VW Golf 7 problem z czujnikiem dystansu

08 Cze 2021, 22:28

Golf VII 2018, Szwankuje Radar dystansu. Włączamy tempomat i wszystko ładnie działa, utrzymuje dystans, w korku również wszystko działa poprawnie, hamuje do zera, rusza ponownie itd. Problem zaczyna się przy większym natężeniu ruchu lub jak zgubi przeszkodę, wtedy tempomat się wyłącza, wyskakuje komunikat "czujnik nie ma widoczności" tempomatu nie da się ponownie uruchomić, trzeba zgasić i ponownie odpalić auto i znowu wszystko działa. Sytuacje w jakich najczęściej przestaje działać:
-gdy auto przed nami "ucieknie"
-gdy ktoś wyprzedzając wciśnie nam się przed auto
-w dużym natężeniu ruchu przy częstym zmienianiu się aut przed radarem

Tak jakby głupiał i nie nadążał lub nie mógł się zdecydować do którego obiektu złapać dystans bo jeżeli Radar złapie jeden obiekt i będzie się go trzymał to wszystko działa i można tak godzinami jechać za kimś. Potrafi też nie hamować przed obiektem pomimo że nie ma komunikatu o usterce ale zauważyłem to jadąc w mieście więc miał prawo zgłupieć więc to pomijam.
Błędy (bez opisu) jakie pokazują się gdy komunikat się wyświetla to
0064D4
00622A
Co ciekawe jak auto zgasze i odpalę to błędy same się kasują i już się nie pojawiają aż do ponownego pojawienia się komunikatu.
Czy zdarzyły wam się podobne przypadki? Ja nigdy tak nie miałem, zawsze było że radar działał lub nie a nie częściowo działał.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Cze 2021, 09:28

Kao napisał(a):wtedy tempomat się wyłącza, wyskakuje komunikat "czujnik nie ma widoczności" tempomatu nie da się ponownie uruchomić, trzeba zgasić i ponownie odpalić auto i znowu wszystko działa
Ale tempomat całkowicie się wyłącza czy tylko wyłącza się funkcja aktywnego tempomatu?

Sprawdzałeś czy tak samo się dzieje jak ustawisz np. większy dystans od poprzedzającego pojazdu?

Kao napisał(a):Co ciekawe jak auto zgasze i odpalę to błędy same się kasują i już się nie pojawiają aż do ponownego pojawienia się komunikatu.
Wygląda to tak jak by system nie wiedział co ma zrobić w takiej sytuacji przez co wyłącza tempomat. Przypuszczam, że jest to takie zabezpieczenie tylko w takim momencie powinien wyrzucić komunikat z informacją o wyłączeniu tempomatu i tyle, nie blokując jego ponownego włączenia.

Tak z ostatniej mojej jazdy :) Jak ostatnio jechałem samochodem w mieście około 40km/h z aktywnym systemem automatycznego hamowania awaryjnego i przeleciał mi gołąb przed szybą. W tym czasie na sekundę zapalił mi się komunikat Hamuj! na liczniku ale auto nie zareagowało jeszcze.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10129
Zdjęcia: 35

09 Cze 2021, 11:13

Rokiko napisał(a):Ale tempomat całkowicie się wyłącza czy tylko wyłącza się funkcja aktywnego tempomatu?

jezeli komunikat się włączy wyłącza się tempomat całkowicie, nie działa w ogóle.

Rokiko napisał(a):Sprawdzałeś czy tak samo się dzieje jak ustawisz np. większy dystans od poprzedzającego pojazdu?
tak, jeżeli działa to wszystkie funkcje działają prawidłowo, można sobie zmieniać dystans, włączać wyłączać itd aż do czasu zapalenia się komunikatu
Rokiko napisał(a):Przypuszczam, że jest to takie zabezpieczenie tylko w takim momencie powinien wyrzucić komunikat z informacją o wyłączeniu tempomatu i tyle, nie blokując jego ponownego włączenia.
No właśnie też tak myślę a przy okazji wybije te 2 błędy tylko nie mogę znaleźć ich interpretacji.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Cze 2021, 12:30

Kao napisał(a):2 błędy tylko nie mogę znaleźć ich interpretacji.
Szukałem trochę ale nawet na zagranicznych stronach nic nie znalazłem ;/
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10129
Zdjęcia: 35

09 Cze 2021, 14:08

No właśnie, nic jutro jestem umówiony do VW, zobaczymy co te czarusie wymyślą
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Cze 2021, 13:48

Zapytaj z ciekawości co oznaczają te dwa błędy, może zdradzą Ci tajemnicę :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10129
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Iron Drift King - drifting dotarł do… kopalni!
    Drifting podbija świat. Ta nietypowa dyscyplina motorsportu dociera do różnych zakątków globu. W ostatni weekend zawitała nawet do dawnej kopalni odkrywkowej w Niemczech. Drugie miejsce na międzynarodowych zawodach ...

15 Cze 2021, 19:56

No i jak to często bywa głupota była przyczyną. W ASO panowie stwierdzili że atrapę trzeba zmienić ( za jedyne 170 euro) bo uszkodzone jest jego mocowanie i wpada w wibracje i się rozłącza chodz w ogóle nie pokrywało się to z moimi obserwacjami. Pytałem panów czy wyjmowali atrapę, zapewniali mnie że tak :naughty: no i co ? nic nie wyjmowali bo jakby tak było to by zauważyli że czujnik wcale nie był wpięty i poprostu widział więcej asfaltu jak auta przed nim, nic nie było uszkodzone wystarczyło kliknać i po temacie. Nie dało się tego zauważyć nawet po wyjęciu atrapy, żeby to zauważyć trzeba było zdemontować logo vw pod którym jest czujnik.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4