VW Passat B3 dziwny dzwięk (buczenie) w kołach

21 Gru 2007, 11:28

Witam,

to mój pierwszy post, a patrząc na to jakie mam problemy z samochodem to pewnie nie ostatni :)

Na początek - Passat 91, jednopunkt, 2.0 ben + gaz II gen.

Na biegu jałowym, szczególnie przy zimnym silniku obroty zwiekszaja sie stopniowo do 2 tys. i mniej wiecej w tym obrebie sie utrzymuja. Nie ma problemu w czasie jazdy, silnik pracuje równo. Po kilkakrotnym przegazowaniu silnika do 4tys obroty zazwyczaj wracają do normy. Pytanie: silnik krokowy czy regulator biegu jałowego? (tyle wywnioskowałem z przeczytanych postów na tym forum) A może jeszcze coś innego?

Pozdrawiam,
jeszcze zielony w temacie mechaniki ;-)
Ostatnio edytowany przez sober, 04 Sty 2008, 12:45, edytowano w sumie 1 raz
Czy zastałem Jolkę?
sober
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Miejscowość: Kraśnik/Lublin/Warszawa
  • 21 Gru 2007, 21:32

    Może wystarczy przeczyścić przepustnice.
    tomss20
    tomss20
    Początkujący
     
    Posty: 85
    Miejscowość: kraków

    21 Gru 2007, 23:22

    Zapomniałes jeszcze napisać najwazniejszą informację - na jakim zasilaniu sa te objawy ?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    25 Gru 2007, 16:21

    na obu :?
    Czy zastałem Jolkę?
    sober
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 69
    Miejscowość: Kraśnik/Lublin/Warszawa

    25 Gru 2007, 16:35

    i tak przy okazji jeszcze jedna sprawa. Przy odpalaniu z benzyny, szczegolnie po dluzszej przerwie w jeździe (np po nocy), tuż po starcie silinika przy dodaniu gazu, silnik sie dlawi. Wyglada to tak jakby nie dostawal odpowiedniej ilosci powietrza do paliwa i sie zalewał. Po prostu im wiecej gazu tym nizsze obroty az w koncu go moge calkiem zgasic. Jesli robie to ostroznie, podnosze obroty skokowo dodajac gazu, w koncu sie "nastawia" i juz pozniej jest normalnie. To samo bylo w lecie, wiec nie ma tutaj wplywu temepratura. Filtr powietrza niedawno wymieniany, na gazie wszystko chodzi bez problemow, wiec uklad dopowietrzenia chyba jest ok. Pompa paliwowa zalozona z nowszego modelu (ze szrotu), moze w tym tkwi problem (pojemnosc sie zgadzala, ale nie nie wiem czy to czasem nie byla pompa z 16V)? A jesli to wina pompy, to dlaczego pozniej jest juz ok?
    Czy zastałem Jolkę?
    sober
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 69
    Miejscowość: Kraśnik/Lublin/Warszawa

    25 Gru 2007, 21:54

    Czujnik temperatury silnika - ten do układu sterowania lub sonda lambda. NIe będę tłumaczył dlaczego. Sprawdź prawidłowość tych elementów.
    Rzeczoznawca
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      [2018] Mercedes klasy A
      Mercedes pokazał kolejną generację klasy A. Silniki, które będą dostępne to m.in. 1,4 turbo 163KM (A200), 2,0 turbo 220KM (A250) oraz 1,5 diesel 116KM (A180d). Później paleta ma się rozszerzyć. Moim zdaniem ...

    27 Gru 2007, 16:47

    czujnik temperatury silnika/cieczy chłodzącej, wysyłający dane do układu zapłonowego to ten niebieski, 2-stykowy miedzy swiecami?

    Przy okazji - gdzie jest jednostykowy wyprowadzający dane na tablice rozdzielczą? Bo wg wskazań mi nigdy 75st C nie przekracza, wiec chyba z nim tez jest cos nie w porzadku. Przy termostacie tez sa jakies czujniki podobno. Do czego one sa? (jeszcze ich nie widzialem, nie dogrzebalem sie tak gleboko ;) )
    Czy zastałem Jolkę?
    sober
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 69
    Miejscowość: Kraśnik/Lublin/Warszawa

    27 Gru 2007, 20:00

    Te przy termostacie to jeden od wskaźnika,a drugi od instalacji gazowej.Są zwykle jednoprzewodowe.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    27 Gru 2007, 22:42

    W tym modelu wysokie obroty na zimnym silniku to normalka. Jeśli po chwili gdy silnik się trochę rozgrzeje obroty spadają to niema się czym przejmować. Można to naztać czymś w rodzaju automatycznego ssania, dla zimnego silnika podawana jest trochę inna ilość powietrza.
    Kiedy ostatnio wymieniałeś przewody wysokiego napięcia, świece, filtr powietrza i kopułkę?
    Golf IV GTI 1.8 TURBO
    Nissan Terrano II 2.7 TDI
    BMW 328
    Bolo1989
    Aktywny
     
