VW Polo 1.3 kat GT 1988 r - stał i nie odpala

13 Lis 2019, 21:39

Witam wszystkich . Jestem szczesliwym posiadaczem VW Polo 86 c 1.3 kat gt z 1988roku , bynajmniej tak jest w papierach . Gdy zakupilem te autko dzialal tylko i wylacznie na LPG poniewarz jak poinformowal mnie sprzedajacy instalacja benzyny zostala poprostu odlaczona . Samochod dzialal od samego poczatku na samym gazie bez zarzotow , wystarczylo pamietac tylko o tankowaniu . Polo spalalo 13 Litrow gazu . Pewnego dnia przez nieuwage nie zatankowalem i zgasl na miescie .Po tygodniu zatankowalem i juz nie chcial zapalic , wyczerpalem aku do konca .Minely dwa tygodnie mam nowe aku auto zatankowane i nie chce zapalic , nawet po probach na pych i zaciag . Moze kros wie co zrobic aby zapalilo . Polo posiada gaznik " Pierburg " POMOCY !!!!!! Z gory uprzejmie dziekuje .
Tomczakjacek
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Slupsk
Prawo jazdy: 04 05 2012
Przebieg/rok: 30tys. km
Silnik: 1.3 kat gt 55 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1988

13 Lis 2019, 21:58

Tomczakjacek napisał(a):dzialal tylko i wylacznie na LPG poniewarz jak poinformowal mnie sprzedajacy instalacja benzyny zostala poprostu odlaczona .
Nie można odłączyć sobie od tak zasilania silnika benzyną. Myślę, że był jakiś problem którego nie chciało mu się naprawić. Jak było ciepło to pewnie palił na LPG ale w zimie kiepsko to widzę.
Tomczakjacek napisał(a):Minely dwa tygodnie mam nowe aku auto zatankowane i nie chce zapalic , nawet po probach na pych i zaciag
Tak go nie zapalaj bo szkoda zdrowia i można coś dodatkowo uszkodzić. Trzeba sprawdzić świece i to czy jest iskra, przewody zapłonowe jeżeli tu będzie ok to warto wstawić go do ciepłego garażu i po jakimś czasie zobaczyć czy będzie chciał zagadać paląc go na gazie.

Ja bym w między czasie próbował przywrócić zasilanie na benzynie bo chyba to jedyne wyjście żeby w zimie odpalać bez problemów.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

14 Lis 2019, 20:36

Dokładnie jak pisze kolega - póki było ciepło, to odpalał na gazie. Zrobiło się zimno i już na gazie nie odpali. A jeżeli na gazie odpalał ci kiedyś, nawet jak było chłodno, to zapewne przez takie coś padł parownik, a dokładnie membrana. Parownik do remontu. Na szczęście nie jest to droga sprawa.
No i tak jak wspomniał kolega - trzeba przywrócić zasilanie na benzynie. Zacznij od sprawdzenia jak pisał kolega czy jest iskra na świecach. Następnie sprawdź, czy jest podawane paliwo. Jak dobrze pamiętam tamte czasy, to pompka paliwa jest mechaniczna. Napędzana jest chyba trzpieniem, który wychodzi z silnika. Te trzpienie z czasem się wyklepywały od strony pompki, czego skutkiem było dlawienie się silnika a potem brak pracy na benzynie. W pompce są też membrany. Mogły sparcieć i popękać. Sprawdź też filtr paliwa, czy nie jest zapchany. Warto też zdemontować gaźnik i go przeczyścić oraz przedmuchać dysze i ich kanały. Roboty z tym wszystkim nie ma dużo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Maksymalna sprawność i osiągi w hybrydowym BMW 3
    Całkowicie elektryczny tryb jazdy dostępny do prędkości 75 km/h. Tryb jazdy wybiegiem z wyłączonym silnikiem spalinowym może być aktywowany do prędkości 160 km/h. Funkcja start-stop w wersji hybrydowej, przy klimatyzacji ...