VW GOLF IV

04 Sty 2011, 10:50

Witam ! Jako ze pisalem do was kiedys o porade, a nie miałem wystarczająco pieniążków na wymarzony samochod , teraz uderzam ze zdwojona sila ! :twisted:

Czego szukam ? Koniecznie VW GOLF IV ! już jestem zdecydowany od dawna..

Kwota jaka dysponuje to kolo 13 000 pln + 2000pln na rejestracje,oc,paliwo etc. (razem 15 000pln )
Szukam auta z początku produkcji , przegladajac alledrogo jest pelno ofert w tym przedziale, na pewno ktos wystawiając samochod tez za 14-15 tys by się ze mna dogadal ; )


Samochod chce koniecznie 2/3 drzwiowy, dobrze by było gdyby był na alufelgach-lecz nie musi.
Jakie wyposażenie mnie interesuje ? Elektryczne szyby, alarm i centralny zamek – podstawa. Może być nawet bez radio, dołożę jakies .. Wole kupic slabiej wyposażonego a lepiej utrzymanego.

Teraz sprawa najwazniejsza : SILNIK – no wlasnie, laikiem nie jestem ale mam dylemat.. 1.4 16Vbenzyna , 1.6 16V + gaz , 1.9tdi 90 km ? zalezy mi na ekonomii , mam 21 lat ale nie mam kompleksow i nie szukam szybkiego wozu :neutral: przebiegi jakie będę pokonywal w ciagu roku to około 10 – 15 tys km (tylko )
Z tego co wiem diesle lubia duze przebiegi ? chciałbym diesla bo fajnie się prowadza, są elastyczne i malo pala, ale nie wiem czy przy takim przebiegu to dobre rozwiązanie ? I nie wiem jak z awaryjnością tych aut, jeden na forum pisze ze porazka, drugi ze to najlepszy woz pod słońcem – i nie wiadomo jak to jest ?!

Jezdzilem audi a3 1.9tdi 110 koni - rewelacja, fiesta 1.4tdci 2002 rok tylko 68 koni - rowniez rewelacja- polubilem diesle

podarzcie jaki model brac, na co zwrocic uwage itd..

SERDECZNIE POZDRAVWIAM :mrgreen:
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

04 Sty 2011, 10:54

1,6 z gazem, jeśli ekonomia jest najważniejsza, jeśli dynamika to 1,6 z gazem :mrgreen:
nowe wysilone diesle w zasadzie to nie lubią żadnych przebiegów a reanimacja sztrucla z 300kkm przebiegu przyprawie o białą gorączkę :evil:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Sty 2011, 11:08

Ja bym brał diesla 1.9 w odmianie 90 konnej bezawaryjny a jezdzi przyjemniej niz 1.6... tylko szukaj zadbanego bo rzeczywiscie przy 300kkm mogą byc drogie naprawy ale bez paniki
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

04 Sty 2011, 11:32

Przy tych przebiegach wybrałbym bene z gazem bo diesel będzie troche mało opłacalny.
zobacz tego [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

04 Sty 2011, 11:44

swietny woz :wink: wlasnie serce mowi mi diesel, ( elastycznosc bierze gore, 5 bieg i jade przez Polske wzdloz i wszerze) a rozum mowi benzyna i tak oto w ten sposob mam dylemat od kilku miesiecy. Ciagle czytam, ogladam.. i dylemat pozostaje :mrgreen:
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

04 Sty 2011, 18:55

1,4 i 1,6 odpuść- wadliwe skrzynie biegów.

