18 Lis 2016, 19:32
Rzadki silnik, 4.0 W8.
Jednostka W8 jest pierwszym ośmiocylindrowym silnikiem stosowanym w Volkswagenie. Oznaczenie W nie jest przypadkowe – silnik powstał przez połączenie dwóch jednostek V4. Dzięki temu czterolitrowe monstrum jest bardzo zwarte – udało się ustawić go wzdłużnie z przodu, napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem mechanizmu Thorsena. Działa on na odmiennej zasadzie niż stosowane w Golfie, Leonie czy Octavii sprzęgło wiskotyczne. W Passacie W8 napęd przekazywany jest równomiernie na obie osie, a w razie potrzeby proporcje zmieniają się „na korzyść” kół, które mają lepszą przyczepność. Niestety, osiem cylindrów i 275 KM ma spory apetyt na paliwo, średnio wg producenta, flagowy Passat spala 13,2 l benzyny na 100 km.