VW Passat B3 dziwny dzwięk (buczenie) w kołach

21 Gru 2007, 10:28

Witam,

to mój pierwszy post, a patrząc na to jakie mam problemy z samochodem to pewnie nie ostatni :)

Na początek - Passat 91, jednopunkt, 2.0 ben + gaz II gen.

Na biegu jałowym, szczególnie przy zimnym silniku obroty zwiekszaja sie stopniowo do 2 tys. i mniej wiecej w tym obrebie sie utrzymuja. Nie ma problemu w czasie jazdy, silnik pracuje równo. Po kilkakrotnym przegazowaniu silnika do 4tys obroty zazwyczaj wracają do normy. Pytanie: silnik krokowy czy regulator biegu jałowego? (tyle wywnioskowałem z przeczytanych postów na tym forum) A może jeszcze coś innego?

Pozdrawiam,
jeszcze zielony w temacie mechaniki ;-)
Ostatnio edytowany przez sober, 04 Sty 2008, 11:45, edytowano w sumie 1 raz
Czy zastałem Jolkę?
sober
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Miejscowość: Kraśnik/Lublin/Warszawa
  • 21 Gru 2007, 20:32

    Może wystarczy przeczyścić przepustnice.
    tomss20
    tomss20
    Początkujący
     
    Posty: 85
    Miejscowość: kraków

    21 Gru 2007, 22:22

    Zapomniałes jeszcze napisać najwazniejszą informację - na jakim zasilaniu sa te objawy ?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    25 Gru 2007, 15:21

    na obu :?
    Czy zastałem Jolkę?
    sober
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 69
    Miejscowość: Kraśnik/Lublin/Warszawa

    25 Gru 2007, 15:35

    i tak przy okazji jeszcze jedna sprawa. Przy odpalaniu z benzyny, szczegolnie po dluzszej przerwie w jeździe (np po nocy), tuż po starcie silinika przy dodaniu gazu, silnik sie dlawi. Wyglada to tak jakby nie dostawal odpowiedniej ilosci powietrza do paliwa i sie zalewał. Po prostu im wiecej gazu tym nizsze obroty az w koncu go moge calkiem zgasic. Jesli robie to ostroznie, podnosze obroty skokowo dodajac gazu, w koncu sie "nastawia" i juz pozniej jest normalnie. To samo bylo w lecie, wiec nie ma tutaj wplywu temepratura. Filtr powietrza niedawno wymieniany, na gazie wszystko chodzi bez problemow, wiec uklad dopowietrzenia chyba jest ok. Pompa paliwowa zalozona z nowszego modelu (ze szrotu), moze w tym tkwi problem (pojemnosc sie zgadzala, ale nie nie wiem czy to czasem nie byla pompa z 16V)? A jesli to wina pompy, to dlaczego pozniej jest juz ok?
    Czy zastałem Jolkę?
    sober
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 69
    Miejscowość: Kraśnik/Lublin/Warszawa

    25 Gru 2007, 20:54

    Czujnik temperatury silnika - ten do układu sterowania lub sonda lambda. NIe będę tłumaczył dlaczego. Sprawdź prawidłowość tych elementów.
    Rzeczoznawca
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
      Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
      Największy pakiet mocy: silnik - Audi RS 6 Avant
      Jednostka napędowa 4.0 TFSI montowana w nowym Audi RS 6 Avant rozwija 441 kW (600 KM) mocy oraz moment obrotowy 800 Nm dostępny w wysokim zakresie od 2100 do 4500 obr/min. Od 0 do 100 km/h to sportowe kombi rozpędza się w ...

    27 Gru 2007, 15:47

    czujnik temperatury silnika/cieczy chłodzącej, wysyłający dane do układu zapłonowego to ten niebieski, 2-stykowy miedzy swiecami?

    Przy okazji - gdzie jest jednostykowy wyprowadzający dane na tablice rozdzielczą? Bo wg wskazań mi nigdy 75st C nie przekracza, wiec chyba z nim tez jest cos nie w porzadku. Przy termostacie tez sa jakies czujniki podobno. Do czego one sa? (jeszcze ich nie widzialem, nie dogrzebalem sie tak gleboko ;) )
    Czy zastałem Jolkę?
    sober
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 69
    Miejscowość: Kraśnik/Lublin/Warszawa

    27 Gru 2007, 19:00

    Te przy termostacie to jeden od wskaźnika,a drugi od instalacji gazowej.Są zwykle jednoprzewodowe.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    27 Gru 2007, 21:42

    W tym modelu wysokie obroty na zimnym silniku to normalka. Jeśli po chwili gdy silnik się trochę rozgrzeje obroty spadają to niema się czym przejmować. Można to naztać czymś w rodzaju automatycznego ssania, dla zimnego silnika podawana jest trochę inna ilość powietrza.
    Kiedy ostatnio wymieniałeś przewody wysokiego napięcia, świece, filtr powietrza i kopułkę?
    Golf IV GTI 1.8 TURBO
    Nissan Terrano II 2.7 TDI
    BMW 328
    Bolo1989
    Aktywny
     
