VW GOLF3 1.9THI GT 95r hatchback - znosi na lewo

16 Sty 2011, 16:20

Witam!
Otóż problem jest poważny, autko w/w posiadam już od 4 lat, i od zawsze je ściągało w lewo, zostało sprawdzone całe zawieszenie, wymienione 2 główne tuleje z tyłu na belce, i z przodu główne na wahaczu(prawe łożysko było wymienione bo lewe było ok). Na stacji diagnostycznej sprawdzone całe zawieszenie, układ kierowniczy i zbieżność oraz kąt nachylenia kół. Auto było sprawdzone na płycie, nie robi 2 śladów. Każde koło z osobna zostało sprawdzone pod kątem oporności łożyska i hamulca - wynik pozytywny. Tak samo na letnim jak i na zimowym ogumieniu nadal go ściąga w lewo. Auto jest fabrycznie obniżone na sprężynach GT (czarnych). Auto stan idealny, żaden mechanik ani stacja diagnostyczna nie wiedzą o co chodzi. Samochód przy prędkości ok. 160km/h jedzie prawie idealnie. Ruszając z prostego asfaltu nie trzymając kierownicy, skręca ona w lewo (ok 35 stopni), również podczas hamowania. Z przodu na prawej półośce brakuje takiego pierścienia zalanego gumą bo się urwał, więc został ściągnięty, tak samo na prawym przednim wahaczu brakuje takiego ?kawałka dużego żelazu w kształcie bryły prostokąta? być może to winą tych elementów ? I za co są one odpowiedzialne? Prosiłbym o pomoc bo tylko serwis mi został, a to w ostateczności ;)

P.S. Układ wspomagania kierownicy został odłączony na czas testów i problem nadal występuje.
pumpernikiel94
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Oleśnica

18 Sty 2011, 11:42

Skoro ie ma luzów na tulejach itp. a karoseria nie jest "przekoszona" po wypadku, wyeliminowane tarcia kół i układu kierowniczego to zostaje zbieżność.
Może katalogowo nie ma podanych wartości ustawień do zawieszenia sportowego - obniżonego, i wszyscy ustawiają na seryjne zawieszenie co powoduje taki efekt, wzmagany np. poprzez zastosowanie kół o większym rozmiarze.
35 stopni to dużo jak na odchył kierownicy , więc coś musi być nie tak.
Co do tego pierścienia to przeciwdziała on wibracjom i a w połączeniu z tym prostokątnym żelazem który jest przykręcany do belki zawieszenia a nie do wahacza (spełnia rolę zderzaka dla osi) zapobiega w przypadku pęknięcia przegubu lub osi wypadnięcie jej pod silnik lub auto co mogłoby w czasie jazdy doprowadzić do zablokowania koła.
Ja szukałbym przyczyny w geometrii/układzie kierowniczym bo opisałeś ze zostało sprawdzone wszystko co tylko mogło mieć wpływ na zachowanie auta na drodze.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

18 Sty 2011, 12:07

Jeżeli płyta podłogowa nie jest przesunięta z powodu jakieś poważnego wypadku, to pozostaje zbieżność.

arciasty napisał(a):Może katalogowo nie ma podanych wartości ustawień do zawieszenia sportowego - obniżonego, i wszyscy ustawiają na seryjne zawieszenie co powoduje taki efek]


I ja też bym na to obstawiał.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000