VW Jetta 2006 - opinie, opisy, użytkowanie

20 Wrz 2018, 21:46

Syzyf chyba ktoś Ci głupot nagadał wszystkie 2,2 to syf i to skrajny...jedynie pocieszające jest to że tojota nie robiła problemów z wymianą tego silnika. Oczywiście nie zmienia to faktu że nowoczesny diesel i takie przebiegi to proszenie się o kłopoty nawet przy prozaicznym serwisie bez poważnych awarii.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11152
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Wrz 2018, 22:20

Bardzo możliwe, że ktoś mi źle doradził, zawsze staram się przed zakupem wypytać osób które się znają i "znają". A co jeśli chodzi o benzynowe jednostki Toyoty?
Generalnie czytam to forum i czytam, i strasznie dużo aut, jest negatywnie opisywanych przez użytkowników. Bardzo często są to samochody napędzane silnikami diesla i zastanawiam się czy to aby na pewno silnik wysokoprężny to dobry wybór.
Z grupy VW, podobają mi się Passaty B6, Skody SuperB i Octavie, niestety większość to diesle.
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

20 Wrz 2018, 22:22

Jak nie robisz rocznie więcej niż te 15-20 kkm to bym się wgl dieslem nie interesował. To nie stare 1.9 TDI na pompie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Wrz 2018, 22:28

Wydaje mi się, że większość samochodów z dieslem jeśli po miastach i nie robi tras. 1.9 tdi 105 koni w passaci b6, Jettach i innych podobnych, to chyba nowsza konstrukcja i o ile dobrze mi wiadomo trzeba uważać, na oznaczenia silników.
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

20 Wrz 2018, 22:30

Syzyf3007 napisał(a): o ile dobrze mi wiadomo trzeba uważać, na oznaczenia silników


Oj tam od razu uważać... Taki BXE potrafi jedynie wybić dziurę w bloku silnika, nie przesadzajmy ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Wrz 2018, 22:40

Właśnie o ten konkretnie silnik mi chodziło, i jest ich najwięcej na wszystkich portalach :/
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

20 Wrz 2018, 22:43

Nic dziwnego że ich najwięcej, skoro każdy chce się pozbyć. Po co ryzykować dla silnika o 105 koniach który jedzie bo jedzie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Wrz 2018, 23:02

Zaraz ledwo jedzie, nie należę do osób które lubią wdepnąć. Także 105 koni jest wystarczające dla mnie :) Wystarczy uważać na BXE i jeszcze jeden ale muszę znaleźć który to był dokładnie
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

21 Wrz 2018, 07:28

nie pdf a dpf. Zawsze w ogłoszeniach jak zaznaczysz od najtańszych to rozbieżność między tym najtańszym a najdroższym będzie wynosiła minimum 50 %, tylko pamiętaj o tym że za ceną idzie jakość. Zrobisz jak uważasz.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Wrz 2018, 08:30

Syzyf3007 napisał(a):Wystarczy uważać na BXE i jeszcze jeden ale muszę znaleźć który to był dokładnie


Można też go kupić, wymienić panewki na niewadliwe za 500 zł i pozbyć się problemu na zawsze :)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

21 Wrz 2018, 10:00

nie pdf a dpf

Literówka, ale wiem o co chodzi :) Nie spodziewam się, że za 15 tyś, kupię samochód bez żadnych wad. Szukam egzemplarza, w którym te wady moga być, ale też można je naprawić i nie zapłacić fortuny.
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

21 Wrz 2018, 10:23

Ja zamiast przejmować się tymi BXE bardziej denerwowałbym się, że kupiłem auto za swoje pieniądze, a pracuje jak nieokrzesany traktor (czyt. mizerna kultura pracy).
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Wrz 2018, 10:39

Trzęsie charczy i skrzypi ? :D Czyżby typowy diesel. Jeszcze jedną sprawą jest, że jeżdżę do Holandii, a tam za diesla dość słono się płaci, na szczęście tylko kwartalnie
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

21 Wrz 2018, 10:43

To nie typowy diesel. Większość jednostek ma o wiele lepszą kulturę pracy z racji zastosowania Common Rail. Tutaj wszystko klekocze, wibruje i buczy przy wyższych prędkościach (zbyt dużo jeżdżę służbową Skodą aby to przeoczyć)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Wrz 2018, 10:52

Jeździłem Oplem 1.9 Cdti 150 koni i Audi z 2.0 Tdi 140km i oba rzeczywiście było dość ciche
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61