    Posty: 439
    Miejscowość: Mazowieckie

    27 Gru 2007, 22:56

    no niezupełnie normalne...mam go już 11 lat, w zasadzie odziedziczyłem po ojcu, ale wiem co się z nim działo i do tej pory tak nie było.
    A z tego co wiem zimny silnik jest napędzany innym składem mieszanki, a nie większą jej ilościa, wiec chyba 2k obr/min to przesada zeby się nagrzał ;)
    Odpowiadając na pytania:

    Przewody WN - w lecie, świece - razem z przewodami, filtr powietrza w marcu, aparat zapłonowy i rozdzielacz miałem wymieniany jakieś 2 miesiące temu :)

    @MotoAlbercik: dzięki za info, o te właśnie 2 gadżety mi chodziło :)
    Czy zastałem Jolkę?
    sober
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 69
    Miejscowość: Kraśnik/Lublin/Warszawa

    27 Gru 2007, 23:56

    Przy termostacie nie ma żadnych czujnikow w tym silniku.Czujniki od temperatury dla ECU mają zwykle dwa wyjścia i mogą być zespolone z czymś innym tak że taki czujnik może mieć np.4 wyjścia.Nie pamiętam dokładnie jak jest w passacie.Jak podasz swoj e-mail to mogę przesłać plik PDF o naprawie passata ok 36Mb.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    28 Gru 2007, 12:32

    Dokładnie - oba czuniki temperatury jak dobrze pamiętam są wkręcone w króciec wodny.Zazwyczaj są dwa - czarny i niebieski i takie same sa wtyczki.Czarny jest od wskaźnika,a niebieski od ECU.Ale przy wymienie nie nalezy sugerować się kolorami,tylko oznaczeniami - symbolami i numerami.Czujniki te mają różne wartości.
    Jest jeszcze możliwość,że może być jeden czujnik z czterema przewodami,czyli 2w1.Dodatkowo gazownik instalując elektronikę do gazu mógł wmontowac osobny czujnik do gazu.Musisz zajrzeć pod maskę i sprawdzić ile masz tych czujników i ile mają przewodów.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    28 Gru 2007, 17:19

    @MotoAlbercik - jest tak jak mówisz - 2 osobne dwupinowe - czarny i niebieski obok siebie, oba zapuszczone do gumowej rury :) Tego od gazu nie moge znalezc, ale problem jest z beznzyna, wiec tamtego nie bede ruszal, nawet jesli gdzies tam jest.

    @andrzej_124 - mam książkę z Wydziału Komunikacji i Łączności do roczników 88-96, wyd. piąte. Jeśli masz inną to z chęcią przyjmę na [email widoczny po zalogowaniu] Tylko że rozmiar 36MB nie wejdzie na 1 mail, będziesz musiał podzielić czymś tego pdf'a :)

    Poza tym jakaś dzicz jest w tym samochodzie. Zimno w środku, temepratura silnika na tablicy rozdzielczej ma złe odczyty, albo żadne (wkazówka martwa), jak pisałem wcześniej - samochód na niskich obrotach dostaje zbyt ubogą mieszankę (kąt wyprzedzenia chyba nie jest zły, skoro na gazie jest ok), generalnie podejrzewam już wszystkie czujniki i wskaźniki, włączając termostat :D

    A ja go chciałem tylko do ładu doprowadzić i sprzedać :P
    Czy zastałem Jolkę?
    sober
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 69
    Miejscowość: Kraśnik/Lublin/Warszawa

    28 Gru 2007, 17:32

    Jak w samochodzie masz zimno,to albo nagrzewnica,albo sterowanie ciepłym powietrzem.Co do wskaźnika,to wyjmij wtyczkę z tego czarnego i zewrzyj przewody - wskazówka powinna się wychylić do końca skali.Jak tak będzie,to można podejrzewać czujnik.Jeżeli nie,to winy trzeba szukać albo w samym wskaźniku,albo w połączeniach elektrycznych - warto zacząć od sprawdzenia masy,dochodzącej do czujnika.Być może to ona jest powodem złego działania obu czujników - masy są wzięte z tego samego miejsca,chyba,że ktoś już coś zmieniał.Co do wyprzedzenia zapłonu,to nie sugeruj się tym,że na gazie ci silnik działa dobrze - jest inny skład mieszanki i gaz spala się inaczej niż benzyna.Warto tez zainteresowac się układem zapłonowym i filtrem powietrza i paliwa.Sprawdz też termostat.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    02 Sty 2008, 15:58

    ok, wymieniłem filtr paliwa (bardziej profilaktycznie) i termostat (był zepsuty). W samochodzie już grzeje, czujnik podobno jest ok. Nie spotkałem też już problemów z obrotami i paliwem. Pojadę jednak w dalszą trasę to się okaże co jeszcze trzeba wymienić i dlaczego akurat to ;)
    Czy zastałem Jolkę?
    sober
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 69
    Miejscowość: Kraśnik/Lublin/Warszawa