VW Polo 86c2f kolejność kabli do kopułki rozdzielacza. 1.0 aau

25 Sty 2018, 01:29

Witam, próbowałem wymienić kopułkę + palec w vw polo 86c2f 1.0 aau.
Palec wymieniłem a ściągając kable od starej kopułki ztarłem oznaczenia kolejności namalowane markerem.
Wiem, że musi być 1-3-4-2 ale nie wiem co dalej (cylindry liczone od rozrządu). Posiadam dwa manuale w języku polskim i angielskim, ale w żadnym z nich nie jest to opisane dokładnie.
Zdjęcie
Czy tak będzie dobrze? dobrze rozumiem, że patrząc od strony kopułki kręci się w lewo?
Zdjęcie
trackerttt
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 05 02 1983
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: polo
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1912

25 Sty 2018, 17:11

Wykręć świecę pierwszego cylindra (ten od rozrządu). Ustaw rozrząd na znaki to wtedy tłok w pierwszym cylindrze powinien być w GMP czyli górnym martwym położeniu. Możesz to sprawdzić wkładając śrubokręt w otwór po świecy będziesz widział czy to jest GMP.

Jak powyższe jest ok to w aparacie zapłonowym zdejmujesz kopułkę i patrzysz w którym miejscu znajduje się palec rozdzielacza (najlepiej by aparat był ustawiony w połowie zakresu regulacji). Miejsce ustawienia palca rozdzielacza pokazuje wyjście kabla wysokiego napięcia na pierwszy cylinder . Następnie zakładasz i kontrolujesz położenie kolejnych kabli zgodnie z kierunkiem obrotów silnika 1-3-4-2. Składasz wszystko do kupy i możesz zrobić próbę odpalenia.

Jak odpali to korygujesz kąt wyprzedzenia zapłonu przestawiając aparat zapłonowy najlepiej jak byś miał do tego odpowiedni sprzęt. Jak go nie masz to możesz zrobić to na ucho (jest to mało precyzyjne ale da się) na odpalonym silniku luzujesz lekko śruby od aparatu tak by dosyć ciasno ale dało się go obrócić (uważaj na kable wysokiego napięcia byś nie załapał strzała). Następnie szukasz takiego punktu ustawienia by silnik pracował równo cicho i dobrze reagował na dodawanie gazu, wchodził ba obroty bez problemu i klekotu.

Powodzenia :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo V60 Plug-IN - Najbezpieczniejsza hybryda na świecie
    Nowe Volvo V60 Plug-IN zostało określone przez Euro NCAP najbezpieczniejszym autem na świecie wyposażonym w napęd hybrydowy. W teście europejskiego instytutu samochód otrzymał najwyższy wynik pięciu gwiazdek. "Wszystkie ...
    AMAZING PARTS - SKODA Octavia rozebrana na części
    SKODA razem ze School of Form zorganizowała wyjątkowe wydarzenie AMAZING PARTS, podczas którego Nowa Skoda Octavia zostanie rozebrana na części, a z nich młodzi projektanci/studenci School of Form, pod okiem znakomitego ...