VW Jetta VI 1.2 czy Hyundai i30 1.4

08 Paź 2021, 21:42

Mam dylemat w wyborze auta pomiedzy dwoma modelami. Pierwszy to VW Jetta VI 1.2 105 KM (2015), drugi z kolei to Hyundai i30 III 1.4 100 KM (2017).
Oba auta maja podobny przebieg (58 tys. km), są tez w podobnej cenie (44 tys. PLN). VW z jednej strony jest lepiej wyposażony, ale jest to mniejszy silnik no i wspomagany turbiną. Niby po rewitalizacji, na pasku...ale różnie sie slyszy o silnikach VW. Na auto patrzę pod kontekstem niezawodnosci i niskich kosztow napraw. Jeśli jest tu jakiś mechanik, co mógłby doradzić, to proszę o info.
Martinez78
Nowicjusz
 
Posty: 9
0

09 Paź 2021, 17:13

Jeśli koszty utrzymania są kluczowe to Hyundai z wolnossakiem, nie ma co tutaj debatować czy TSI poprawiony czy nie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
1

09 Paź 2021, 17:42

Hyundai, jak już brać coś z turbo to nie silniczek 105km, bo dynamiki żadnej, a koszty serwisu wielokrotnie wyższe.
Gość114260
 
1

09 Paź 2021, 17:51

Dziękuję za odpowiedź. Mógłbym prosić o wiecej szczegółów? Co jest nefralgoczne w jednostce 1.2 TSI z tego okresu? Czy auto ma jakieś wady konstrukcyjne czy chodzi po prostu o samą zasadę, im mniej napchane do silnika tym lepiej? Jakbym miał tylko jakieś fakty potwierdzające awaryjność silnika VW, to temat uznam za zamknięty :)
Martinez78
Nowicjusz
 
Posty: 9
0

09 Paź 2021, 18:19

Wpisz w Google to będziesz miał materiału na kilka wieczorów...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

09 Paź 2021, 19:01

Gdybym znalaal takie informacje negatywne o 1.2 tsi na pasku to bym tu nie pisal. Informacje sa... ale dotyczace wersji silnika przed modyfikacją i dotyczyły one zarówno łańcucha rozrządu, jal i turbiny czy egr. Po modyfikacji z 2014 roku cisza o problemach. Jeśli więc są jakieś ukryte wasy, proszę o konkretne informacje. Z calym szacunkiem, ale ogolniki typu poszukaj na google nie bardzo mnie przekonują. Co innego, jesli dostanę konkretny link do strony, gdzie był temat omówiony. Jesli taki jest, to poproszę i zamykam temat.
Martinez78
Nowicjusz
 
Posty: 9
0

09 Paź 2021, 19:28

Porównując 1.4 vs 1.2 tsi to wszystko jest droższe, zaczynając od kosztów wymiany rozrządu, po elementy eksploatacyjne + ew regeneracja turbiny kiedyś tam z 2 tyś trzeba wyłożyć.
Gość114260
 
1

09 Paź 2021, 19:41

To nie jest debata ala globalne ocieplenie czy prawa mniejszości seksualnych. Jeśli chcesz sprawdzić to kupuj 1.2 tsi, a potem podzielisz się swoimi doświadczeniami. VW serwuje nam śmietniki cała gama TSI -> aż po auta elektryczne. Mało jest opinii w internecie? Nie powiem Tobie byś "sobie otworzył google". Potrzebujesz obrazkowo przedstawionej sprawy to jest youtube, od poradników po same serwisowanie rzeczonych jednostek (może nawet już po polsku). Takie są fakty. Jak ktoś Tobie nie dopłaca do TSI to wybierasz dosłownie cokolwiek innego od Hyundaia.
Nie angażuję się w polemikę. Każdy jest inny, wszystko opiera się na kompromisach. Doradzam optymalne rozwiązania w oparciu o rzeczywistość, doświadczenie i zdrowy rozsądek.
lasagne
Początkujący
 
Posty: 138
0

09 Paź 2021, 19:46

Wymiana rozrządu na pasku jest droższa? Sądziłem, ze lancuch jest drozszy w wymianie, bo dochodza koszta napinaczy itp. Niby lancuch wytrzymuje min 200 tys. km, ale VW zapewnia, ze jego pasek tez wytrzyma min. 210 tys km. Z tego co sie zorientowałem, to wymiana paska z elementami to kilkaset zl...a lancuch kosztuje duzo wiecej w wymianie. Poza tym uszkodzebie paska nie niesie ze soba takich uszkodzen, jak lancuch, ktory przeskoczy. Turbina to rzeczywiście koszt.... egr również. Ale czy ma ktos jakies doswiadczenia w konkretnie tym rodzaju silnika?
Martinez78
Nowicjusz
 
Posty: 9
0

09 Paź 2021, 19:56

I nie zapominajmy że te silniki nawet po modernizacji lubią wypić olej.

