VW Passat B5 - Dobry wybór?

29 Gru 2018, 22:33

Hej - Zamierzam zmienić swoje obecne auto - Mazda 626 Sedan 01r 2.0 136koni. Kolega zaproponował mi zamianę z dopłatą w wysokości póltora tysiąca na VW Passata B5 2.5 TDI 150km, co myślicie o tym aucie, i czy warta uwagi jest w ogóle taka opcja?
Jezdiłem dziś sporo tym passatem, starałem się "przetestować" go najlepiej jak tylko umiałem - Na chwile obecną doszedłem do wniosków ze skrzynia automatyczna pracuje bez zarzutów, zmienia biegi płynnie oraz je redukuje, nie ma żadnych szarpnięć, silnik pracuje równo i jest w miarę suchy, delikatne zapocenia - Jedyny mankament to padnięte aku, auto odpala tylko i wyłącznie po podłączeniu do Bustera.
Passacik jest z 99roku, posiada ASR, ABS, grzane fotele, climatronik,, elektryczne szyby i lusterka, i kilka innych dupereli. Słyszałem różne opinie o tym silniku, ale jak jest na prawdę?

Jeśli nie to co byście polecili dla młodego kierowcy 25lat do kwoty 6tysięcy? Woj łodzkie.
jcb12
Nowicjusz
 
Posty: 14
0

29 Gru 2018, 22:37

Nie warto, problematyczny silnik i drogi w naprawie, wałki rozrządu które się szybko wycierają 3 tysie w zamienniku + robota, rozrząd 1.5 tysia, dorzuć zawias i masz równowartość fury.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

29 Gru 2018, 22:38

Kao napisał(a):Nie warto, problematyczny silnik i drogi w naprawie, wałki rozrządu które się szybko wycierają 3 tysie w zamienniku + robota, rozrząd 1.5 tysia, dorzuć zawias i masz równowartość fury.

Z tego co mówił, zawieszenie było robione kompletne, na co mi przedstawił faktury więc pewnie na jakiś czas starczy... Co do rozrządu to nie mam pojęcia, ale pewnie trzeba by się tym zainteresować - Nie ukrywam że tym autem i tak bym pojezdził góra rok, i zmieniłbym na inne.
jcb12
Nowicjusz
 
Posty: 14
0

29 Gru 2018, 22:44

Ale problem w tym że będzie Ci to bardzo ciężko sprzedać, takie paski czy A6ki stoją w ogłoszeniach po 4-5 tysi i się nie sprzedają bo ludzie wiedzą czym to grozi, lepiej taczaj się tą mazdą bo lepiej na tym wyjdziesz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

29 Gru 2018, 22:47

Do 2.5 TDI to raczej on Ci powinien dopłacić :mrgreen:
Kupno góra na rok jest ok, oczywiście zakładając, że wszystko z silnikiem gra, ma moc, pracuje równo etc, pojawia się natomiast inna kwestia - sprzedaż tego auta po roku. O ile byłoby to kochane 1.9 TDI ew 1.8/1.8T to nie byłoby problemu, sprzedane w kilka godzin. Tutaj może być problem, bo wszystko przemówi na Twoją niekorzyść - "doinwestowane" auto z kiepskim silnikiem sprzedawane po roku? Brzmi słabo...
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
1

29 Gru 2018, 22:48

Kao napisał(a):Re: VW Passat B5 - Dobry wybór?
2 minuty temu Ale problem w tym że będzie Ci to bardzo ciężko sprzedać, takie paski czy A6ki stoją w ogłoszeniach po 4-5 tysi i się nie sprzedają bo ludzie wiedzą czym to grozi, lepiej taczaj się tą mazdą bo lepiej na tym wyjdziesz

Jest jeszcze opcja na A4 Combi z silnikiem 1.6 benzyna, świezo sprowadzony z niemiec, zarejestrowany. Stan również wg mojej opini po jezdzie bardzo dobry. Tylko że ta A4 jest droższa o około 2 tysiące od tego passata.
jcb12
Nowicjusz
 
Posty: 14
0

29 Gru 2018, 22:53

1,6 technicznie staroć który nie ma czym zaskoczyć, jeżeli odpowiada Ci dynamika to warto rozważyć, a nie lepiej kupić już coś z gazem w PL tylko gnioty z niemiec w benzynie? po co przepłacać za paliwko?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

29 Gru 2018, 22:59

Kao napisał(a):1,6 technicznie staroć który nie ma czym zaskoczyć, jeżeli odpowiada Ci dynamika to warto rozważyć, a nie lepiej kupić już coś z gazem w PL tylko gnioty z niemiec w benzynie? po co przepłacać za paliwko?

