Vw passat b5

13 Sty 2011, 17:44

Tyle, że taki samochód u następnych właścicieli nie pokonuje już zazwyczaj takich przebiegów.
Przez pierwsze 3 lata przejedzie to ~150tys.km- 200tys. km średnio ale po tym jak trafi do Polski będzie się turlał zazwyczaj koło 20tys. rocznie czyli niewiele choć oczywiście są wyjątki.
Poza tym 1.9TDI nie nadaje się do robienia dużych przebiegów, u mamy dojeździł do 400tys. km ale już wtedy trzeba było sporo w niego wkładać( a sypać się zaczął po ~200tys. km), po prostu był na wykończeniu.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Sty 2011, 20:45

Jasiek90 napisał(a):Poza tym 1.9TDI nie nadaje się do robienia dużych przebiegów, u mamy dojeździł do 400tys. km ale już wtedy trzeba było sporo w niego wkładać( a sypać się zaczął po ~200tys. km), po prostu był na wykończeniu.


Twoja mama miała go w T4 - nieco cięższym i o większych oporach powietrza, odrobinę lepiej dostawał w d**e niż w A4/Passacie. Z resztą nic nadzwyczajnego, bo 1.9 TDI to nie jest silnik do T4 - za mały, męczy się, pada turbo, nie zrobi tyle co chociażby wolnossący 2.4

Poza tym wracając do tematu - jak ktoś kupuje samochód do jeżdżenia to raczej nie myśli na starcie remontować/wymieniać silnik. To chyba mija się z celem, bynajmniej takie jest moje zdanie. Remont sam w sobie jest prosty, i owszem, bo to prosta konstrukcja tyle, że po remoncie już nie pojeździ tyle co od nowości niestety :mrgreen: Poza tym tak jak wspomniałem, kupując samochód większość chyba chciałaby kupić coś co jeszcze chwilę pojeździ bez wymiany silnika. :smile:
Ostatnio edytowany przez stasiowski121, 13 Sty 2011, 21:11, edytowano w sumie 1 raz
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

13 Sty 2011, 20:51

Masz rację.
Weź jednak pod uwagę, że po 10 latach takie A4 czy Passat niemal na pewno mają przebieg powyżej 200tys. km a znając druciarstwo wielu polaków i nieznajomość eksploatacji diesla niezbyt dobrze to wróży.
Obojętnie czy to TDI, CDI, JTD , HDI lub czym pewnie niektórym się narażę nawet boskie megasprawne jednostki BMW stary diesel ale o w miarę nowoczesnej budowie to nie jest dobry pomysł jeśli ktoś chce tanio jeździć.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Sty 2011, 21:14

Dlatego wcześniej napisałem, że odradzam taki samochód kupować do 10 tyś, bo im niższa centa tym większa szansa kupienia paścia o którego jak powszechnie wiadomo, u nas nie problem.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jaguar E-Type Roadster
    E-Type to prawdziwa ikona motoryzacji i prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalny model w historii Jaguara. Jego smukła sylwetka z długą maską i niewielką kabiną od 1961 roku cieszy oko pasjonatów motoryzacji. Samochód ...