Jak to kiedyś ktoś napisał tsi, tfsi, fsi, cała ta rodzinka to eksperyment volkswagena skierowany w kupujących. Śmiechu warte.
Gość114260
 
1

09 Paź 2021, 20:02

Nie chce tu przepychanek słownych. Konktetnie... Jak w temacie postu. Jeśli ma ktos doswiadczenie w kwestii tego silnika to niech pisze. Jesli zaś opiera sie na ogolnikach i przerzuca temat na google czy Youtube, to lepiej aby nie pisal. Nie mam checi czytac takich wypowiedzi, bo nic noe wnoszą. Przeszukalem i google i Youtube i nic..dlatego zadalem pytanie tutaj. Skoro jest tego pełno w sieci to dlaczego nie podeslesz jednego przykladu? Jeśli nie możesz dac mi konkretnych informacji to prosze nie odpisuj.
Martinez78
Nowicjusz
 
Posty: 9
0

09 Paź 2021, 20:25

Martinez78 napisał(a):Po modyfikacji z 2014 roku cisza o problemach. Jeśli więc są jakieś ukryte wasy, proszę o konkretne informacje. Z calym szacunkiem, ale ogolniki typu poszukaj na google nie bardzo mnie przekonują.


No to kup tego TSI bo widać że już się napaliłeś i skoro napisali że nie ma problemów, to będzie tania jazda :ok:

Ty nie rozumiesz że tu nie chodzi nawet o same awarie. Masz tu nowoczesny silnik i pełno osprzętu, który kosztuje i w używanym aucie kiedyś się zepsuje. W Hyundaiu nie masz połowy tego.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

09 Paź 2021, 20:33

To nie jest odpowiedz na zgloszony temat w forum. Poprosze tylko o konkrety albo o nie odpisywanie. Latwo napisac by czegos nie brac, odsylajac bez wskazania konkretnego zrodla. Gdybym nie mial watpliwosci co do TSI, to by mnie tu nie bylo. Proste. Dziekuje i prosze o odrobine zrozumienia.
Martinez78
Nowicjusz
 
Posty: 9
0

09 Paź 2021, 23:35

Kolega chyba już wybrał więc nie wiem po co się tutaj produkujemy i po co było to pytanie o hyundaia :shock:

Błąd poznawczy przeplatany z efektem polaryzacji, czyli im bardziej mówią "nie" tym mocniej jestem na tak. Niech zatem spełni się samospełniająca się przepowiednia TSI :lol:

Nie ma nic na youtube ani google...
Nie angażuję się w polemikę. Każdy jest inny, wszystko opiera się na kompromisach. Doradzam optymalne rozwiązania w oparciu o rzeczywistość, doświadczenie i zdrowy rozsądek.
lasagne
Początkujący
 
Posty: 138
0

10 Paź 2021, 06:34

Kolega nie wybral tylko kolega od osob najbardziej wylewnych w wypowiedziach żadnej konkretnej wypowiedzi nie otrzymał. Calosc waszej argumentacji opiera się na szukaniu odpowiedzi w necie, gdzie, jak zauważył ostatni przedmowca, takich informacji nie ma. Po co ta cała dyskusja wokolo tematu jak nie potraficie jednoznacznie wytłumaczyć laikowi, skad te opinie o silniku skoro ,z tego co widze, opierają sie one na wersjach sprzed zmiany ukladu rozrzadu. Zero konkretow... same ogolniki nie poparte doświadczeniem, zasłyszane i rozglaszane bez żadnego zastamowienia. Jak napisalem w poscie... oczekiwalem na wypowiedzi osob majacych do czynienia z tymi silnikami. Zamiast tego, poza pojedynczymi przypadkami, otrzymuję wiadomości personalnie uderzajace w sam fakt, ze wogole chce znać odpowiedź na zadane pytanie. Uswiadcza to mnie w tym, ze takie fora to tylko bezsensowana strata czasu i lepiej pytac u źródła, czyli u mechaników. Oczekiwalem konkretów... a zamiast tego dostalem szereg nic nie wnoszacych wypowiedzi. Zamykam temat.
Martinez78
Nowicjusz
 
Posty: 9
0