Simon11 napisał(a):Przy wyłączonym silniku mam 1000mbar.
Podczas pracy na biegu jałowym mam 400mbar - zakładam, że jest to wartość prawidłowa dla tego stanu.
Czy wartość poniżej np. 300mbar (czyli większe podciśnienie) będzie oznaczała utrudniony dopływ powietrza, przytkany kat. ?
Czy wartość powyżej np. 500mbar (czyli mniejsze podciśnienie) będzie oznaczało np. nieszczelność przez co dostaje się dodatkowe powietrze do kolektora ssącego co powoduje w konsekwencji wzrost obrotów silnika lub jego falowanie ?
Tak to przynajmniej rozumiem.
Zastanawiam się jak podciśnienie ma się zachowywać przy przestawionym rozrządzie ?
Podsumowując z mojego punktu widzenia to będzie tak:
Silnik unieruchomiony - brak podciśnienia czyli przyjmie wartość 0 mbar.
Podczas pracy na biegu jałowym mam 400 mbar podciśnienia (np dla silnika Skody fabii 1.0 książka serwisowa podaje 300....550 mbar . a dla 1,4 350....600 mbar )
Wartości poniżej np. 300 mbar ( czyli mniejsze podciśnienie ) mogą być spowodowane nieszczelnością kolektora ssącego ? lub przytkanym wydechem ?
Wartości powyżej np 600 mbar ( czyli większe podciśnienie ) wystąpić mogą przy przytkanym dolocie powietrza ( silnie zabrudzony filtr powietrza ) ?