VW Polo 1.0 problem z temperaturą

14 Lip 2009, 20:44

Witam kolegów....Mam problem mojej Polówce coś sie dzieje nie tak:/ jadac do 90 km/h jest wszystko ok...od 100km/h zaczyna sie nieciekawie...temperatura idzie do góry dosc szybko....zgarze auto chlodnica chodzi na maxa jak bym przejechal trase z Poznania do Warszawy a jechalem zaledwie 12 km...o co tu chodzi?
xxxstoowkaxxx
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Poznań
  • 14 Lip 2009, 22:12

    Ale napisz to jakos zeby bylo wiadomo o co chodzi bo piszesz ze jak zgasisz silnik to chlodnica chodzi na maxa, a jak sie zgasi silnik to uklad chlodzenia nie pracuje, jedynie wentylator moze chodzic takze nie rozumiem tego.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    15 Lip 2009, 15:28

    sorry ale ja sie tak znam na samochaodach jak wiesz......chodzi o to fakt wentylator chodzi na maxa...czyli silnik siem musi ostro grzac skoro temperatura powyzej 100km/h momentalnie rosnie...i nie wiem co tu jest zgrane....
    xxxstoowkaxxx
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: Poznań

    15 Lip 2009, 16:04

    ja na początek bym sprawdził termostat. Płyn chłodniczy jest ?
    ralf1990
    Początkujący
     
    Posty: 168
    Miejscowość: Warszawa

    15 Lip 2009, 20:11

    płyn jest... mowisz ze termostat moze byc walniety?
    xxxstoowkaxxx
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: Poznań

    15 Lip 2009, 20:36

    może być tez walnięty czujnik tempertury płynu chłodniczego koszt takiego na szrocie pare zł. No ja bym sprawdził na początej te 2 rzeczy
    ralf1990
    Początkujący
     
    Posty: 168
    Miejscowość: Warszawa
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

    15 Lip 2009, 22:01

    A na postoju jak stoisz w korku to utrzymuje stala tem. czy wzrasta caly czas?
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    16 Lip 2009, 08:34

    na postoju " w korku" utrzymuje sie stała temperatura.....dopiero przy wiekszej predkosci idzie ku gorze jak juz mowielem od 100km/h
    xxxstoowkaxxx
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: Poznań

    16 Lip 2009, 08:42

    Pamiętam jak miałem Golfa II ,to też mi wentylator latał prawie stale. Najpierw kupiłem nową chłodnicę za 95 zł,bo sądziłem,że stara może być po prostu zakamieniona. Jak z chłodnicy wykręciłem czujnik temp.,to było na nim napisane 101,5 stopnia C... więc auto musiało mieć płyn o póznym stopniu wrzenia.Jak już założyłem tę nową chłodnicę to wymieniłem termostat na nowy ale nie przyniosło to efektu więc jezdziłem dalej,bo niby temperatura wysoka ale na czerwone pole nigdy nie wchodziło i wentylator dawał radę utrzymywać tę wysoką ale stałą temperaturę. Płynu nie ubywało więc postanowiłem tak jezdzić i co najwyżęj jak padnie silnik od wentylatora chłodnicy,to kupię sobie inny na szrocie. No i jezdziłem tak 2 lata i co..? Auto sprzedałem i następny właściciel jezdził dalej bez żadnych sensacji...
    Jest jeszcze możliwość taka,aby w chłodnicy zamienić czujnik temperatury z tego o termice 101,5 na np. taki nowy ze sklepu od Fiata 125p,który ma chyba coś koło 80 st.C.Wentylator będzie się załączał znacznie wcześniej (przy niższej temp.płynu chłodniczego) ale za to będzie latał częściej i dłużej.Za to będziesz miał pewność,że auto się nie zagotuje...
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    16 Lip 2009, 11:55

    Dziwny problem bo jak jedziesz szybko to powinen sie schladzac a nie jeszcze bardziej nagrzewac, z tego co piszesz termostat jest raczej sprawny jak jedziesz wolniej to sie nie przegrzewa czyli duzy obieg jest. Chyba ze cos strzelilo mu do glowy i zamyka duzy obieg przy wiekszej predkosci ale to raczej niemozliwe. Ale jezeli jest niedrogi ten termostat to go wymien bo jak nie sprawdzisz to nie bedziesz wiedzial co to za przyczyna nigdy.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    16 Lip 2009, 14:22

    ogółem widze że to ciezki orzech......poprostu wszystko wyglada tak ruszam ok jade wszystko ok ale jak mam 90- 100 km/h nagle wskaznik temperatury rusza w prawo w czerwona strone.......jak zwolnie do 70 wszystko sie ustabilizuje po jakims czasie a jesli nie jadac dalej 100 i wiecej skaznik nadal smiga w prawo.... zgarze auto idac ze silnik goracy wentylator chodzi jak szalon....tak to wyglada
    xxxstoowkaxxx
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: Poznań