Passat 2.0 tdi

09 Lis 2016, 20:11

witam . interesuje mnie zakup Passata rocznik 2014 i
chciałam się dowiedzieć czy silniki 2.0 tdi są jakoś bardzo awaryjne? może ktoś miał stycznosc
ruda87
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: audi

09 Lis 2016, 20:39

2 lata to nie wiele aby stwierdzić czy są awaryjne tym bardziej, że producent praktycznie co roku opisuje silnik jako poprawiony. Nie powinien mieć problemu z pompą oleju jak to było do końca 2009r.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Lis 2016, 22:56

Możesz brać bez problemu - kłopoty to silniki z czasów Golfa V czyli gdzieś tam 2003-2004 2,0 TDI PD..(BKD, BMM, BMN)
tutaj masz już Common Rail z tym NIGDY żadnych problemów nie było.
A jeśli ktoś opisuje jakieś problemy to albo auto od Mirka z Niemiec po dziadku lekarzu za "2 zł" albo wyjątek jeden na milion.
2,0 TDI CR jest tak samo trwały jak te starsze 1,9 tdi.

P.S. A jaki to model Passata B7?
to tam masz na 100% silniki CBAB/CFFB znane z Golfa VI i one spokojnie istnieją od 2010 roku a więc 6-7 lat, więc to nie sa silniki które powstały "wczoraj" tylko takie które mają z 200 tys najechane spokojnie.
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

10 Lis 2016, 06:29

http://home.autodo.de/en/potthoff/detai ... =2014&fu=1



tylko przebieg mega duży jak na dwuletnie auto
ruda87
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: audi

10 Lis 2016, 07:55

Łokoj napisał(a):Możesz brać bez problemu - kłopoty to silniki z czasów Golfa V czyli gdzieś tam 2003-2004 2,0 TDI PD..(BKD, BMM, BMN)
tutaj masz już Common Rail z tym NIGDY żadnych problemów nie było.

nie wprowadzaj ludzi w błąd, bo problemy z pompą oleju są jak wspomniałem do końca 2009r. To problem konstrukcji, a nie dbania i tylko fani marki nie dostrzegają tego problemu.
Znajomy kupił A4 B8 i tylko się podniecał jaki to super silnik ale do pompy oleju oczywiście nie potrafił się odnieść, bo nie miał o niej pojęcia. Nasłuchał się bredni o poprawieniu, a w rzeczywistości zmienili tylko układ wtryskowy
Sam wklejałem tutaj Octavię 2,0 CR z zatartym silnikiem w mojej firmie - nie jest to kwestia auta od Mirka.
Zapytaj lysego o pękających głowicach też w autach nie od Mirków.

Łokoj napisał(a):2,0 TDI CR jest tak samo trwały jak te starsze 1,9 tdi.

spróbuj zalać olej opałowy jak do tych 1,9 TDI na pompie :naughty:
Nie mówię, że to są złe silniki ale czasem trzeba popatrzeć na rzeczywistość, a nie co obiecywał producent.


Passat z linku idealnie pokazuje, że auta w Niemczech robią 50tys. km rocznie, a u nas przebiegi się "zatrzymują" w okolicach 200tys. nawet w przypadku 15 latków...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lis 2016, 08:16

ruda87 napisał(a):lko przebieg mega duży jak na dwuletnie auto


Już myślałem ze ma ponad 200 000 km najechane a tu raptem niecałe 100 000. Normalny przebieg dla niemieckiego diesla...
login87
Początkujący
 
Posty: 113
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Civic IX Tourer
Silnik: 1.8 142 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Kierowcy groźniejsi od piorunów w czasie burzy
    W czasie burzy wielu kierowców najbardziej obawia się wyładowań elektrycznych, choć tak naprawdę dużo większe zagrożenie stanowią nieprzewidywalne zachowania innych uczestników ruchu oraz kiepska widoczność, ...

