VW Golf IV - Pomoc przy zakupie "nowego" silnika

31 Mar 2019, 12:32

Witam
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, iż jestem całkowicie zielony w sprawach motoryzacji, a tym bardziej mechaniki samochodowej, tak więc proszę o wyrozumiałość.
Potrzebuję pomocy przy zakupię nowego (używanego) silnika do mojego VW Golf IV. Jako iż wiadomo że przy takich sytuacjach nie wiadomo na co się trafi, bardzo prosił bym osoby które znają się w tych sprawach, o pomoc przy znalezieniu oferty kupna silnika, przy której prawdopodobieńswo tego że silnik będzie sprzedawany w dobrym stanie, będzie w miarę wysokie. Lub ktoś może zna sprawdzonego sprzedawce który miałby silnik w dobrym stanie? Mój obecny uszkodzony silnik to 1.6 SR 100KM 74KW (kod silnika to AKL), a mieszkam w okolicach Torunia. Będę wdzięczny za wszelką pomoc jak i porady odnośnie tematu :)
Mily555
Obserwowany

Prawo jazdy: 23 05 2017
Auto: Nie mam

02 Kwi 2019, 12:36

Silnik będzie wymieniany przez jakiś warsztat?
Skoro nie znasz się to może lepiej zlecić coś takiego wraz z zakupem silnika jakiemuś warsztatowi który kompleksowo ogarnie całą naprawę?

Co zrobić żeby nie wpakować się na minę, hm… z kupnem silnika różnie bywa ale warto sprawdzić czy sprzedającemu zależy na sprzedaży i rzetelnie do niej podchodzi dając gwarancję rozruchową po montażu silnika w samochodzie. Warto żeby na dokumencie sprzedaży wpisał przebieg jaki miał samochód z którego pochodzi silnik.

Jeżeli będziesz kupował bezpośrednio czyli pojedziesz po taki silnik zabierz najlepiej mechanika który będzie ci go wymieniał.
Cichy77
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

12 Kwi 2019, 15:47

Raczej ktoś mu będzie zakładał napisał że jest zielony w tym temacie.
Dokladnie bez mechanika ( dobrego mechanika ) się nie ruszaj kupisz silnik założysz i okaże się że dentka a ze zwrotem to wiadomo jak to będzie
Promot
Nowicjusz
Awatar użytkownika

Auto: Seat Ibiza III
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008