VW GOLF IV

05 Sty 2011, 17:46

Zgadza się. Kiepska ropa i tyle. Mi dwa razy diesel nie odpalił w zimie:
- jedna na 5 świec grzała
- zamarzło paliwo (letnie)
robert7
Początkujący
 
Posty: 185
Miejscowość: mazowieckie

05 Sty 2011, 18:32

robert, mialem na mysli pojemnosc 1.8 i 2.0 to duzo-duzo pala a moc 120koni w sedanie i 11 sek do etki to dobry wynik

troche racji ojciec ma , bo widze czasem jak sasiedzi nie odpalaja swoich diesli - a nie ma az takich mrozow

nie szukam " mocnego auta" ( wiem , to pojecie wzgledne) wiec sadze ze ten 90konny dieselek byl by dobry

powiedzcie mi na co zwrocic uwage przy ogledzinach ? bo nie wezme pierwszego napotkanego, tylko obejze kilka byc moze kilkanascie ( na sluch jak ma chodzic, jak turbina ma ciagnac itd)



ps. bym zapomnial, nigdy nie jezdzilem golfem IV - ale skoro golf II dobrze sie prowadzil w moich rekach ( na prawde zadbany egzemplarz) to chyba bedzie to odpiewiednie auto dla mnie
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

05 Sty 2011, 18:47

Strasznie dziwią mnie te problemy z odpalaniem diesla w zimie, może warto by się doedukować w tym kierunku?
Mój ojciec ma T4 z 94r przebieg 605 tyś km wolnossący 2.4 D AAB, wymienił na początku zimy świece, w ub. roku akumulator i w tym roku po kilku nockach pod chmurką przy -24*C bo tyle był najniżej w tym roku u mnie, odpalił po podgrzaniu świec za pierwszym razem.
Ja mam T4, przed zimą jeszcze wymieniłem komplet świec, jakieś niemarkowe założyłem, po 22 zł/szt. W ub. roku również akumulator Topla 100 Ah, 900A też odpala za pierwszym razem. Do tego przy tankowaniu dolewam do ropy preparat Diesel Protector przeciw zamarzaniu ropy, w ub. roku odpalił przy -32*C jak już kilka razy tutaj pisałem. 24 zł/0,5l nie majątek a nie obawiam się, że mi ropę złapie.
Generalnie jeśli sam silnik ma dobrze ustawiony moment wtrysku, dobrą kompresję to pozostaje tylko przed zimą wymienić świece, doładować akumulator lub też wymienić na nowy jeśli się do tego kwalifikuje, filtry paliwa i powietrza, ewentualnie kable, do tego ropa zimowa lub z dolewką jakiegoś preparatu przeciw zamarzaniu i nie ma prawa nie odpalić.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

05 Sty 2011, 19:03

stasiowski121 w dzisiejszym zabieganym swiecie nie kazdy dba tak o samochod jak ty, stad te problemy maja - tak przypuszczam hehe
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

05 Sty 2011, 22:58

Kubuch napisał(a):
nitro napisał(a):dynamika też lepsza w dieslu to 1.6 nie daje rady miałem okazje jezdzić passatem 1.6 i 1.9 tdi turbina robi swoje i dynamiczniej ciągnie


Turbina tylko daje wrażenie strasznego kopa. W rzeczywistości 1,6 będzie szybsze.

Niestety sie myslisz, zreszta zobacz katalogi, 1.9TDI 101 przyspiesza o pol sekundy szybciej od 1.6 101, nie wspominajac o tym ze 80-120 czy 80-140 robi juz kilka sekund szybciej:)Pozatym sprawdzalem to w praktyce bo jezdzilem troche TDI, i start do 1.9TDI 101koni ma silnik w Golfie IV 1.8 125koni, jest minimalnie szybszy od 101konnego TDI.
STI 440hp / 660NM
RS4 B7 Avant 420hp
Legacy 3.0 Spec B 245hp
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

05 Sty 2011, 23:08

Kilka sekund szybciej? Na tym samym biegu może i tak, ale jak benzynkę zredukujesz to już będzie to najwyżej pół sekundy. Ta wersja 90km nie jedzie, nawet w trójce, która jest lżejsza. Benzyna 1.6 z gazem, a jak diesel to 110km minimum, no i wtedy wypadałoby dać chipa.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

05 Sty 2011, 23:23

jiGsaw napisał(a):Benzyna 1.6 z gazem, a jak diesel to 110km minimum, no i wtedy wypadałoby dać chipa.


