VW Passat B6 Problem z silnikiem.

04 Cze 2017, 17:10

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów,

od pewnego czasu mam problem z moim passatem.
Rok temu zakupiłem auto i prawie od samego początku mam problem z silnikiem.
Auto szarpie przy wyższych obrotach(około 2000), kiedy bardziej zwiększam obroty powoli przestaje szarpać.

Do tej pory byłem u wielu mechaników i każdy miał inny pomysł niestety żaden nietrafiony.

W aucie wymieniłem:

- pompę paliwową
- zawór recyklingu spalania(Przy odłączonym zaworze recyklingu spalania auto pracuje normalnie, a po założeniu nowego zaczyna znowu szarpać.)

Następna na celowniku jest wiązka przewodów.

Kiedy silnik się nagrzeje zaczyna się stabilizować i nie czuć szarpnięć.

Jeżeli mieliście podobne problemy lub już się z czymś takim spotkaliście to liczę na jakieś porady odnośnie przyczyny usterki i jej naprawy.

Z góry dzięki i pozdrawiam.
budu001
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 13 06 1970
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Vw Passat B6 2.0 TDI
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

04 Cze 2017, 17:43

Moze byc problem z wiazka elektryczna,zwczalbym od odpiecia wtyczek z pompowtryskiwaczy i dogiecia konektorkow w celu polepszenia stykow,bardzo czesto to bywa przyczyna szarpania.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8616
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Cze 2017, 21:09

Witamy. Czy wymieniona pompa to ta umieszczona w na wałku rozrządu razem z pompą podciśnienia ? Jej sprawność można sprawdzić podłączająć manometr.
Recyrkulacja spalin zdecydowanie może powodować takie problemy.
Należy dokładnie sprawdzić jej sterowanie i faktyczny stopień włączenia w określonych warunkach pracy silnika. Trzeba zwrócić uwagę na wskazania przepływomierza. Równie ważne jest sprawdzenie korekcji wtryskiwaczy.
Czasami faktycznie występuje problem z kostkami pompowtryskiwaczy.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

08 Cze 2017, 18:13

No fakt,
Jak to było opisywane wyżej może być problem z wtyczką. Miałem podobnie. Choć opis jest niekompletny z tego co widzę, obstawiałbym właśnie ten rodzaj usterki. Najlepiej jest, jak zajrzy tam konkretny elektryk.
W Passatach problem z elektryką bywa dość powszechny.
AJudym
Obserwowany
 
Posty: 2
Miejscowość: Białystok
Prawo jazdy: 16 10 1990
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: Fiat Tipo
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Budowlany ekstremista - wywrotka
    Jeszcze jesienią ubiegłego roku mieliśmy okazję przetestować samochód Mercedes-Benz Arocs AK 8×6 w wersji Grounder – na tym właśnie podwoziu KH-kipper zabudował półokrągłą wywrotkę tylnozsypową W1U ...