VW Golf 3 kombi, wymiana szczęk i brak hamulców z tyłu.

25 Lis 2013, 13:00

Witam!
Kilka tygodni temu trafiła mi się wymiana szczęk hamulcowych w tylnych kołach(bębny hamulcowe).
Na początku nie było wiadomo, jak to ugryźć. Auto podniesione, koło zdjęte, co dalej. Ale po wzięciu do ręki młotka i solidnym oraz długotrwałym opukaniu blachy na środku bębna zaświeciło się "światełko w tunelu", gdyż blacha zaczęła się poruszać, wychodzić delikatnie z otworu, w którym siedzi na co dzień. Zatem dalej młotek i do tego płaski wkrętak do podważania, aż w końcu blacha zeszła. Później zawleczka, blaszka zabezpieczająca śrubę(coś na kształt koronki), śruba(odkręcana samymi palcami), podkłada i w końcu łożysko.
Ale to dopiero połowa drogi. Mimo wyjęcia tych podzespołów, bęben nie miał zamiaru zejść ze swojego miejsca. Po kilku minutach namysłu i kombinowania, podważony wkrętakami od spodu/dołu zaczął powoli dawać za wygraną. 1 wkrętak z lewej do góry, później to samo z prawej(najwygodniej zdejmować we 2 osoby, na 4 wkrętaki) i krok po kroku do celu. Teraz bezpieczne zdjęcie zabezpieczeń szczęk(OSTROŻNIE, ŻEBY NIE WYSKOCZYŁY TŁOCZKI I NIE WYPŁYNĄŁ PŁYN HAMULCOWY - BO MNIE SIĘ TO NIESTETY PRZYTRAFIŁO, PÓŹNIEJ BYŁO ODPOWIETRZANIE HAMULCÓW), linki od ręcznego i powoli, sztuka po sztuce przekładanie sprężyn na nowe szczęki. Po przełożeniu z powrotem na miejsce. Najlepiej chyba zdejmować od dołu(po przeciwnej stronie niż tłoczki) i od dołu zakładać z powrotem. Wszystko fajnie, złożone w całość.
Teraz to samo z drugiej strony.
A teraz próba ręcznego. I tu zonk. Ręczny na maxa w górze, a bęben się kręci. To trzeba podciągnąć linki. Dziwne, bo przecież nowiutkie szczęki... Ale cóż poradzić. Śruby podciągnięte, ale auto wcale nie stoi w miejscu.

Koniec końców okazało się, że prawy pancerzyk od linki hamulca ręcznego jest dziurawy :( bo przerdzewiał w okolicach koła :( . Przez to linka nie chciała się przesuwać, hamulce stały w miejscu, nie odbijały, a teraz mam do wymiany, po za linką, koronkę/pierścień od ABSu, bo duża dźwignia od ręcznego w bębnie stale o nią tarła przez co obie są uszkodzone, mają wyżłobione nacięcia a sama koronka nie trzyma się bębna i przez nią świeci się kontrolka ABS na desce rozdzielczej. Nie wystarczy wymienić bębnów(bo takie rzeczy należy robić parami), bo bębnów z koronką/pierścieniem nie udało mi się znaleźć. Osobno są w sprzedaży, tzn. albo bęben albo koronka.
Podajcie proszę sposób, w jaki trwale i dobrze zamontować taką koronkę/taki pierścień na bębnie. Czytałem, że trzeba kupić ten element, podgrzać do 250-300*C i pod ciśnieniem, pod prasą nabić na bęben. Tylko czy to prawda, czy ma rację bytu? Jeżeli tak, to gdzie coś takiego zrobić? Zaczyna się chyba prawdziwa zima i jazda bez sprawnych hamulców to nie są żarty. Z resztą to zawsze jest poważny problem.
TDI.SUBARU
Początkujący
 
Posty: 95
Zdjęcia: 1

25 Lis 2013, 15:10

Opis przydługi i bez urazy ale spieprzonej roboty. Tutaj bębny ściąga się bez problemu po wycofaniu klinów samoregulacji.Po zamontowaniu szczęk w zasadzie linek się nie podciąga. Ma wpierw zadziałać samoregulacja poprzez naciskanie na pedał hamulca ( jazda próbna wskazana ) a potem dopiero patrzymy czy jest ręczny. Opis co i jak znajdziesz na pewno na https://www.google.pl/ . O tym napisano już chyba wszystko co się dało napisać. Koronka jest z wytłoczki stalowej. Usuwasz starą , czyścisz to miejsce i równo naciskasz nową. Zanim jednak coś zrobisz doprowadż układ do właściwego stanu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4831
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sty 2014, 15:18

Dokładnie tak i chyba nie ma sensu się aż tak bardzo rozpisywać, na forum było kilka podobnych tematów i schematów wraz z opisem,możesz poczytać i zrobić wg tego,moim zdaniem warto.
SklepMartec
Początkujący
 
Posty: 52
Auto: Audi a3
Silnik: 1.9 140KM
Paliwo: Diesel
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Wynajem Porsche - spełnij swoje marzenia
    Branża motoryzacyjna zmienia się bardzo dynamicznie, jednak są takie nazwy, które od lat niezmiennie wywołują szybsze bicie serca wśród jej miłośników. Jedną z nich jest Porsche. Założona w 1931 roku ...