VW PASSAT B5FL 1.6 - gaśnie podczas jazdy, kręci i nie odpala

23 Mar 2018, 15:27

Volkswagen Passat B5FL sedan
Rocznik 2002
Silnik 1.6 74kW

Witam.
Problem występuje od 3 miesięcy, żaden spec nie mógł zlokalizować problemu, więc uciekam się do burzy mózgów na forum.
Auto ma problem z odpaleniem po postoju ( od 30 minut do 1,5 h, różnie). Gdy wracam do auta po tym czasie, rozrusznik kręci ale silnik nie zaskakuje. Po cofnięciu kluczyka lub kilku próbach, lub po odczekaniu kilku minut odpala i jadę dalej.
Bywa też, że gaśnie podczas jazdy (również tylko po postoju 30 minut do 1,5h) - jadę jadę, gaz w podłodze, a nagle auto zachowuje się tak jakbym pedału gazu w ogóle nie wciskał. Obroty spadają tak jakbym puścił auto na biegu (i tak też jest, na biegu) aż do zera, auto gaśnie i stoję. Wtedy próbuję odpalić na nowo i sytuacja analogiczna - nie chce odpalić, lub odpali po cofnięciu kluczyka czy też odczekaniu kilku minut, nie ma reguły, różnie się zdarza.
PROBLEM dzieje się tylko podczas jazdy lub próby odpalenia PO POSTOJU OD 30 MIN DO 1,5H, GDY PRÓBUJĘ JECHAĆ LUB ODPALIĆ W TEMPERATURZE SILNIKA OK, 60-70 ST NA ZEGARZE. Gdy jest mocno zimny lub mocno ciepły, problemu nie ma.

Co zostało wymienione?
1) Czujnik położenia wału korbowego - najpierw na DELPHI, potem na oryginał BOSCH - brak poprawy.
2) Filtr paliwa.
3) Wkład pompy paliwa.
4) Filtr powietrza
5) Przekaźniki, które wydawały się podejrzane (elektryk wymieniał).
6) 2 przekaźniki przy komputerze (nie wiem od czego niestety)

Proszę o pomoc bo naprawdę brak już wsparcia od nikogo, każdy rozkłada ręce. Niektórzy jeszcze sugerują immobiliser lub cewkę, lub jakiś kabel który nie łączy.
Co jeszcze sprawdzić, co może być przyczyną?
Liczę na pomoc, zaraz 4 miesiąc jak auto gaśnie.

Pozdrawiam!
Tyszex
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Volkswagen Passat B5FL
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Mar 2018, 01:04

trzeba sprawdzić czy w tym czasie co nie odpala jest iskra. Masz drugi kluczyk? probowałeś czy przy drugim jest to samo?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16665
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Mar 2018, 19:13

Ja bym sprawdził na kompie jaką temperaturę pokazuje czujnik temp. płynu w momencie jak silnik nie chce odpalić i czy ta temp jest adekwatna do rzeczywistej. Dodatkowo pokręcić rozrusznikiem i wykręcić świece i sprawdzić czy nie są zalane.
Wersja z immo również jak najbardziej jest dobrym pomysłem - powinieneś mieć kontrolkę od immo - zwróciłeś może uwagę na nią, czy ona nie świeci albo nie miga w momencie jak silnik nie chce odpalic?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Kwi 2018, 13:17

1. Czujnik płynu raczej jest ok, elektryk go sprawdzał i mówił że temperatury się pokrywają.
2. Świec w taki sposób nie sprawdzałem.
3. Kontrolka od immo nie świeci gdy nie może odpalić ani gdy gaśnie, więc jakby wszystko okej. Próbowałem jeździć na dwóch kluczykach, sytuacja taka sama.
Nie wiem co tu można jeszcze sprawdzić, a może uszkodzona cewka? Czy cewka nie zgasi auta odcinając mu pedał gazu?

edit: podłączyłem z ciekawości pod kompa czy nie ma nic nowego, i jest nowy błąd którego wcześniej nie było: 17831 czyli cos od pompy powietrza wtórnego. Raczej to nie ma powiązania z moim problemem?
Tyszex
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Volkswagen Passat B5FL
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Kwi 2018, 19:01

Ja bym zaczal od sprawdzenia czy paliwo ze zbiornika doplywa swobodnie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Kwi 2018, 19:03

W jaki sposób to mogę sprawdzić?
Tyszex
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Volkswagen Passat B5FL
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen T5 4MOTION
    Napędzane na wszystkie koła Volkswageny T5 - Transporter, Caravelle, Multivan i California cieszą się coraz większą popularnością. Dla 4MOTION z 6-biegową przekładnią manualną do wyboru są silniki TDI o mocy 103 kW/140 KM ...