Stawiam na TDI :razz:
robert7
Początkujący
 
Posty: 185
Miejscowość: mazowieckie

04 Sty 2011, 19:11

uwielbiam golfy sa bardzo fajne maja swoj wyglad diesel jest ekonomiczny,nie wiem czy to tylko byl taki przypadek na wiele ale na warsztat przyciagnieto nam golfa IV wlasnie diesla. Ból nie chce nawet przekrecic po sciagnieciu głowicy niespodzianka urwany zawor silnik do wymiany nieznany powod urwania zaworu. Wez ze soba jakiegos mechanika niech poslucha jak to chodzi. Do każdego samochodu jakis sluchacz by sie przydal. Lub stacja diagnostyczna
gregor20
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Krasnystaw

04 Sty 2011, 19:34

coś wam się z liczeniem nie zgadza :mrgreen:
a co to TDI, koszmarny traktor który się nei rozpędza :mrgreen:
niestety taka jest prawda i nic tego nie zmieni, TDI może se ciągnąć przyczeke, może jeździć nim emeryt na wakacje, ale i tak zawsze to będzie traktor bez pazurka... czemu? bo to diesel i się nie kręci, rozpędza się wolno i wolno nabiera obrotów :wink:
ale każda sroczka swój ogonek chwali, ja zawsze będe zdania że diesel to do przyczepy i ciężarówki a nie do śmigania kulturalnego po drodze :mrgreen:

a co do kosztów policz sobie co będzie tańsze 7 litrów LPG czy 5,5 ON
wymiana świec czy remont turbiny co 100kkm
modlenie się na mrozie "oby odpalił" czt zrobienie brummmm bo benka zawsze pali (no chyba że użytkownik już totalna sierota :mrgreen: )
a w 4 generacji nie daj Boże trafić jeszcze na silniki z pompowtryskami :mrgreen: może już ma wymienione... a może nie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Sty 2011, 20:16

juz bylem sklonny przy silniku 1.6 benzyna ( z gazem lub bez) a tu kolega napisal ze klops ze skrzynia biegow..

a powiedzcie mi , bo przegladam oferty silnikow benzynowych z woj. slaskiego, czy 10-12 tys to aby nie za malo za ten woz ? bo za tyle mniejwiecej stoja benzyki, a dieslie 12-14

mysle ze jesli 1.6 mialby palic srednio 50% trasa 50% miasto okolo 8 litrow benzyny to nawet bylbym sklonny kupic bez gazu a potem go sam zalozyc ( pewnosc nowej instalacji na gwarancji - bezcenne)

1.9tdi ma ponoc dobra elastycznosc na 5 biegu , tzn elastycznosc jak elastycznosc, po prostu lepiej ciagnie dzieki turbo , niz benzynka, ale wiadomo jak sie wrzuci 3jkę w benzynie to ogien



i dylemat pozostaje ! pomocy :?: :oops:


:grin:
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

04 Sty 2011, 21:15

dawid551 napisał(a):1.9tdi ma ponoc dobra elastycznosc na 5 biegu , tzn elastycznosc jak elastycznosc, po prostu lepiej ciagnie dzieki turbo , niz benzynka, ale wiadomo jak sie wrzuci 3jkę w benzynie to ogien


Z baku również ogień, jak go dobrze przegonisz to i 13 spali, potwierdzone autopsją.
Ale tak to jak najbardziej się nadaje, jeśli myślisz o LPG to raczej tylko sekwencja ze względu że to silnik 16 - zaworowy, który źle założony i wyregulowany gaz kiepsko znosi.

Jeśli nie jeździsz na tyle dużo lub na tyle długich tras to diesla odpuść, zimny katowany diesel to wiszące w powietrzu spore koszta remontu.
Jeśli o elastyczności mówisz to i owszem, turbo daje wrażenia szybkiej reakcji na gaz.
Osobiście wybrałbym jakiegoś zadbanego dieselka, nawet 1Z 90 KM dobrze sobie radzi, spalając przy tym bardzo rozsądne ilości paliwa, do tego prosta budowa, która rdzennie pamięta jeszcze początki Golfa III/Vento. Dynamikę również oferuje nie najgorszą.
Tyle, że kupić w PL jakiś ładny, nie skręcony i wyklepany egzemplarz to spore wyzwanie.
Ale skoro uparłeś się na Golfa to radzę uzbroić się dobrze w cierpliwość do igiełek na naszym rynku i cierpliwie szukać tego Twojego.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