Sytuacja wygląda tak - Mam tą Mazdę 2.0 136km, sprowadzona z Belgii w 2008r, w kraju jestem drugim właścicielm. Przegląd mam ważny do Lutego 10`tego, legalizacja butli do Stycznia, rachunek jest prosty. Skończyla się legalizacja na butle, wiec przeglądu auto nie przejdzie - Pytałem około 20stu gazowników, żaden praktycznie nie chce sie podjąć wymiany butli na nową, a zalegalizować jej juz nie można ma ponad 20lat... Koszt wymiany butli oscyluje w granicy 1800zł - Wiec jedyne rozsądne wyjście, to sprzedać obecnie Mazdę póki ma jeszcze OC i PT, lub wyłożyć 2400zł i zamontować całkowicie nową instalację, bo tamtej nawet nikt nie chce serwisować tłumacząc sie tym ze jest archaiczna i nikt jej w PL nie ogarnia. Stąd moje zainteresowanie zamianą na tamtego Passata lub też Audi.
jcb12
Nowicjusz
 
Posty: 14
0

29 Gru 2018, 23:14

Z powyższych nie wybrałbym raczej ani jednego ani drugiego, może ew Passat z wizją jazdy "do końca" - tym przynajmniej jakoś się jedzie, a4 1.6 ma osiągi na poziomie Fiata Seicento (choć w SC subiektywnie są lepsze, bo brak w nim jakiegokolwiek wygłuszenia :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

29 Gru 2018, 23:18

jest też opcja aby wymontować LPG i badanie przejdzie bez problemu. Paska odpuść, jeszcze co innego jakbys sam dłubał to można się pokusić ale tako to nie polecam a wręcz zniechęcam.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

29 Gru 2018, 23:22

mike napisał(a):Z powyższych nie wybrałbym raczej ani jednego ani drugiego, może ew Passat z wizją jazdy "do końca" - tym przynajmniej jakoś się jedzie, a4 1.6 ma osiągi na poziomie Fiata Seicento (choć w SC subiektywnie są lepsze, bo brak w nim jakiegokolwiek wygłuszenia

W takim razie może mógłbyś powiedzieć co byś zrobił na moim miejscu? Przyda się opinia osoby która się na tym zna.

Ogólnie Mazdę kupiłem w Lutym tego roku - Od znajomego, mozna powiedzieć członka rodziny który był mechanikiem i na bieżąco serwisował sobie ten samochód. Pod koniec 2017roku zrobił w nim kompletny rozrząd z pompą wody, chłodnicę, kompresor klimatyzacji, i kilka innych dupereli. W czerwcu ja sam od siebie dołożyłem zestaw świec platynowych wraz z kablami WN + zrobiłem częsciowo zawieszenie tuleje wahacza i tak dalej. Na chwile obecną, nie zauwazyłem w autku większych problemów, odpala zawsze na przysłowiowego strzała.

Jedyny mankamet jest z tą instalacją gazową która czasami szwankuje ( auto na gazie potrafi zafalowąć na obrotach gdy jest zimny - A nikt sie nie chce podjąć serwisu tego) plus kończy się ta iegalizacja na butlę LPG i koszta wymiany samej butli są ogromne. W takim wypadku w gre wchodzi włożenie tylko nowej instalacji LPG są to koszta na poziomie 2300-2700zł w zależności od warsztatu.

Wiec są dwie opcje: Wkładam nowe LPG i jezdze nim do końca aż silnik nie umrze, albo zmieniam na coś innego wozidełko.
jcb12
Nowicjusz
 
Posty: 14
0

29 Gru 2018, 23:30

Tylko kto Ci kupi auto w 20 letnim gazem i kończącą się legalizacją? raczej wariat lub totalny niezajomek tematu. Ja bym wymontował LPG albo założył nowy najtańszy i masz pewniaka
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

29 Gru 2018, 23:39

Generalnie jeśli Mazda nie jest zgnita, to... jeździłbym do końca jej dni. Teraz przynajmniej wiesz co masz, bo perspektywa wymiany na badziew lub auto, które nie jedzie jest tak naprawdę uwstecznianiem się. A ten mazdowy 2.0 jedzie fajnie, kolega miał i zawsze bardzo chętnie wyręczałem go za kółkiem :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

29 Gru 2018, 23:43

mike napisał(a):Generalnie jeśli Mazda nie jest zgnita, to... jeździłbym do końca jej dni. Teraz przynajmniej wiesz co masz, bo perspektywa wymiany na badziew lub auto, które nie jedzie jest tak naprawdę uwstecznianiem się. A ten mazdowy 2.0 jedzie fajnie, kolega miał i zawsze bardzo chętnie wyręczałem go za kółkiem

Pognita nie jest - Jedyne miejsce korozji to lewy kielich pod maską, i delikatnie próg - Ale ogólnie tragerii nie ma :)
jcb12
Nowicjusz
 
Posty: 14
0

30 Gru 2018, 00:15

Jcb o co Ci chodz? Masz auto przeserwisowane w postaci mazdy i to nie zardzewiałej...masz problem z lpg który jest mocno nadmuchany a ceny podajesz z kosmosu bo ostatnio kolegę mającego używaną inst.do v6 podwoziłem do instalatora lpg to z nową butlą i robocizną przy 6garach krzyknął 1k a w drugim miejscu 1,2k.

Do tego tu Cię gryzie lpg a chcesz kupić ogryska z 16toma wahaczami i to Cię nie gryzie? Ba nawet przewinął się sztandarowy syf w świecie motoryzacji jakim jest 2,5tdi...

Jeżeli masz normalne auto zostań przy nim, zrób lpg w normalnym warsztacie i dozbieraj kasy wtedy pomyślisz o aucie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0