VW Polo 1,4 96r - zbyt niskie obroty silnika (650)

23 Lis 2007, 17:02

Cześć ! Problem dotyczy VW polo Classic 1.4 z 1996r (przebieg 60.000).
Mam zbyt niskie obroty silnika na biegu jałowym, około 650-720, podobno powinno byc 750-850. Silnik mi zaczyna drgać, a co za tym idzie deska w środku i to mnie martwi.
Wymieniłem:
-świece
-palec rozdzielacza
Wyczyściłem kopułke, styki kabli WN, przeczyściłem wszystkie widoczne złącza w silniku ..... i nic to nie pomogło!
Co moze być uszkodzony i jak to sprawdzić? Czy to może być sonda lambda?

Dodam jeszcze że drażni mnie tak sytuacja: jade i wciskam przęgło, obroty spadaja i... spadaja aż tak nisko (około 500) ze az solidni mi zatrzeście silnikiem, kierownicą, deską itd. Po chwili obroty wzrosna do około 650 -700 obr/min

dzieki
Damian_
Damian_
Nowicjusz
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: loyo
  • 23 Lis 2007, 18:08

    Sproboj moze przeczyscic przepustnice i silniczek krokowy :roll:
    hot-garage
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 116
    Miejscowość: Górny Śląsk

    06 Gru 2009, 10:43

    dokladnie rozkręc przepustnice ładnie wszystkie kanały poprzeczyszczaj i wszystko ładnie przemyj benzynką ekstrakcyjną jak zakręcisz z powrotem to podreguluj ewentualnie obroty na przepustnicy i wtedy zobacz jak sie bedzie zachowywac silnik jest i druga opcja ze silnik moze miec słabe sprężanie efekt ten sam u kolegi w oplu vectra to własnie było i objawy te same pozdrawiam
    berek1903
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: Rzeszów

    31 Mar 2010, 17:46

    Witam po dłuższej przerwie...
    Niestety z obrotami sobie nie poradziłem, minęło trzy lata i nic, dokładnie nic się nie zmieniło.
    Samochód oglądało trzech mechaników, wszyscy czyścili oczywiście przepustnice i nikt mi tej usterki nie naprawił. Tej zimy raz zgasł mi silnik (był jeszcze nie rozgrzany) przy wysprzęgleniu jak dojeżdżałem do zakręty, zablokowało mi koło i przeleciałem zakręt. Na szczęście nic się nie stało, ale postanowiłem naprawić te nieszczęsne obroty

    Sprawiłem sobie interfejs i od czasu do czasu podłączam się do sterownika, nie ma żadnych błędów. Mechanicy kazali poczekać aż obroty jeszcze spadną i wtedy będzie łatwiej znaleźć przyczynę, ale nic się nie zmieniło przez okres 3 lat. Jeden z mechaników stwierdził że uszkodzony jest sterownik. Czy to możliwe?

    Kupiłem kiedyś przepustnicę, ale wymiana nic nie dała , dalej za niskie obroty.
    Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego i nic
    Rozebrałem sterownik (mam zdjęcia) i przeczyściłem styki i nic.
    Mój sterownik to 6K0 906 027 A i mam pytania czy mogę podstawić sterownik który oznaczony jest 6K0 906 027 J. Jakie znaczenie maja te litery na końcu?
    Czy można podstawić 030 906 027 A i czy litery na końcu też mija jakieś znaczenie?
    Damian_
    Damian_
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: loyo
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Wodorowy samochód Lexusa przyłapany na testach?
      Wodorowa Toyota Mirai może mieć wkrótce bardziej luksusowego kuzyna. Spotterzy przyłapali na amerykańskich ulicach nietypowego sedana Lexusa w kamuflażu, napędzanego najpewniej wodorowymi ogniwami paliwowymi. Auto ...