Tylko w 1,4 / 1,6 padają nagminnie skrzynie biegów.
robert7
Początkujący
 
Posty: 185
Miejscowość: mazowieckie

05 Sty 2011, 23:42

:idea: :?:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

05 Sty 2011, 23:50

jiGsaw napisał(a)::idea: :?:


No przecież napisałem w języku polskim :cool:
robert7
Początkujący
 
Posty: 185
Miejscowość: mazowieckie

06 Sty 2011, 10:10

MajkPZM napisał(a):Niestety sie myslisz, zreszta zobacz katalogi, 1.9TDI 101 przyspiesza o pol sekundy szybciej od 1.6 101, nie wspominajac o tym ze 80-120 czy 80-140 robi juz kilka sekund szybciej:)


nie pisałem o osiągach bo wiadomo ze bena szybsza tylko o dynamice jakiej chodziło autorowi czyli o elastyczności na poszczególnych biegach
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

06 Sty 2011, 10:25

dokladnie, chodzi mi o to , ze diesel ma przewage jesli chodzi o tzw. elastycznosc ale na tym samym biegu , bez redukcji.

Powiedzmy jedziemy 40 km/h juz na 3 biegu dieslem , dajemu mu gaz i czuc ze przyspiesza znacznie i jedziemy
W benzyniaku na 2 bylo by to samo albo lepiej - to zalezy - ale dajac rowniez 3 bieg, nic sie nie dzieje, zbiera sie wolno, przyklad : bmw 320i 150 km , na 3 biegu nie dzieje sie zbyt wiele ( mowa o e36) , wiadomo jak go wkrecimy na 4500 rpm to ogien i diesel placze , ale chodzi o ekonomie, zeby nie krecic wysoko i malo palil

wiem ze w wiekszosci troszeczke mocniejszych samochodow benzynowych , nie ma problemu osiagnac 100 km/h na 2 biegu ( escort 1.6 90 km - kilka razy jezdzilem) maja dluzsza skrzynie , ale chodzi tutaj o ekonomie , zeby nie wkrecac wysoko a byl dynamiczny

poki co wygrywa Tdiesel w mojej "bitwie"
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

06 Sty 2011, 10:51

dawid551 napisał(a):quot;]Powiedzmy jedziemy 40 km/h juz na 3 biegu dieslem , dajemu mu gaz i czuc ze przyspiesza znacznie i jedziemy


no właśnie tego brakuje mi w moim samochodzie jedzie od 4000tyś i wtedy raczej diesle wymiekają na dwójce osiąga 110 ale chce czasem pojechac ekonomicznie delikatnie"emerycko' i wtedy klapa bo niechce jechac więc ratowało by mnie jakieś 3.0 v6 :razz: ale spojrz na to ze czesciej jezdzisz w przedziale 2.5-3.5 tysiąca niż te 4000-6000 więc diesel jest wygodniejszy
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

06 Sty 2011, 11:40

W VW Golfie turbina zaczyna mówić od 3tyś obrotów. Ja bym brał 1.9 TDI 115KM ewentualnie 130 bo 6biegów.
MlodyBarney
Początkujący
 
Posty: 116
Miejscowość: Chorzów

06 Sty 2011, 12:04

wlasnie juz sklaniam sie ku dieslowi.. 1.9 tdi 90 km lub 110 ; )

wlasnie o to chodzi, nie chce benzyniaka , bo max moment osiaga przy okolo 4000rpm , a jesli bede chcial nim przycisnac to bedzie palil jak smok.. a taki dieselek to do 2500 czy 3000 i czuc ze samochod idzie :wink: -oczywiscie to pojecie wzgledne, bo jeden powie ze samochod ma kopa dopiero gdy ma 8 s do setki, a drugi jak ma 13... mnie taka moc by odpowiadala, a z silnika 1.9 110km to juz bym w 100% zadowolony ( widzialem filmiki z przyspieszen)
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

06 Sty 2011, 12:06

Tylko że w wersjach 115KM i 130KM są pompowtryski a ich ewentualna wymiana troche pociągnie po kieszeni.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012