Vw passat b5 kopcenie oraz niedogrzanie

25 Lut 2009, 20:49

Przy prawidłowym nagrzaniu silnika wskazówka powinna być pośrodku skali, zarówno na postoju jak podczas jazdy. Oczywiście może o kilka stopni się odchylać, np. w korku może się delikatnie podnieść, ale tylko delikatnie.

Żeby sprawdzić termostat musiałbyś go wymontować, wrzucić do wody i podgrzewać. Jak przed zagotowaniem wody całkowicie się otworzy to znaczy, że dobrze działa. No chyba, że otworzy się wcześniej, bądź już będzie otwarty to wiadomo, że będzie zepsuty
Ostrożność nie jest tchórzostwem.
Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
Martoro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 831
Miejscowość: Świętochłowice
  • 25 Lut 2009, 22:26

    Mozesz zrobić tak jak pisał kolega wrzucić go do gorącej wody.
    Ale najprostrzym i najłatwiejszym sposobem jest odpalić zimny silnik i chwycić za grube węże przy chłodnicy jeśli po pewnym czasie będą się robiły ciepłe to termostat do wymiany.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    26 Lut 2009, 08:05

    no to u mnie one są ciepłe, a co mają być zimne?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    26 Lut 2009, 08:24

    Tak mają być zimne do pierwszego zagrzania silnika czyli około 90*
    Wymień termostat bo masz cały czas otwarty obieg i przez to takie cuda się dzieją z wskazówką temp.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    26 Lut 2009, 15:40

    tylko termostat? czujnika temp nie musze wymieniać?
    dodam ze na postoju na biegu jałowym to mam ok 1/3 wskażnika to pewnie ok 60-70C i słabo grzeje a jak jade to mam ok 1/2 wskażnika pewnie ok 80-85C i super grzeje!
    a kolega w aucie ma odwrotnie jak stoi to ma prawie 90C a jak jedzie to ma 70C to jak wkońcu powinno być? chyba nie powinno byc non stop 90C?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    29 Lut 2012, 19:55

    Witam!! Mam problem odnośnie temperatury silnika, chodzi o paska 1.8 20V APT przed wymiana uszczelki pod glowica, rozrzadu i pompy wskazowka stala na 90* lecz teraz ledwo wychodzi na 60* i nie drgnie ani więcej, wymieniłem dzisiaj termostat (Wahler) lecz dalej nie ma efektów. Czy to moze byc wina czujnika temperatury?? Wymienialem go w tamtym roku bo rowniez nie pokazywal temperatury ale na jakas podrobke za 40zl.. był chwile spokój, lecz teraz po remoncie znowu cos jest nietak...
    graba90
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Prawo jazdy: 10 04 2008
    Auto: VW Passat B5 1.8 20V 125PS
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Toyota Land Cruiser 1953 rok
      W 1953 roku w ofercie marki pojawia się nowy model: terenowa Toyota BJ, która niedługo później została przemianowana na Toyotę Land Cruiser – w odpowiedzi na brytyjskiego rywala, jakim wtedy był Land Rover. ...

    29 Lut 2012, 22:21

    A jesteś pewien, że nowy termostat jest sprawny?
    Ostrożność nie jest tchórzostwem.
    Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
    Martoro
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 831
    Miejscowość: Świętochłowice

    02 Mar 2012, 02:57

    sprubuj go zagzać na postoju jezeli wskazuwka na postoju pujdzie do gury to znaczy ze termostat uszkodzony
    Janusz00
    Początkujący
     
    Posty: 112
    Prawo jazdy: 10 03 2000
    Auto: peugeot 306

    12 Mar 2012, 16:05

    a jesli na postoju nie idzie powyzej 60st a podczas jazdy jest 90st?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    12 Mar 2012, 23:02

    może być uszkodzony wirnik pompy wody bo są montowane plastikowe
    Janusz00
    Początkujący
     
    Posty: 112
    Prawo jazdy: 10 03 2000
    Auto: peugeot 306

    25 Mar 2012, 13:42

    Spróbuj wyjąć wtyczkę od czujnika i spryskaj styki WD-40. Jak to nie pomoże, to bardzo możliwe, że tana chińska wersja czujnika dobiega kresu swego krótkiego żywota. Z termostatami tez bywa różnie. Ja swój wymieniłem na Wahlera i okazał się uszkodzony. Wymieniłem ponownie na Werneta i wszystko gra.

    Bzdura jest natomiast to co wypisują inni o zmianach temperatury podczas jazdy i stania w korku. Temperatura w przypadku sprawnego termostatu jak i reszty układu chłodzenia powinna podejść do 90 stopni i utrzymywać się w jej granicach niezależnie czy jest +35C czy -25C na dworze.
    Ci którym wskazówka spada do 60C maja po prostu niesprawny termostat i niedogrzany silnik, co skutkuje większym spalaniem paliwa i skraplaniu się pary wodnej w silniku. Niech sobie sprawdzą korek od oleju, czy jest na nim tzw. masełko...i w czym pracuje ich silnik, a zrozumieją, że nie mają racji.
    maciek978
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 01 01 1995
    Auto: Golf 4

    26 Mar 2012, 14:58

    ja mam caly czas masełko i kawe z mlekiem a termostat wymienilem na nowy rok temu
    no i to co piszesz moze i masz racje ze temp ma byc stala ale w nowych autach
    np jesli chodzi o starsze konstrukcje oraz o wszystkie dostawczaki, ciezarówki to nie ma sznas zeby bylo 90st
    np w ciezarówkach to podczas jazdy jest 80-85st a gdy auto stoi na jalowych to jest 40-50st nie wiecej
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931