VW Passat b5 fl 2002r. problemy z alternatorem

22 Sie 2013, 10:11

Witam. Jakiś czas temu zaczęła mrugać mi kontrolka od akumulatora oraz pojawił się komunikat "ALTERNATOR WORKSHOP" na komputerze, z początku wydawało mi się, że to błąd komputera po prostu bo auto odpalało bez problemu do czasu gdy ostatnio pali się po każdym odpaleniu auta. Najpierw chciałem sprawdzić czy coś da podłączenie akumulatora pod prostownik ale nic to nie pomogło kontrolka nadal świeciła. Przejechałem 1 km, następnie wróciłem do domu, po kilku godzinach wsiadłem do auta przejechałem 7 km zgasiłem a gdy chciałem po chwili ponownie odpalić nie udało się, rozrusznik nawet nie kręcił auta, 0 mocy. Dodam że jechałem na obciążeniu (klikma, radio) Podłączyłem go pod prostownik na 2-3 godzinki i następnego dnia odpalił bez zarzutów jak nowy z tym że kontrolka cały czas się świeciła. Wracałem do domu bez klimy, radia, a nawet bez świateł byleby dojechać :) Po tym incydencie wyjąłem alternator i pojechałem z nim do elektryka i o dziwo tam działał bez zarzutów co prawda pod obciążeniem wiertarki ale działał. Elektryk powiedział, że spotkał się już z takimi objawami ale nigdy nie wymieniał wirnika więc z ciekawości był wymieniony wirnik. Efekt? niestety ten sam kontrolka ciągle się świeci. Wielu z was pewnie zaproponuje wymianę alternatora lecz muszę uprzedzić że to już też było sprawdzane, alternator z octavii. Ciągle brak ładowania. Aku też wymieniane wszelkie kombinacje były robione. Auto odpala tylko za pierwszym razem oczywiście jeśli uprzednio był podłączony pod prostownik. Drugi raz już nie kręci.
Dzisiaj odwiedziłem innego elektryka ze sprzętem do pomiarów i sprawa wygląda tak:
aku - sprawne
przepływ prądu -jest
kable - sprawne
bezpieczniki - dobre
wszędzie jest przepływ prądu, nigdzie nic nie blokuje a kontrolka się nadal świeci.

Chyba wszystko napisałem ;) czekam na jakieś porady bo lokalni elektrycy rozkładają ręce i nie wiedzą co jest grane :)
dawid19
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: VW Passat b5 fl
Silnik: 1.9 TDI 130KM
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Sie 2013, 21:08

Dużo piszesz, ale żadnych danych.
dawid19 napisał(a):Po tym incydencie wyjąłem alternator i pojechałem z nim do elektryka i o dziwo tam działał bez zarzutów co prawda pod obciążeniem wiertarki :shock: ale działał.

A to ten elektryk sprawdzał w ten sposób allternator?
dawid19 napisał(a):aku - sprawne

Jak jest gęstość elektrolitu?
dawid19 napisał(a):przepływ prądu -jest

Jakie jest napięcie ładowania przy wyłączonych wszystkich odbiornikach i z włączonymi światłami?
Jaki jest prąd pobierany przez samochód przy wyłączonym silniku i wyłączonych wszystkich odbiornikach ( łącznie z radiem, oświetleniem wnętrza )?
Jakie jest npięcie aku po całonocnym postoju?
Naładuj ku do pełna, tk, żeby na noc był już naładowany. Zmierz gęstość elektrolitu i rno, po około 10 godzinach zmierz ponownie. W międzyczasie nie uruchamiaj silnika ni nie używaj żadnej elektryki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Koenigsegg Regera hybrid – 2,8 sek., 1500 KM
    Kto da więcej za sportową hybrydę? W tej kategorii, hybrydowe coupe ze Szwecji jest absolutnym zwycięzcą i najmocniejszym seryjnie produkowanym autem z napędem spalinowo-elektrycznym na świecie. Napędza go benzynowy silnik ...