Vw golf iv 1.9 tdi 110 km - ciezko pali gdy silnik cieply

24 Sty 2010, 19:14

mam problem ze swoim golfikiem,gdy silnik jest ciepły muszę kręcić ok 10 sek,rano na zimnym silniku jest ok i pali od strzała,wymieniłem czujnik temp i dalej to samo,co myślicie o tym?? denerwuje mnie już to bo byłem u kilku mechaników i nikt nic nie wie
maniek2120
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Brzeg
  • 24 Sty 2010, 21:07

    A sprawdzili ciśnienie sprężania?
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    25 Sty 2010, 20:27

    nie było sprawdzane a jaka może być przyczyna?jak będzie nieodpowiednie to co się dzieje?
    maniek2120
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: Brzeg

    25 Sty 2010, 21:09

    Ja powiem Tak albo tłoczek i głowiczka pompy wtryskowej do wymiany. spore koszta od 1500 zł. ale najpierw udaj się do serwisu bosch i trzeba wgrać na nowo sterowniki do pompy wtryskowej. koszt około 100 zł czasami po przebiegu 200 tyś tak trzeba i pomaga to najpierw spróbuj tego tańszego rozwiązania. pozdrawiam :wink:

    [ Dodano: Pon Sty 25, 2010 20:10 ]
    PhantomASA1 napisał(a):A sprawdzili ciśnienie sprężania?
    . to nie te objawy na zimnym to się zgodzę .
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska

    25 Sty 2010, 23:52

    Ja myślę,że mechanicy sprawdzili pompę,jeśli nie to oczywiście że pompa może dawać w kość,natomiast jeśli chodzi o ciśnienie sprężania to spada gdy silnik jest gorący,przecież gdy silnik jest zimny układ tłokowo cylindryczny jest bardziej szczelny.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    26 Sty 2010, 16:36

    Ja mam to samo z golfikiem 1.9 tdi/90km zapewniają mnie że to ten sterownik.jeśli nie to to pompa wtryskowa do regeneracji to jest już :sad: ból :sad: :sad: POZDRO...
    DYMUŚ1984
    dymel1984
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Miejscowość: żółtnica
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nowy Lexus IS z nowym przestronnym wnętrzem
      Kluczowymi założeniami programu rozwojowego nowej generacji modelu IS były wiodąca w segmencie przyjemność prowadzenia, wyrafinowany komfort oraz intuicyjność obsługi urządzeń pokładowych. Znalazło to swoje odzwierciedlenie ...

    26 Sty 2010, 18:44

    PhantomASA1 napisał(a):Ja myślę,że mechanicy sprawdzili pompę,jeśli nie to oczywiście że pompa może dawać w kość,natomiast jeśli chodzi o ciśnienie sprężania to spada gdy silnik jest gorący,przecież gdy silnik jest zimny układ tłokowo cylindryczny jest bardziej szczelny.


    Przeciętny mechanik nie zdiagnozuje pompy tego typu i wgra sterowniki. to tylko serwis bo ciężko dostać oprogramowanie tego typu. jeśli chodzi o to ciśnienie..to nie jest benzyna gdzie ciśnienie sprężania jest około 10 bar a diesel ma rzędu 22-26 i jakby miał słabe ciśnieni to nie odpalił by na zimnym bo tam zapala dawkę paliwa sprężone powietrze a jak jest silnik ciepły to nie trzeba takiego dużego ciśnienia aby odpaliło gdyż silnik jest rozgrzany. i dlatego wspomaga nam to odpalanie zimnego silnika świeca żarowa. i jakby koledze nie palił na zimnym to bym się zgodził że to ciśnienie za słabe, ale to powinien wiedzieć przeciętny Kowalski.

    A dodam że stawiał bym na te sterowniki bo aby w tym silniku poszła pompa to kilkakrotne braki paliwa by ją dobiły.. to do serwisu wgrać sterowniki bo takie kręcenie wkurza..pozdrawiam
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska

    26 Sty 2010, 20:56

    Cóż ,ciśnienie sprężania metodą próby olejowej sprawdza się na gorącym ,nie na zimnym silniku,dlaczego?!Trzeba zwiększyć dawkę rozruchową w programie ale najpierw sprawdź podgrzewacz w filtrze paliwa o ile dobrze pamiętam jest coś takiego w tym Golfie.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    27 Sty 2010, 00:13

    mialem taki problem dwa razy,seat toledo i golf III,oba 1.9 110KM.wymienilem kolo zebate paska rozrzadu na wale.czesto luzuje sie glowna sruba i wybija sie klin i delikatnie przestawia sie rozrzad.nie jest duzy koszt bo ok60zl takie kolo.
    radek15
    Początkujący
     
    Posty: 112
    Miejscowość: skierniewice

    27 Sty 2010, 18:00

    PhantomASA1 napisał(a):Cóż ,ciśnienie sprężania metodą próby olejowej sprawdza się na gorącym ,nie na zimnym silniku,dlaczego?!Trzeba zwiększyć dawkę rozruchową w programie ale najpierw sprawdź podgrzewacz w filtrze paliwa o ile dobrze pamiętam jest coś takiego w tym Golfie.

