VW Golf IV

19 Sty 2011, 10:10

Witam
Jeżdżę już od ponad 8 tysiecy km Golfem 4 sprowadzonym z Niemiec. (benzyna)
Od samego początku sprzęgło doś wysoko 'brało'. czytam różne opinie i jedni piszą że to normalne inni że oznaka zużycia sprzęgła i jak najszybciej je wymienić? Co Wy o tym sądzicie? Sprzęgło się nei ślizga czy można je jakoś regulować?
dzięki
Ostatnio edytowany przez harvard, 21 Sty 2011, 16:59, edytowano w sumie 1 raz
harvard
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: lubelskie

19 Sty 2011, 11:06

Zapoznaj się z tym
Proszę zapoznać się również z tematyką działów na forum i pisać tematy we właściwych tematycznie działach.
Przeniesiono.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Sty 2011, 10:47

Nie można wyregulować sprzegła,jest zapewne hydrauliczne.Możesz ewentualnie odpowietrzyć/sprawdzić układ hydrauliczny.Sprzęgło do wymiany jeżeli będziesz miał oznaki zużycia,jeżeli nie będzie przekazywało poprawnie momentu do skrzyni.
życie jest zbyt krótkie żeby jezdzić przepisowo lub dieslem...
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Miejscowość: zachodniopomorskie

20 Sty 2011, 17:54

każde sprzęgło jest regulowane, zwłaszcza hydrauliczne,
jeśli to IV z początku produkcji to ma na linkę i regulacja jest naciągiem linki,
jeśli jest hydrauliczne skok pedału reguluje się pod pedałem za pomocą śruby
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Sty 2011, 07:56

Jest to rok 2002 i chyba hydrauliczne.
harvard
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: lubelskie

25 Sty 2011, 18:56

pocieszny napisał(a):każde sprzęgło jest regulowane, zwłaszcza hydrauliczne,
jeśli to IV z początku produkcji to ma na linkę i regulacja jest naciągiem linki,
jeśli jest hydrauliczne skok pedału reguluje się pod pedałem za pomocą śruby

Ale co tam chcesz wyregulować jeżeli sprzęgło jest zużyte?Można zrobić korrekte pedała od sprzegła i nic więcej,jak sam napisałeś.
życie jest zbyt krótkie żeby jezdzić przepisowo lub dieslem...
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Miejscowość: zachodniopomorskie

25 Sty 2011, 19:43

niekoniecznie jest zużyte,
jeśli nie ślizga tylko "bieże u góry" to nie koniecznie musi być do wymiany nie przesadzaj :wink:
jest kilka powodów zmiany punktu zasprzęglania, niekoniecznie związane ze zużyciem, kolega nic nie pisze o ślizganiu czy drganiach ani też o szarpaniu, po prostu sprzęgło" wysoko bierze", należy obniżyć punkt "brania" i jeździć jak zaczną się inne objawy wyjmować silnik i robić sprzęgło,
ale ciul najlepiej poradzić od razu robotę za tysiaka, a po robocie chłop może mieć to samo, bo sprzęgło było ok :mrgreen: już widziałem kilka takich sprzęgieł :lol:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)