VW Passat B8 lub Audi A6 C7 - do 65k zł

17 Lis 2019, 21:19

Cześć,

poszukuje zamiennika na wysłużone, lecz nadal w świetnym stanie, Audi A4 B6 2.0 benzyna 130 km.

Budżet ustaliłem na 65k zł, z opcją minimalnego podniesienia jeżeli znajdę egzemplarz tego warty.

Pierwotnie miałem kupić Volvo V40, ale okazało się, że mało jest sensownych egzemplarzy, a sam samochód jest dość mały.

Dlatego skłaniam się ku:
- VW Passat B8 2.0 TDI 150 km,
- Audi A6 C7 2.0 TDI 177km/150km.

O ile Passata w moim budżecie spokojnie kupię, nawet 2016 r. z dobrym wyposażeniem Comfortline (często z pakietem business - zależy mi na reflektorach TOP LED i aktywnym tempomacie) i rozsądnym przebiegiem w okolicy 100k km, a tyle nie wiem jak wygląda kwestia Audi A6 C7.

Czy w moim budżecie jest szansa na znalezienie A6 C7 rocznik 2014/2015 z przebiegiem rzędu 150k zł? Widzę sporo ogłoszeń, ale nie wiem czy cokolwiek są warte te samochody? Niestety większość jest z daleka.
Z Passatem jest prosta sprawa - poleasingów jest masa, od osób prywatnych również można znaleźć.

Waham się jeszcze brać pod uwagę Audi ze względu na koszty. Jest to samochód cięższy, zatem i spalanie będzie wyższe. Zapewne serwis również będzie droższy w Audi. Komfort - pewnie lepszy. Za to rocznik starszy. Dużo dylematów.

Samochód będzie jeździł 1-2 w miesiącu 2x200 km, czasem po mieście do pracy 2x12 km (latem w cale - jeżdżę rowerem, zimą pewnie 1-2 w tygodniu, albo wcale). Plus wyjazdy turystyczne, ale to trasa.

Dziękuję za wszelkie porady.

Pozdrawiam
zapsu
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 01 01 2001

17 Lis 2019, 22:56

Ogólnie sam sobie odpowiedziałeś - Passat w tym budżecie będzie pewniejszy. Jest bardzo popularny i masz szansę na auto z salonu PL, dobrze wyposażone. A6C7 to bardziej loteria, a loteria w wypadku Audi może później bardzo drogo kosztować.
BTW mógłbyś wkleić te ogłoszenia Comfortlinów z 2016 z przebiegiem poniżej 100 tys.km za 65 tys.?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

19 Lis 2019, 09:10

Nie patrz na przebieg w dieslach, które robią często 100tys. km rocznie w firmach.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Lis 2019, 11:51

dzida napisał(a):robią często 100tys. km rocznie w firmach.


Paradoksalnie auto, które robi w 3 lata 200 tys., Może być w lepszym stanie niż te co ma 80. Jeżeli ktoś robi kilka tys.km miesięcznie autostradą to zużycie auta będzie mniejsze niż w takim, które robi kilkaset km, ale głównie krótkie odcinki po mieście na zimnym silniku.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

19 Lis 2019, 19:02

możliwe, problem w tym, że tam stosują przeglądy co 30tys. km, bo auto musi latać
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hamowanie awaryjnie na zakręcie
    Jak hamować awaryjnie na łuku? Prawidłowe pokonanie zakrętu wymaga od kierowcy oceny stanu nawierzchni, dobrania optymalnej prędkości oraz obrania odpowiedniego toru jazdy. Łuk jest niebezpiecznym miejscem hamowania awaryjnego, ...