Witam, serdecznie dzięki za przybliżenie kosztów. A jaka jest szansa, że osoba początkująca w mechanice poradzi sobie z tymi naprawami sama? Z dostępem do forum i internetu oczywiście
![Smile :)]()
Jasną rzeczą jest również, że bez kanału się nie obejdzie.
1. Żeby ją wymienić, należy jak rozumiem zdjąć koło, wymontować starą i założyć nową - na coś trzeba tutaj uważać? Nie wiem na jakiej zasadzie jest to montowane bo nie miałem z tym do czynienia, więc zorientuję się dopiero po ściągnięciu koła.
2. Znajomy polecił mi wyczyścić to z tego oleju i całego pozostałego brudu, odkręcić i zobaczyć bo prawdo podobnie wystarczy tutaj wymiana jakieś uszczelki - jakoś inaczej to nazwał w każdym razie chodziło o jakąś uszczelkę. Jest to dla mnie ważne gdyż tracę sporo oleju ze skrzyni biegów, która i tak nie chodzi już idealnie więc chciałbym zrobić to jak najszybciej.
3. Czyli przewody jak rozumiem kupić i zmieniać od razu wszystkie? W sumie może i racja, hamulce ważna rzecz, koszt nie wielki - tylko czy przy dyspozycji kanału sobie z tym poradzę ?
4. Rozrusznik mam szansę kupić w granicach 80 złotych, z tym że nie wiem jakie i gdzie dokupić tuleje do kadłuba skrzyni i do samego rozrusznika (bo podobno wymienić trzeba dwie). Na allegro po wpisaniu hasła tuleje rozrusznika, wyskakują tylko tuleje do Fiata 126P, Poloneza itd.
5. Nagrzewnice znalazłem na allegro w kwotach właśnie 30-50 zł można dostać, jak rozumiem trzeba demontować całą deskę rozdzielczą?
6. Wymiany oleju wiem jak dokonać, a mógłby ktoś opisać procedurę wymiany płynu hamulcowego, płynu wspomagania, i ewentualnie płynu chłodniczego (bo jeżdżę na wodzie z powodu masakrycznych wycieków, dziennie tracę z 300 ml wody) ponieważ chcę ciąć koszta, załatwić sobie kanał do dyspozycji, ale nie chciałbym zapowietrzyć układu hamulcowego itp.
7. Sprawa oczywista, z tym nie zawracam głowy
8. Jeśli chodzi o sprzęgło, tutaj sam raczej tego nie ogarnę? Kompletne sprzęgło mogę dostać właśnie w granicach 300 zł (chociaż jak się dowiedziałem u mnie zmęczony jest chyba sam docisk - przy dużym obciążeniu i próbie agresywnego ruszenia obroty rosną, a prędkość nie znacznie, aczkolwiek jak wymieniać to całość niech zużywa się równomiernie)
9. Jest szansa, że po usunięciu wycieków z linki prędkościomierza, uzupełnieniu oleju w skrzyni przestaną występować usterki opisane powyżej, czy skrzynia kwalifikuje się do wymiany?