VW Golf IV 1.9 tdi AXR 105km czy Opel Astra H 1.7 cdti 80km

25 Maj 2012, 07:23

Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem nowy na tym forum. Od jakiegoś czasu szukam dla siebie samochodu. I tak oto w oko wpadły mi wymieniowe w temacie samochody.
Co do golfa... rocznik 2001, wyposażenie wersji Special.
Co do astry... rocznik 2005, wersja Essentia.

Który z nich według was będzie samochodem ""lepszym"? Nie chodzi o tzw desing, ponieważ to kwestia gustu. Chciałbym się dowiedzieć który samochód będzie mniej problemowy i bardziej trwały. Który silnik może okazać się droższy w eksploatacji i bardziej kosztowny w naprawach? Koszt golfa to około 15500zł, astra 21500zł.

Z góry dziekuje i pozdrawiam.
inzMarvel
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 08 02 2008

25 Maj 2012, 12:28

Astra jest młodszą konstrukcją. Łatwiej znaleźć zadbany egzemplarz z rozsądnym przebiegiem. 1.7 CDTI 80 KM to silnik od Isuzu. Ja bym się w to nie pakował, jest za słaby dwa, niewątpliwie zaletą jest brak dwumasy. Golf wiadomo dobry samochód tylko ciężko znaleźć coś rozsądnego. Większość "igiełek" z TDI ściągnietych z Niemiec na tylnej klapie ma przejechanych 2 lub nawet 3 razy więcej km niż na liczniku. Ten silnik będzie zdecydowanie dynamiczniejszy, ale ma już dwumasę czyli już koszty utrzymania mogą być wyższe. Ja bym był jednak za Astrą ale raczej szukałbym w benzynie i ewentualnie dorzuciłbym lpg.
mazur93
Początkujący
 
Posty: 198
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 05 12 2011
Auto: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

26 Maj 2012, 17:09

Dzięki wielkie za pomoc. Być może kiepsko sformułowałem problem, gdyż niewielki odzew. W sumie to chciałbym się tylko dowiedzieć czy silniki 1.7 cdti i technologia common rail zdaje egzamin w codziennym użytkowaniu. Ma ktoś może astre z tym silnikiem?
inzMarvel
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 08 02 2008

26 Maj 2012, 21:03

Diesle z common rail przede wszystkim są dynamiczniejsze, mniej palą, ponoć kulturalniej pracują i wydają przyjemniejszy dźwięk (chociaż ja tam wolę klekot starego poczciwego 1.7 dti :D ) i są bardziej ekologiczne. Coś za coś, układ jest skomplikowany. Jak coś się skopie to dużo trzeba płacić. Przede wszystkim trzeba lać dobre paliwo. Przy prawidłowym użytkowaniu jednak diesel z common rail nie powinien sprawiać problemów. :wink:
mazur93
Początkujący
 
Posty: 198
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 05 12 2011
Auto: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008