VW Passat problem z ABS-em znowu ...

09 Lis 2008, 01:58

Witam,
Ponownie w moim passacie pojawił się problem z ABS-em. Mianowicie po przekręceniu stacyjki słyszę 3 krótkie sygnały dźwiękowe i włącza się kontrolka iż coś jest nie tak z ABS-em. Na żadnym kompie nie mogą ustalić co jest przyczyną (próbowałem na 5, w serwisach i prywatnie). Ktoś może się już z tym spotkał i może mi pomóc? Jeśli nie to może ktoś wie jak to wyłączyć bo ten dźwięk doprowadza mnie do szału a i kontrolki migające non stop też jakoś nie poprawiają nastroju podczas nocnej jazdy. Tak więc chciałbym znaleźć odp. na pytanie: jak to naprawić albo jak wyłączyć kontrolki i dźwięk?
Passat 1,8 Turbo, 1998 rok.
Z góry dzięki za pomoc.
SilverSin
Nowicjusz
 
Posty: 16
  • 09 Lis 2008, 15:24

    A czy podczas świecenia się kontrolki ABS-u i sygnału,to ABS działa,czy wyłącza się?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    10 Lis 2008, 00:29

    W momencie kiedy kontrolka ABS-u świeci ABS nie działa. Najdziwniejsze jest to że podczas jazdy kontrolka ta raz się zapala a raz gaśnie. Kiedy auto całą noc stoi nie odpalane i rano odpalam auto kontrolka się nie zapala. A kiedy auto jest ciepłe to zapala się od razu. Może to w czymś pomoże ...
    SilverSin
    Nowicjusz
     
    Posty: 16

    10 Lis 2008, 12:13

    Ciekawe jest to,że po podłączeniu do komputera nie wyświetla się żaden błąd.Jeżeli lampka kontrolna się zaświeca,to moduł ABS-u sygnalizuje jakąś niesprawność,co jest zapisywane w postaci błędu.Błąd ten powinien być zapisany w pamięci systemu.Jedynie co przychodzi mi na myśl,to poprostu jakiś luźny obwód elektryczny zasilania modułu - przy braku zasilania nie ma żadnego błędu.Sprawdz bezpiecznik czy nie jest luźny w gnieździe,złącza przy bezpieczniku i złącze perzy module ABS-u.Dla pewności posprawdzaj też złacza przy czujnikach kół.Ale jeżeli wariowałby któryś z tych czujników,to powinien się zapisać błąd w obwodzie czujnika danego koła.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    18 Lis 2008, 21:31

    Ok przejrzałem całą elektrykę. Sprawdziłem i przeczyściłem wszystkie kostki. Dalej to samo. Wstawiłem teraz jednak oryginalne radio Gamma (czytałem że inne radio także mogło powodować powstawanie/podtrzymywanie błędów), pod koniec tygodnia udaję się ponownie na komputer mam nadzieję że teraz reset systemu pomoże bądź też znajdzie konkretną przyczynę problemu.
    SilverSin
    Nowicjusz
     
    Posty: 16

    23 Lis 2008, 13:56

    No to podłączenie do komputera i pomogło i nie. Po 1 wszystkie czujniki, pompa itd ok bo nie pokazało żadnych błędów. Wyświetliło tylko jeden błąd, mianowicie coś jest nie tak w desce rozdzielczej. Błąd nie był permanent więc go wykasowaliśmy. Po odłączeniu kompa auto chodziło dobrze przez 1 dzień teraz znów wariuje po podpięciu go ponownie pod kompa znów wyskoczył błąd iż coś jest nie tak w desce rozdzielczej. Tylko teraz pytanko co tam może być nie tak ? Przecież nic poza kontrolką tam nie ma. A może się mylę ?
    SilverSin
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Lexus RC
      Rodzina sportowych samochodów Lexusa wkrótce powiększy się o nowe auto z otwartym dachem, czyli długo wyczekiwany model LC w wersji Convertible. A co z mniejszym Lexusem RC? W 2014 roku japońska marka zaprezentowała ...

    15 Mar 2013, 22:16

    Objawy opisane wyżej przez SilverSin wskazują na uszkodzenie sterownika pompy układu ABS. Uszkodzone pompy występują z numeracją 3B0 614 111 lub 8E0 614 111 ......(kropki zastępują litery alfabetu dla danego modelu pompy).Numer pompy znajdziesz na aluminiowym bloku pompy między przewodami hydraulicznymi.
    ABSLODZ
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Prawo jazdy: 01 09 1995
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Vw Passat B5 1.8 T
    Silnik: 1.8 T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999