10 Lis 2016, 08:44

dzida napisał(a):Zapytaj lysego o pękających głowicach też w autach nie od Mirków.


Potwierdzam, kilku moich znajomych miało z tym silnikiem spore problemy przy śmiesznych jak na diesla przebiegach, a wiem, że nie były to auta od Mirków. Pisanie o 2.0 TDI CR, że jest tak samo trwały jak starsze 1.9 TDI świadczy albo o niewiedzy piszącego albo o jego daleko posuniętym fanatyzmie.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

10 Lis 2016, 08:51

Ogólnie rzecz biorąc CR powinien być lepszy od PD (mój ojciec takiego posiada z 2006 roku - obecnie koło 280 000 km przebiegu). Kupił go jak mial 3 lata i koło 160 000 km przebiegu. Do tego czasu była wymieniona pompa wody. Przy kupnie odrazu do wymiany poszedł jeden wtryskiwacz. Jak sie potem (naszczeście) okazało VW wymieniał pompowtryski za darmo mimo, że auto było już po gwarancji. Obecnie wszyskie już wymienione ( bo wszyskie padły - za każdym razem auto na lawecie lądowało). To tego wymieniona dwumasa i robione turbo... Ogólnie samochód fajny (b7 to b6 FL) i fajnie się tym jeździ jak sie nie rypie...
login87
Początkujący
 
Posty: 113
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Civic IX Tourer
Silnik: 1.8 142 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

10 Lis 2016, 09:15

Łokoj napisał(a):2,0 TDI CR jest tak samo trwały jak te starsze 1,9 tdi.

:ok:

Trzeba to chyba umieścić w odpowiednim miejscu...

Więc Ci wszyscy co się dziwią że ludzie zażarcie walczą na tym forum z dieslami i z grupą VW niech przeczytają i sami pomyślą co to znaczy być ortodoksem.

p.s.

Wczoraj następnego kolegę (kupował prawie zawsze wieśvageny) namówiłem na zakup Lexa i nawet jak mu się nie spodoba jazda to wiem że będzie moim kolegą a polecanie tdi cr jako substytut jakościowy starego 1,9 tdi może wyczyścić grono znajomych do zera.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11016
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Lis 2016, 09:47

Bo CR powinien być lepszy od PD, ale jak widać nie z początków kariery VW. Popatrz na Fiata, kiedy wprowadził 1.9 JTD na Common Railu? 10 lat wcześniej od VW? I był to silnik trwały, więc nie w CR leży wina kiepskości tych dwulitrowych diesli :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lis 2016, 17:41

Panowie jak się nie znacie to nie piszcie bzdur, zepsuta Octavia jedna na 40 mln sprzedanych aut z silniekim 2,0 TDI CR to jest kropla w morzu a Wy mówicie na podstawie jednego auta że ten silnik to badziew! :lol:
Poczytajcie o wymienianych przez użytkowników słupkach w ukochanych przez Was idealnych 1,8T albo o rozrządzie to zrozumiecie że 2,0 TDI CR to bardzo ale to bardzo dobry i udany silnik i warto jak ktoś się chociaż odrobinę zna na motoryzacji rozróżniać 2,0 TDI PD od 2,0 TDI Common Rail i tyle w temacie.
Kupujcie auta z głową to nie będzie problemów z głowicami i pompami oleju a nie z Gostynina diesel który po 8 latach ma 100 tys przebiegu

Ja mogę być ortodoksem, fanatykiem ale jak ktoś nie ma o czymś pojecia to niech nie podaje z księżyca argumentów które w milionach egzemplarzy nie mają zastosowania.