11 Kwi 2018, 19:07

Odpiac przewod doplywu,banke z paliwem trzymac wysoko i wezykiem puscic paliwo z banki w kierunku silnika.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Kwi 2018, 10:55

Za bardzo specem w kwestii aut nie jestem więc samodzielnie raczej tego nie wykonam bo nie czaje tego sposobu za bardzo jak lać, ile lać itd.
Tyszex
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Volkswagen Passat B5FL
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

13 Kwi 2018, 17:12

Odpiac przewod doplywu,banke z paliwem trzymac wysoko i wezykiem puscic paliwo z banki w kierunku silnika.


Takie coś nie tutaj. Tutaj paliwo do silnika podawane jest przez pompę pod ciśnieniem .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4899
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Gru 2019, 14:06

Odświeżam temat, być może ktoś ma jeszcze ten problem.
U mnie sytuacja wyglądała tak że po podłączeniu do kompa wyskakiwał błąd powietrza, wymieniłam przepływomierz. Niby to pomogło ale nie do końca, coś jeszcze było nie tak. Auto nie miało mocy, paliło dużo,niskie obroty falowały i spaliny śmierdziały charakterystycznie jak przy sondzie. Sonda za katalizatorem do wymiany. To znacznie pomogło. Auto nie gasło przy hamowaniu i ruszaniu, było zwinniejsze, paliło delikatnie mniej, ale przede wszystkim nie szarpało i nie gasło. Po tygodniu od wymiany sondy, auto nie chciało odpalić. Rozrusznik kręcił ale zero reakcji. Diagnoza, połamane plastikowe rurki od odmy.Rurki wymienione, auto chodzi jak złe, już nie trzęsie, obroty też nie falują. 3 dni później zaczął wyciekać olej. Diagnoza-trzeba wymienić uszczelki bo są sparciałe.
Wszytko już jest pięknie ładnie. Po zrobieniu ponad 200 km w trasie , gdy dojeżdżałam do domu auto zgasło mi przy ruszaniu. Udało mi się odpalić gazując przy tym jak świeżak za kółkiem pod dom. Diagnoza- spadła plastikowa rura dolotowa od powietrza. Rura naciągnięta. Następnego dnia auto znowu nie odpala. Laweta i do warsztatu. Błędów z 6 wszystkie informujące o lewym powietrzu. Prawdopodobnie po tym jak spadła ta rura. Błędy wykasowane auto śmiga jak nowe ... przez 1 dzień. Dalej drży i falują obroty i jest problem z odpalaniem. Cofnęłam się pamięcią od kiedy zaczęły się problemy i co zostało zrobione. Po analizowaniu różnych for samochodowych trafiłam na wpis, że zamiennik przepływomierza może dawać takie objawy. Podmieniłam na stary i wszystko jest w jak najlepszym porządku... A błąd z powietrzem, który wystąpił na samym początku nie był związany z przepływomierzem jak mechanik wywnioskował tylko z pękniętymi plastikowym rurami od odmy. Pozostał jeszcze problem z odpalaniem... na zapłonie jak nie słychać pod deską rozdzielczą charakterystycznego syczenia jakby wszystkie przekaźniki się ustawiały auto nie odpali i wyświetla się komunikat STOP. Jak zamknę i otworze auto z pilota i przekręcę na nowo, charakterystyczne syczenie się pojawi to auto odpala na styk. Może ma ktoś pomysł co jest tego przyczyną?? sprawdzałam i na kluczyku zapasowym jest ta sama sytuacja.
Szefowa
Obserwowany
 
Posty: 1

16 Gru 2019, 14:51

Ciężko powiedzieć odnośnie twojego przypadku, jeśli chodzi o mój to rozwiązaniem okazał się czujnik położenia wałka rozrządu - był uszkodzony, jego wymiana zlikwidowała problem na dobre.
Tyszex
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Volkswagen Passat B5FL
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Gru 2019, 14:13

@Szefowa tu trzeba zrobić porządek z tym lewym powietrzem bo widzę że co chwila wraca. Nie może być tak że po kilku przejechanych km układ rozszczelnia się.
Szefowa napisał(a):Pozostał jeszcze problem z odpalaniem... na zapłonie jak nie słychać pod deską rozdzielczą charakterystycznego syczenia jakby wszystkie przekaźniki się ustawiały auto nie odpali i wyświetla się komunikat STOP. Jak zamknę i otworze auto z pilota i przekręcę na nowo, charakterystyczne syczenie się pojawi to auto odpala na styk.
Pod nogami kierowcy jest wiązka z kablami często jest ona uszkodzona ze względu na wilgoć i tu warto to sprawdzić.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!