VW Polo 1.0MPI - Podciśnienie w kolektorze ssącym

23 Cze 2012, 09:58

Witam
Jaka powinna być wartość podciśnienia w kolektorze ssącym podczas pracy silnika na biegu jałowym, dotyczy vw polo czy lupo z silnikiem 1.0MPI ? VAG mi wskazuje 380-400 mbar. Jak dodam gazu to spada poniżej 300 mbra. Czy to są poprawne wartości ? Czy silniki benzynowe mają zawsze te same podcśnienia ?
Simon11
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: VW Polo 1.0 MPI 50KM

23 Cze 2012, 11:08

podczas pracy silnika na biegu jałowym, dotyczy vw polo czy lupo z silnikiem 1.0MPI ? VAG mi wskazuje 380-400 mbar. Jak dodam gazu to spada poniżej 300 mbra

widzę że zgłębiasz wiedze i bardzo dobrze :D
jak dodajesz gazu/uchylasz przepustnicę/ to zwiększasz dopływ powietrza pod ciśn. atmosf -
troche fizyki :wink:
czy te wartości dla silnika są właściwe to zależy od stanu silnika - szczelności układu tłok cylinder i szczelnosci zaworów w pozycji zamknięcia , ale też w pewnej mierze od czystości filtra powietrza, i napewno od ciśnienia atm w danym dniu dla konkretnego miejsca ... na Ziemii

największe podciśnienie bedzie przy tłumieniu dopływu powietrza czyli przy domkniętej przepustnicy im bardziej ją uchylisz/dodasz gazu/ to bedzie maleć
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

23 Cze 2012, 14:22

Największe podciśnienie jest w czasie hamowania silnikiem.
Silniki z elektrycznie sterowaną przepustnicą mają inną charakterystykę podciśnienia.
Największy wpływ złe podciśnienie ma zatkany wydech i przestawiony rozrząd.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

24 Cze 2012, 09:55

Dzięki za odpowiedź.

Podsumowując rozumiem, że to jest następująco.

Przy wyłączonym silniku mam 1000mbar.
Podczas pracy na biegu jałowym mam 400mbar - zakładam, że jest to wartość prawidłowa dla tego stanu.

Czy wartość poniżej np. 300mbar (czyli większe podciśnienie) będzie oznaczała utrudniony dopływ powietrza, przytkany kat. ?
Czy wartość powyżej np. 500mbar (czyli mniejsze podciśnienie) będzie oznaczało np. nieszczelność przez co dostaje się dodatkowe powietrze do kolektora ssącego co powoduje w konsekwencji wzrost obrotów silnika lub jego falowanie ?
Tak to przynajmniej rozumiem.
Zastanawiam się jak podciśnienie ma się zachowywać przy przestawionym rozrządzie ?

Pozdrawiam
Simon11
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: VW Polo 1.0 MPI 50KM

25 Cze 2012, 14:17

Simon11 napisał(a):Przy wyłączonym silniku mam 1000mbar.
Podczas pracy na biegu jałowym mam 400mbar - zakładam, że jest to wartość prawidłowa dla tego stanu.

Czy wartość poniżej np. 300mbar (czyli większe podciśnienie) będzie oznaczała utrudniony dopływ powietrza, przytkany kat. ?
Czy wartość powyżej np. 500mbar (czyli mniejsze podciśnienie) będzie oznaczało np. nieszczelność przez co dostaje się dodatkowe powietrze do kolektora ssącego co powoduje w konsekwencji wzrost obrotów silnika lub jego falowanie ?
Tak to przynajmniej rozumiem.
Zastanawiam się jak podciśnienie ma się zachowywać przy przestawionym rozrządzie ?


Podsumowując z mojego punktu widzenia to będzie tak:

Silnik unieruchomiony - brak podciśnienia czyli przyjmie wartość 0 mbar.
Podczas pracy na biegu jałowym mam 400 mbar podciśnienia (np dla silnika Skody fabii 1.0 książka serwisowa podaje 300....550 mbar . a dla 1,4 350....600 mbar )
Wartości poniżej np. 300 mbar ( czyli mniejsze podciśnienie ) mogą być spowodowane nieszczelnością kolektora ssącego ? lub przytkanym wydechem ?
Wartości powyżej np 600 mbar ( czyli większe podciśnienie ) wystąpić mogą przy przytkanym dolocie powietrza ( silnie zabrudzony filtr powietrza ) ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie samochodu krok po kroku
    Stając się właścicielem pojazdu, niezależnie od tego, czy jest to auto nowe czy używane, zachodzi konieczność wykupienia obowiązkowego ubezpieczenia OC. W przypadku zakupu auta używanego, które jest już zarejestrowane ...