04 Sty 2011, 21:22

pocieszny napisał(a): co będzie tańsze 7 litrów LPG czy 5,5 ON
wymiana świec czy remont turbiny co 100kkm
modlenie się na mrozie "oby odpalił" czt zrobienie brummmm bo benka zawsze pali (no chyba


ale piszesz głupoty... 7l to chyba na 50km... ;)
turbina w Golfie akurat wytrzymuję na wiele tysięcy km.
wymiana świec żarowych i odpala za każdym razem.
robert7
Początkujący
 
Posty: 185
Miejscowość: mazowieckie

04 Sty 2011, 21:41

pocieszny napisał(a):a co do kosztów policz sobie co będzie tańsze 7 litrów LPG czy 5,5 ON
wymiana świec czy remont turbiny co 100kkm
modlenie się na mrozie "oby odpalił" czt zrobienie brummmm bo benka zawsze pali (no chyba że użytkownik już totalna sierota :mrgreen: )
a w 4 generacji nie daj Boże trafić jeszcze na silniki z pompowtryskami :mrgreen: może już ma wymienione... a może nie :mrgreen:



Różni ludzie mają różne poglądy.
Ciekawi fakt, że sporo, rzekłbym nawet że połowa napotkanych na drodze osobówek pod maską ma właśnie diesle. Więc jednak mają rację bytu i dopuszczone do ruchu po drogach są.
7l LPG? W Golfie nie ma szans, chyba że 50 km ze 100 będzie na wyłączonym silniku.
A co do diesla to jak wyżej - przed zimą świece, filtry, dobry akumulator, naładować dla pewności i nie ma że nie odpali jeśli silnik traktowany jest jak należy.
To moje, jakże ohydne dla Ciebie, TDI przy - 32*C odpalało w ub. roku więc chyba nie wiesz o czym mówisz - bez urazy rzecz jasna. Nigdy się nie boję o to że nie odpali rano, chociaż większość zimy stoi pod chmurką, tak jeszcze nie było.
Turbo - tutaj akurat problemy mają nowe, intensywnie eksploatowane modele, starsze TDI nie mają kłopotów, wiele z tych jednostek bez jakichkolwiek remontów dożywa pół miliona więc turbo nie jest aż takie wadliwe, oczywiście umiejętne eksploatowanie również ma znaczenie. Na koniec nadmienię jeszcze raz, że TDI 90 KM to jednostka, która powstała jeszcze w latach 92/93.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

04 Sty 2011, 21:41

moja znajoma ma ponad 5 lat golfa III z 95r. z silnikiem 1Z tzn. 1.9 tdi 90 koni i bardzo go chwali. przez ten okres nie miala zadnej porzadniejszej naprawy -ale byc moze jej sie tak trafilo

dalej mam dylemat :razz: 1.6 z gazem czy 1.9tdi 90 km - innych w ogole nie biore pod uwage
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie

04 Sty 2011, 21:47

Jeśli jeździsz trasy dłuższe niż 20 km to diesel, jeśli jeździsz krótkie odcinki lub dużo po mieście to zdecydowanie benzyna, ewentualnie +LPG - w zależności jak bardzo Ci na ekonomii zależy. Osobiście nie zakładam nawet instalacji LPG do swojego Golfa ze względu na to, iż mi się najzwyczajniej w świecie nie opłaca, auto robi jakieś 6-8 tyś rocznie więc nie widzę potrzeby gazowania całkowicie zdrowego silnika na pokonywanie takich krótkich odcinków, instalacja odrabiałaby się bardzo długo.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

04 Sty 2011, 21:52

stasiowski121 wlasnie skonczylem szkole, i nie wiem jak daleko od swojej miejscowosci bede pracowal , stad tez nie wiem jakie przebiegi beda wykonywal... a na to auto zbieram sie ponad rok tylko wczesniej to tak ciezko z pieniazkami bylo

1.6 benzynka, przy lagodnej jezdzie bedzie palila 8 ?
dawid551
Początkujący
 
Posty: 237
Miejscowość: Śląskie