    A mierzyłeś kiedyś na ciepłym silniku ciśnienie sprężania. pierwsze słyszę. Zapytaj mechanika pierwszego lepszego i Ci powie. tylko na zimnym.. w każdym samochodzie tak się robi.
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska

    27 Sty 2010, 18:35

    No dobra, to w takim razie dlaczego zaleca się do silników ,które są już w znacznym stopniu zużyte i nie mają już najlepszego ciśnienia sprężania oleje o większej lepkości(lub Moto-doktor) i bardziej odporne na wysokie temperatury ?! Kiedy bardziej układ tłokowo cylindryczny jest szczelny ,na zimnym czy gorącym silniku?!Kiedy występuje największe tarcie?!Wtedy gdy silnik jest gorący czy zimny?!

    [ Dodano: Sro Sty 27, 2010 17:37 ]
    Kiedy tłoki w cylindrze chodzą ciężej ,przy zimnym czy gorącym silniku?! :wink:

    [ Dodano: Sro Sty 27, 2010 20:28 ]
    Na logikę biorąc, to podczas pomiaru ciśnienia sprężania silnik winien być gorący,nie jestem mechanikiem i nigdy tego nie robiłem.Upewniłem się ,tak silnik musi być rozgrzany :!:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    28 Sty 2010, 19:44

    PhantomASA1 napisał(a):No dobra, to w takim razie dlaczego zaleca się do silników ,które są już w znacznym stopniu zużyte i nie mają już najlepszego ciśnienia sprężania oleje o większej lepkości(lub Moto-doktor) i bardziej odporne na wysokie temperatury ?! Kiedy bardziej układ tłokowo cylindryczny jest szczelny ,na zimnym czy gorącym silniku?!Kiedy występuje największe tarcie?!Wtedy gdy silnik jest gorący czy zimny?!

    [ Dodano: Sro Sty 27, 2010 17:37 ]
    Kiedy tłoki w cylindrze chodzą ciężej ,przy zimnym czy gorącym silniku?! :wink:

    [ Dodano: Sro Sty 27, 2010 20:28 ]
    Na logikę biorąc, to podczas pomiaru ciśnienia sprężania silnik winien być gorący,nie jestem mechanikiem i nigdy tego nie robiłem.Upewniłem się ,tak silnik musi być rozgrzany :!:


    powiem jedno a gdzie się upewniłeś. ktoś Ci powiedział bzdury temperatura do pomiarów powinna być około 15 ,20 stopni.

    moto doktor stosuje się aby uleczyć nieuleczalne . po wlaniu tego czegoś do silnika wytrąca się tak jakby nagar który osadza się na tłokach pod pierścieniami uszczelniając je niby poprawia kompresje ale w nie znacznym stopniu.. tak powinny...i reszta bzdur co ma poprawić..

    nie będę pisał tu podstaw techniki. oraz materiałoznawstwa. tłok jest wykonany z stopu aluminium z rożnymi domieszkami tuleja cylindra z innego materiału. jedno i drugie przy wzroście temperatury inaczej się rozszerza. i jakbyśmy zastosowali tłoki za ciasne i nie spasowali pierścieni (luz na zamkach) to zatrzemy motor. i dlatego wszystko się pasuje na cacy. im gorętszy silnik to ciaśniejszy i szczelniej w tulei cylindra. i jaki pomiar nam by dał pomiar na ciepłym silniku a na zimnym. Diesel im cieplejszy to lepiej odpala. tam odpala sprężone powietrze wzrasta do danej temperatury i zapala wtryśnięte paliwo . jak jest ciepły to nie musi wytworzyć takiego sprężania aby odpalić paliwo i wtedy diesel może być wyłechtany i nam odpali ale jak wystygnie to musi wytworzyć duże ciś, ale jak nie ma jak to trza kręcić i kręcić. a w czasach PRL to dawało się do dolotu zapaloną gazetę aby wciągał ciepłe powietrze i palił lepiej.

    pomiary takie jak piszemy robimy na zimnym silniku.. i zastanów się po co nam chłodzenie silnika. jak dalej nie wiesz kiedy ciężej tłok chodzi to spuść u siebie płyn chłodniczy i pojeździj i zobacz co się stanie..
    rafi195
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 284
    Miejscowość: małopolska

    16 Kwi 2011, 17:46

    Wymień szczotki w rozruszniku, Miałem to samo na zimnym palił jak strzała, a na cipłym kręciłem i kręciłem . Pozdrawiam
    okukek
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: wielkopolska

    16 Kwi 2011, 19:42

    Rozrusznik lub korekta w dawce paliwa rozruchowego, najlepiej jeszcze zrobić logi ,test i wtedy wyjdzie jaka dawka , kąt wtrysku itd. Ale zacznij od rozrusznika jak napisał okukek.
    arciasty
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1012
    Miejscowość: koluszki