Vw golf II problem z odpaleniem ciepłego silnika

08 Cze 2008, 19:25

Witam mam problem w moim golfie II.Problem dotyczy odpalenia ciepłego silnika.Jest to silnik 1.3 pełny wtrysk . Silnik jak jest zimny pali bez problemu ale gdy jest ciepły musze zdejmować kostki z czujników temperatury tj. [niebieski i czarny ] i wtedy odpala po ponownym założeniukostek nic sie nie dzieje do momentu wyłonczenia silnika.Czujniki wymieniłem już na nowe i dalej nic , czy jest ktoś wstanie mi coś doradzic.
pozdrawiam!!!!
wguzik
Nowicjusz
 
Posty: 10
Zdjęcia: 0
Miejscowość: nowy targ
  • 09 Cze 2008, 07:24

    Skoro silnik da sie uruchomić po odłączeniu tych czujnika temperatury,to on jest winien.Można sugerować,że podaje złe odczyty temp. do sterownika silnika - jak silnik jest ciepły,a czujnik podaje do sterownika temp. np. 20 stopni,to sterownik włącza ssanie,a to z kolei zalewa silnik.
    Najlepiej sprawdz odczyty tego czujnika przy nagrzanym silniku albo po podłączeniu się pod komputer diagnostyczny,albo mierząc jego opór,ale wówczas musisz mieć tabelkę,żeby wiedzieć,jaki opór czujnika odpowiada jekiej temp. cieczy.Zwróc uwagę to to,że musi to być czujnik temp. cieczy chłodzącej od ECM - nie pomyl czujników ze wskaźnika temp.W VW jak się nie mylę były dwa rodzaje czujników - niebieski i czerwony.Musisz sprawdzić,czy ten,który założyłes nowy,jest właściwym do twojego silnika.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    09 Cze 2008, 12:20

    witam czujniki które założyłem są nowe i zgodne z rocznikiem, modelem silnika.Mierzyłem oporność tych czujników w różnych temperaturach i parametry są prawie identyczne jak w tych starych ktore pewnie też były dobre różnica kilka om. Z odpowiedzi pana nasuwa mi sie tylko jeszcze że winny może być sterownik . Prosze o odpowiedż co pan o tym myśli .
    Byłem jeszcze u elektryka i on też tak podejżewa z tym że niema pewności czy to sterownik czy modół zapłonowy. W momencie gdy nie pali iskra jest super , dlatego to mi troche nie gra.
    pozdrawiam!!!
    wguzik
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: nowy targ

    09 Cze 2008, 20:19

    Jeżeli jest iskra (koloru niebieskawego),to znaczy,że jest problem z układem zasilania.Nasuwa mi się na myśl ciśnienie paliwa.Jest jeszcze możliwość,że ta iskra jest w niewłaściwym momencie,a za to odpowiada z kolei czujnik położenia wału korbowego.Sterownik silnika jest najdroższym elementem całego układu sterowania,więc jego awarię,należy postawić na ostatnim miejscu.Moduł zapłonowy też można by wykluczyć,bo skoro iskra jest...
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    09 Cze 2008, 21:07

    Witam . Dzieki za odpowiedz, odkladam te sprawe do czwartku bo umówiłem sie z mechanikiem , oczywiście poinformuje co i jak.
    Jeszcze raz Dzieki Pozdrawiam!!!
    wguzik
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: nowy targ

    13 Cze 2008, 20:30

    Witam ,jestem po wizycie u elektryka i dalej nic ,wszystko jest podobno ok.a autko jak jest ciepłe dalej nie pali i niewiem co dalej.
    pozdrawiam!!!
    wguzik
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: nowy targ
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Jak polskie miasta wspierają elektromobilność?
      Cisza i dobra jakość powietrza – tego brakuje mieszkańcom wielu polskich miast. W odpowiedzi na ten problem coraz więcej samorządów promuje elektromobilność, ponieważ pojazdy elektryczne zapewniają transport ...

    25 Cze 2008, 17:09

    witam. Mam podobny problem. Posiadam golfa II 1.8 w benzynie i taz mam problem z iskra. Otoż w jakiś dziwny sposób gubi ja,wiem że to napewni problem z iskrą bo sprawdzalem ;) w trakcie jazdy potrafi zgasnąć a wtedy jest nie mały problem żeby go na nowo uruchomić. Zaczęlem od wymiany cewki, to nie pomogło :( wymieniłem moduł mocy, i nadal nic, posrawdzałem wszystki kable i nadal nic ;/ wymienilem także sterownik głowny, ale tez nie pomogło, elektryk zasugerował wymiane kostki pod stacyjką i jak narazie jest ok, pali za kazdym razem i wtrakcje zajdy tez sie nie wylancza, mówił także że przyczyna może być czujnik HALLA, ale wyniane tego czyjnika zostawiam na koniec, jezeli ta kostka tez zawini :D moz ktos tez mial taki problem i wiek jak sie z nim poradzic :?:
    hamerlpe
    Nowicjusz
     
    Posty: 1

    12 Gru 2009, 21:19

    to nie żadne czujniki zobacz sobie czy niemasz komputerka przepalonego,bo miałem tak samo i komputerek do wymiany :wink:
    bokserek12
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: wrocław