Corolla e12 - Brak mocy i dymienie na czarno

07 Kwi 2019, 09:21

Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu mam problem z Toyotą Corollą e12, 2002r., diesel 2.0 110KM. Mam 3 objawy: brak mocy przy przyspieszaniu, dymienie na czarno, świecąca się kontrolka check engine. Opiszę każdy problem po kolei:

1. Brak mocy przy przyspieszaniu (wtedy też zapala się check):
- najczęściej przy zmianie biegu na wyższy i wciśnięciu gazu samochód reaguje bardzo słabo. Po kilkunastu sekundach w końcu osiągnie tą prędkość, ale trwa to zdecydowanie za długo. Bardzo rzadko (ale zdarzało się), że samochód normalnie przyspieszał (może raz na 30 razy).
- został wymieniony filtr paliwa i odczytany błąd silnika. Oto wyniki:
Corolla e12 - Brak mocy i dymienie na czarno Corolla e12 - Brak mocy i dymienie na czarno
- przypomniałem sobie, że mocy zaczęło mu brakować po jakimś czasie po tankowaniu. Spuściłem więc paliwo i zatankowałem na innej stacji. Pomogło na jakieś 400 km. Później znowu to samo.
- później została przeczyszczona przepustnica. Znowu pomogło, ale znowu na krótko. Przejechałem 300 km i od nowa ten sam problem, jednak na zimnym silniku ma moc. Traci ją w miarę zwiększania temperatury silnika.

2. Dymienie na czarno w dwóch sytuacjach:
- wciśnięcie gazu na biegu jałowym
- jeśli samochód ma moc, to przy przyspieszaniu dymi. Jeśli auto się dusi, wtedy dymu nie ma. Czyli w sumie dymi wtedy, gdy auto łatwo wchodzi na obroty.

Zna ktoś podobny przypadek, albo wie gdzie należy szukać usterki?
Gość102571
 

07 Kwi 2019, 10:18

Błąd 78(8) który Ci się pojawia z reguły oznacza problem z zaworkami SCV lub samą pompą paliwa.

Paliwo spuściłeś ale czy czyściłeś smok e baku i zaglądałeś czy tam nie został jakiś syf który co jakiś czas powoduje opisany problem?

Warto sprawdzić korekcję wtrysków podczas jazdy kiedy występuje problem.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

10 Kwi 2019, 14:35

Baku nie czyściłem.
Dzisiaj odślepiłem EGR (po zdjęciu zaślepki wylało się ok 150-250ml oleju) i wymieniłem na inny (używany), bo stary miał uszkodzoną membranę. Jest trochę lepiej (nadal dymi przy przyspieszaniu). Teraz częściej ma moc niż jej nie ma. Czasami przy zmianie biegów
z 1 na 2 i 2 na 3 moc jest, z 3 na 4 i 4 na 5 nie ma, a na samej 5 jest. Wychodzi na to, że nieszczelność w membranie powodowała większe braki w mocy.
Nie jestem pewien czy dobrze podłączyłem wężyki.
Zdjęcie
Podłączyłem A-4, C-1, D-2, B-3.
Czy zaworki SCV oprócz braku mocy mogą powodować dymienie?
Gość102571
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Już osiem wersji MINI dostępnych z napędem na cztery koła
    Wraz z trafiającym do sprzedaży w marcu nowym modelem MINI Paceman, oferta wersji MINI z napędem na cztery koła powiększy się do ośmiu, łącznie z dwiema wersjami John Cooper Works. Auta MINI od zawsze oferowały kierowcy niezrównaną ...
    Gumball 3000 w Polsce
    Powoli, nawet bardzo powoli zbliża się Lato, a wraz z nim emocje związane wydarzeniami Elite Circle. Na dobry początek w maju, planujemy krótkie "przed Rage’owe spotkanie", a że wypada w tym samym czasie co odwiedziny ...