VW Polo 6n1 - Czasami nie chce odpalić - zawsze kręci

12 Lut 2019, 19:50

Witam
Czasami mam problem z odpaleniem mojej polówki, rocznik '95, silnik AEV 1.0 benzyna. Problem taki, że rozrusznik kręci ale auto nie odpala. Po kilku próbach - wczoraj trzech - auto odpaliło.
Jak już odpali to jedzie, na postoju na światłach obroty utrzymują się nic nie spada i nie gaśnie. Ostatnio stał dwa dni na mrozie i rano odpalił bez problemu.

Dzieje się to zwykle po przejechaniu krótkiego dystansu ok. 3km i postoju na jakieś 15 minut. Po dłuższej jeździe ok. 12km usterka nie występuje, a przynajmniej jej nie zauważyłem.
Zauważyłem, a raczej usłyszałem, że po nieudanej próbie odpalenia, po około sekundzie, któryś z przekaźników "pyka" i przy ponownym kręceniu auto odpala.
Wygląda to tak: zapłon włączony, kręcę rozrusznikiem - nie odpala, po około sekundzie słyszę "pyk", ponownie kręcę rozrusznikiem (nie wyłączając wcześniej zapłonu) - auto odpaliło.
Usterka nie zawsze występuje i nie jest ona związana z warunkami atmosferycznymi. Czasami auto odpali bez problemu, czasami uda się za pierwszym razem, a czasami po 2-3 próbach.

Przeglądałem różne fora i podobne objawy dawał czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Auto też trochę za dużo pali w porównaniu do raportów dostępnych w internecie, stąd ten czujnik.
Sprawdziłem wiązkę czujnik-ecu jak i sam czujnik, jednak tutaj wszystko w porządku, czy na zimnym czy na ciepłym silniku.

Dodam jeszcze, że odpalanie silnika mam zrobione na przycisk ponieważ ostatnio poszła mi stacyjka ale mimo to wcześniej usterka też się pojawiała.
Podłączyłem się jeszcze do komputera i poza standardowym błędem w tym aucie (czujnik Halla) nie ma nic więcej.

Proszę o rady, wskazówki. Dziękuję
J777K
Nowicjusz
 
Posty: 3

13 Lut 2019, 13:01

Jeżeli słyszysz pyknięcie to prawdopodobnie będzie przekaźnik i tu problem może być w zanieczyszczonych stykach w które wpięty jest przekaźnik. Ja bym sprawdził jak wyglądają styki przekaźników wyciągając je po kolei.

Sugerując się tym co piszesz może to być przekaźnik pompki paliwa który reaguje z opóźnieniem i przez to pojawia się problem. Kręcisz a brak paliwa powoduje nie odpalanie silnika. Jak przekaźnik załączy pompkę to auto odpala i jest ok.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

13 Lut 2019, 13:30

A czy przekaźnik od pompy paliwa nie włącza się przy włączeniu zapłonu i po chwili się wyłącza?

Czy podczas opalania (kręcenia) też jest on sterowany? Pytam bo chciałem właśnie ten przekaźnik wykluczyć, a może to właśnie tutaj trzeba szukać :)
J777K
Nowicjusz
 
Posty: 3

13 Lut 2019, 21:24

J777K napisał(a):A czy przekaźnik od pompy paliwa nie włącza się przy włączeniu zapłonu i po chwili się wyłącza?
nie w każdym aucie. A słyszysz pompę za każdym razem jak dajesz na zapłon?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16737
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Lut 2019, 21:50

Tak, słyszę jak pompka pracuje.
J777K
Nowicjusz
 
Posty: 3

13 Lut 2019, 21:58

to raczej wykluczyłbym pompę, trzeba by sprawdzić czy wtedy gdy nie pali jest iskra
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16737
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    W trudnych warunkach liczą się ułamki sekund
    Zima trzyma, a drogowcy nie zawsze nadążają z odśnieżaniem. Samochody z napędem na dwie osie są wtedy bardzo przydatne, choć napęd na cztery koła wynaleziono z myślą o pojazdach wojskowych, by umożliwić im poruszanie się ...

13 Lut 2019, 22:31

J777K napisał(a):Tak, słyszę jak pompka pracuje.
To nie znaczy że podaje paliwo pod odpowiednim ciśnieniem. Może być za małe co wiąże się z niemożliwością rozruchu motoru. Tak wiem namotałem :mrgreen: Pomiar ciśnienia .....
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna