście temperatury w silniku ,to obstawiałbym raczej popychacze w głowicy ,które chodziłby niedosmarowane..,a tak... :roll:
Jest jeszcze opcja z pompą podciśnienia ,która czasem też wydaje takie odgłosy. Istnieje też margines ryzyka zbyt małego ciśnienia i stąd niewystarczającego ciśnienia do właściwego smarowania popychaczy hydraulicznych w głowicy.
Natomiast daleki jestem od szukania przyczyny zużycia elementów mechanicznych w samym silniku wewnątrz.

Na twoim miejscu ,jeździłbym jeszcze trochę dalej i czekał na nasilenie się objawów. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lip 2016, 08:15

Zanim wydasz kupę forsy na wymianę wtryskiwaczy, to zrób test - kup czerwony olej do dwusuwów obojętnie jakiej marki (ja kupuję Orlen 2T Semisyntetic - koszt ok 18 zł/litr lub Jasol 2T koszt ok 15 zł/litr) i na 60 litrów ropy wlej go do baku pół litra (możesz zorganizować sobie 5-litrową bańkę, zalać do niej ropy i tam wstępnie rozmieszać olej przed wlaniem do baku). Takie "natłuszczone" paliwo przesmaruje wtryskiwacze i pompę, czerwony olej do dwusuwów ma także bardzo dobre właściwości myjące i usuwające nagary z wnętrza wtryskiwaczy. Wyjeździj jeden zbiornik paliwa i zobacz czy bedzie różnica w pracy wtrysków.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

19 Lip 2016, 12:37

Właśnie jeździłem i teraz kiedy stoję np na światłach częsie autem trochę auto już zrobiło 200 tys prawie cały przebieg głównie na autostradach auto nie straciło wigoru a nie chce jeździć za dużo bo wiem że mogę sobie zjechać głowice albo ten nieszczęsny filtr cząsteczek stałych a mam taki pytanie dodawanie tego oleju do paliwa robi się jakoś co określoną liczbę tankowań chce wiedzieć na przyszłość co jeszcze mogę powiedzieć jak silnik czasem pracuje nierówno gdy stoji to gdy dam większe obciążenie typu włączenie klimatyzacji wtedy zaczyna pracować rowno
darek143
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volkswagen
Silnik: 1.6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Lip 2016, 13:44

Zakłócony cykl wtrysków na jałowym biegu.
Może będzie któraś poducha pod silnikiem walnięta? Warto by ją najpierw wykluczyć. Tym bardziej ,że komp jak piszesz jest czysty.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lip 2016, 13:57

Tylko że jest to nie regularne czasem jest a jeszcze częściej tego nie ma
darek143
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volkswagen
Silnik: 1.6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


19 Lip 2016, 14:29

Skoro tak, to nie podejmuj żadnych drastycznych ruchów tylko jeździj i obserwuj. Kolega powyżej dobrze prawi, że może byc jakaś poduszka wywalona. Co zaś oleju do paliwa - zapobiegawczo dodaje się go w proporcjach 300 ml na 60 litrów paliwa, ale ty u siebie leczniczo możesz spokojnie dać więcej. Robi się to, ponieważ paliwa do diesla w UE są co 3 lata pogarszane wskutek usuwania siarki w imię eko-terroru. Siarka polepsza spalanie, ale również ma właściwości smarne. Olej do dwusuwów jest zamiennikiem siarki, przyczynia się on do wydłużenia pracy wtryskiwaczy niezależnie czy to elektromagnesy czy piezoelektryki.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

19 Lip 2016, 14:46

chciałbym jeździć tylko boli mnie ten dźwięk cykania| klekotania aż normalnego kierowce boli w uszach i martwi mnie żeby inne części nie dostały po tyłku jeżeli rzeczywiści wtrysk jest uszkodzony a z tym olejem na pewno od teraz będę dodawał tylko jeszcze zapytam czy filtr cząsteczek stałych nie cierpi po dolewaniu takiego płynu
darek143
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volkswagen
Silnik: 1.6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Lip 2016, 14:54

DPF nie ucierpi - ten olej to półsyntetyk, który optymalnie smaruje i zostawia bardzo mało popiołów, mniej niż czyste paliwo.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

19 Lip 2016, 16:27

znalazłem filmik na youtube z dźwiękiem jak u mnie tylko tutaj jest znacznie głośniej u mnie jest jakby bardziej dochodził z jednego wtryskiwacza i ciszej , bo tu to normalnie orkiestra . Niestety autor nie napisał czy u niego tak jak u mnie występuje to dopiero po rozgrzaniu silnika .

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

A i dzięki za rade Anjin na pewno wypróbuje
darek143
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volkswagen
Silnik: 1.6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Lip 2016, 05:52

Jak masz ten sam dźwięk ,to mechanik miał rację... :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna