REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
MotoAlbercik napisał(a):Przebiegunowanie akumulatora może powstać tylko jak się odwrotnie podłączy bieguny.Czyli albo serwis odwrotnie podłączył bieguny,co jak piszesz jest mało prawdopodobne ze wzgledu na to,że kable są za krótkie,albo,co jest bardziej prawdopodobne,kupiłeś akumulator z odwrotnymi biegunami(tam,gdzie w twoim poprzednim był plus,w tym nowym był minus) i pracownik serwisu nie zwrócił na to uwagi podczas podłączania.Jeżeli masz dokument na to,że podłączał go serwis,to powinienieś udać się z tym orzeczeniem do serwisu - wina bowiem jest tutaj serwisu.A jeżeli również serwis wybierał typ akumulatora,to powinien sprawdzić,czy jest on własciwy.
MotoAlbercik napisał(a):Przy odwrotnym podłaczeniu prostownika,nic się nie bedzie iskrzyć.Ale dużo zależy też od samego prostownika - te lepsze mają sygnalizację odwrotnego podłączenia biegunów.Tak więc po odwrotnym podłączeniu prostownika,akumulator jak jest w jakimś stopniu naładowany,najpierw się rozładuje,a później zacznie się ładować z odwrotnością biegunów.Wówczas wystapi tez przebiegunowanie akumulatora.
Ale to tylko dla informacji.Autor pisał,że nic z akumulatorem nie robił.