    Posty: 439
    Miejscowość: Mazowieckie

    27 Gru 2007, 23:56

    no niezupełnie normalne...mam go już 11 lat, w zasadzie odziedziczyłem po ojcu, ale wiem co się z nim działo i do tej pory tak nie było.
    A z tego co wiem zimny silnik jest napędzany innym składem mieszanki, a nie większą jej ilościa, wiec chyba 2k obr/min to przesada zeby się nagrzał ;)
    Odpowiadając na pytania:

    Przewody WN - w lecie, świece - razem z przewodami, filtr powietrza w marcu, aparat zapłonowy i rozdzielacz miałem wymieniany jakieś 2 miesiące temu :)

    @MotoAlbercik: dzięki za info, o te właśnie 2 gadżety mi chodziło :)
    Czy zastałem Jolkę?
    sober
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 69
    Miejscowość: Kraśnik/Lublin/Warszawa

    28 Gru 2007, 00:56

    Przy termostacie nie ma żadnych czujnikow w tym silniku.Czujniki od temperatury dla ECU mają zwykle dwa wyjścia i mogą być zespolone z czymś innym tak że taki czujnik może mieć np.4 wyjścia.Nie pamiętam dokładnie jak jest w passacie.Jak podasz swoj e-mail to mogę przesłać plik PDF o naprawie passata ok 36Mb.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    28 Gru 2007, 13:32

    Dokładnie - oba czuniki temperatury jak dobrze pamiętam są wkręcone w króciec wodny.Zazwyczaj są dwa - czarny i niebieski i takie same sa wtyczki.Czarny jest od wskaźnika,a niebieski od ECU.Ale przy wymienie nie nalezy sugerować się kolorami,tylko oznaczeniami - symbolami i numerami.Czujniki te mają różne wartości.
    Jest jeszcze możliwość,że może być jeden czujnik z czterema przewodami,czyli 2w1.Dodatkowo gazownik instalując elektronikę do gazu mógł wmontowac osobny czujnik do gazu.Musisz zajrzeć pod maskę i sprawdzić ile masz tych czujników i ile mają przewodów.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    28 Gru 2007, 18:19

    @MotoAlbercik - jest tak jak mówisz - 2 osobne dwupinowe - czarny i niebieski obok siebie, oba zapuszczone do gumowej rury :) Tego od gazu nie moge znalezc, ale problem jest z beznzyna, wiec tamtego nie bede ruszal, nawet jesli gdzies tam jest.

    @andrzej_124 - mam książkę z Wydziału Komunikacji i Łączności do roczników 88-96, wyd. piąte. Jeśli masz inną to z chęcią przyjmę na [email widoczny po zalogowaniu] Tylko że rozmiar 36MB nie wejdzie na 1 mail, będziesz musiał podzielić czymś tego pdf'a :)

    Poza tym jakaś dzicz jest w tym samochodzie. Zimno w środku, temepratura silnika na tablicy rozdzielczej ma złe odczyty, albo żadne (wkazówka martwa), jak pisałem wcześniej - samochód na niskich obrotach dostaje zbyt ubogą mieszankę (kąt wyprzedzenia chyba nie jest zły, skoro na gazie jest ok), generalnie podejrzewam już wszystkie czujniki i wskaźniki, włączając termostat :D

    A ja go chciałem tylko do ładu doprowadzić i sprzedać :P
    Czy zastałem Jolkę?
    sober
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 69
    Miejscowość: Kraśnik/Lublin/Warszawa

    28 Gru 2007, 18:32

    Jak w samochodzie masz zimno,to albo nagrzewnica,albo sterowanie ciepłym powietrzem.Co do wskaźnika,to wyjmij wtyczkę z tego czarnego i zewrzyj przewody - wskazówka powinna się wychylić do końca skali.Jak tak będzie,to można podejrzewać czujnik.Jeżeli nie,to winy trzeba szukać albo w samym wskaźniku,albo w połączeniach elektrycznych - warto zacząć od sprawdzenia masy,dochodzącej do czujnika.Być może to ona jest powodem złego działania obu czujników - masy są wzięte z tego samego miejsca,chyba,że ktoś już coś zmieniał.Co do wyprzedzenia zapłonu,to nie sugeruj się tym,że na gazie ci silnik działa dobrze - jest inny skład mieszanki i gaz spala się inaczej niż benzyna.Warto tez zainteresowac się układem zapłonowym i filtrem powietrza i paliwa.Sprawdz też termostat.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    02 Sty 2008, 16:58

    ok, wymieniłem filtr paliwa (bardziej profilaktycznie) i termostat (był zepsuty). W samochodzie już grzeje, czujnik podobno jest ok. Nie spotkałem też już problemów z obrotami i paliwem. Pojadę jednak w dalszą trasę to się okaże co jeszcze trzeba wymienić i dlaczego akurat to ;)
    Czy zastałem Jolkę?
    sober
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 69
    Miejscowość: Kraśnik/Lublin/Warszawa