Ja mogę za to wymienić kumpleki Q3 - 2,0 TDI CR, Passat w pracy u nas 2,0 TDI CR oraz Tiguan kolegi 2,0 TDI i te auta mają po 7-8 lat i ponad 200 tys przebiegów i tylko olej, filtry i ON, więc gdzie jakaś pompa? gdzie głowica?
Trochę warto pomyśleć nim się coś napisze.
Chociażby kody silników 2,0 TDI PD a 2,0 CR oznaczają że to inne jednostki
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

10 Lis 2016, 17:46

Łokoj napisał(a):Panowie jak się nie znacie to nie piszcie bzdur, zepsuta Octavia jedna na 40 mln sprzedanych aut z silniekim 2,0 TDI CR to jest kropla w morzu a Wy mówicie na podstawie jednego auta że ten silnik to badziew!

tak, bo tylko jedna się zepsuła na całym świecie... hm, jednak w mojej firmie się nie sprzedało 40mln - typowy argument fana VAGa

Łokoj napisał(a):Kupujcie auta z głową to nie będzie problemów z głowicami i pompami oleju

kolejny typowy argument... jak możesz kupić z głową coś co ma wadę fabryczną? wyjaśnij proszę ;)

Problem w tym, że my podajemy znany problem i nie masz potwierdzenia, że pompę oleju zmienili po modernizacji na CR, bo tak nie było.

Łokoj napisał(a):Chociażby kody silników 2,0 TDI PD a 2,0 CR oznaczają że to inne jednostki

od kiedy? to oznaczenia modernizacji, czyli taki lifting... W tym przypadku zmienili układ wtryskowy..., a później zabrali się za wadliwą pompę...

Wszyscy kłamią ale Ty masz rację, bo 2,0 TDI CR to całkiem inny silnik przecież, bo ma inne literki w oznaczeniu:
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2838 ... u-po-0910/
Pozdrawiam i życzę miłego edukowania się w zakresie pompy. :ok:
Ostatnio edytowany przez dzida, 10 Lis 2016, 17:52, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lis 2016, 17:50

dzida napisał(a):tak, bo tylko jedna się zepsuła na całym świecie... hm, jednak w mojej firmie się nie sprzedało 40mln - typowy argument fana VAGa


No tak faktycznie 20 mln Octavii stoi na autostradach bo się głowica posypała :lol:

Dobra koniec tematu, nie ma to jak na podstawie jednego auta skreślać cały koncern bo się jeden samochodzić zepsuł bo wadliwy egzemplarz.
Jak już pisałem poczytaj o 1,8T to zrozumiesz że częściej ludzie je na złom oddają niż 2,0 TDI wbrew temu co się Tobie wydaje.
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

10 Lis 2016, 17:56

Wyżej wkleiłem CI link abyś się doedukował w zakresie pompy.

1,8T oddają na złom bo po kilkunastu latach są wymęczone ale my kłamiemy przecież, a Ty wiesz wszystko o tym koncernie :ok:

P.S. Przykład Octavii był namacalny potwierdzający problem jak nie potrafisz zrozumieć przesłania (tj. czytać ze zrozumieniem)... :cry:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lis 2016, 18:00

dzida napisał(a):1,8T oddają na złom bo po kilkunastu latach są wymęczone ale my kłamiemy przecież, a Ty wiesz wszystko o tym koncernie


No właśnie wymęczone i 2,0 TDI jak będzie wymęczone to też będzie takie samo..
Lepiej pokaż gdzie szukać 1,8T zdrowe, bo to co było w 2002 jak połowa tutaj nosiła tornistry do szkoły to nie ma co polecać

Poczytaj lepiej takie artykuły zanim komuś polecisz znowu 1,8T bo tak wypada na tym forum
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 5&t=125597 i takich tematów można szukać sporo..

Ponadto problem z tego linku który przesłałem dotyczy 1,8T z przebiegiem 240 tys do 200 serwis ASO także z dobrego źródła, jak widać..


P.S. zapomniałem że w 2002 roku nie było onetów i innych takich pudelków motoryzacyjnych i nie miał kto pisać o 1,8T dlatego na tym forum uważa się go za cudo a to jest silnik który ma masę różnych bolączek.
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000