VW Polo 99' 1.4 benzyna problem z odpaleniem

14 Mar 2008, 10:46

Witam,
samochód VW Polo III generacji 99 rocznik silnik 1.4 litra benzyna i nie wiem u diabła ila ma koni, bo w dowodzie nie jest napisane.
Problem jest tego typu:
samochód przy lekko chłodniejszych dniach, deszczowych, pochmurnych ma spory problem z odpaleniem. Są dwa obiawy, albo zapali bez problemu (to w cieplejsze dni) ale zaraz zgaśnie, albo ma problemy z zakręceniem ale ostatecznie odpala (to w chłodniejsze dni) i przez ok. 30 sekund chodzi jak stare disle, strasznie klekocze i jak wciskam pedał gazu to się dławi i potrafi zgasnąć. No ale jak już się uda pojechać (stosując pełną ekwilibrystyke moimi nogami) to po przejechaniu 100 metrów i 1 minucie wszystko chodzi dobrze. Czasami również po mocniejszym przyciśnięciu i potem postoju na jałowym biegu na światłach potrafi delikatnie wachlować obrotami ale minimalnie.
Samochód oglądało i naprawiało 3 mechaników, był raz na diagnostyce.
Wymienione są wszystkie filtry, paski, ojel, przewody, przepustnica która w tym modelu jest ma zespolony silniczek krokowy i potencjometr. Wtryski przeczyszczone kilkukrotnie specjalnym płynem dolewanym do benzyny.
Wydałem już ok. 1300 zł i za diabła nie wiadomo o co chodzi!
Jeden z mechaników proponuje mi jeszcze sprawdzenie ciśnienia benzyny.
Sam już nie wiem co zrobić. Samochodu nie chcę sprzedawać bo od nowości jest w mojej rodzinie i jest ogólnie w bardzo dobrym stanie i chciałbym go przekazać mojej dziewczynie do dalszej ekspoatacji przy zakupie dla siebie nowego samochodu.
Proszę niech mi ktoś doradzi co w tej sytuacji zrobić. Jest jeszcze propozycja pełnej diagnostyki za 250zł i chyba się ku temu skłaniam.
Będę wdzięczny za każdą radę.
Pozdrawiam
Marcin
balch
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • 14 Mar 2008, 12:05

    Nie piszesz nic o układzie zapłonowym.Sprawdzałeś świece zapłonowe,przewody WN,cewkę zapłonową?Wypadałoby tez sprawdzić zawory jak i czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik(ten od komputera).Może on cały czas pokazywać temperaturę n. 60 stopni i stąd problem z uruchomieniem silnika,ponieważ nie włącza się ssanie.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    14 Mar 2008, 12:14

    przepraszam zapomniałem cały układ zapłonony sprawdzony i wymieniony, świece, przewody, itd.
    balch
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    14 Mar 2008, 12:15

    Tak więc na początek zostaje czujnik temperatury,a później zawory.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    14 Mar 2008, 12:30

    ok taki tropem pójdę, a co sądzisz o pełnej diagnostyce warto wydać te 250 zł i będę miał pewność na 100% co i jak?
    balch
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    14 Mar 2008, 12:46

    z tym że inaczej czujnik temperatury i brak ssania objawiał by się bardzo niskimi obrotami a on po uruchomieniu wskakuje na swoje normalne obroty około 900-950 i nie wachluje dławi się jak chcę dodać gazu, rozrząd również był wymieniany
    mechanicy w warsztatach głupieją
    balch
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
      Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu
      Automatyczne włączanie świateł to prosty system, działający w oparciu o mierzący natężenie światła czujnik zmierzchu. Dzięki niemu światła mijania są automatycznie uruchamiane w momencie gdy zapada zmrok lub auto wjedzie ...

    14 Mar 2008, 20:28

    sprawdż pompę paliwa ! kilka razy miałem podobny przypadek.
    Gregory
    Nowicjusz
     
    Posty: 15

    25 Mar 2008, 13:52

    Pewnie wszystkich zaskoczę, ale wadliwy był czujnik temperatury cieczy chłodzącej co powodowało że komputer pokładowy otrzymywał błędne informacje go występowały objawy jakie opisywałem wyżej.
    balch
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    25 Mar 2008, 21:21

    A mówiłem...A ty polemizowałeś,że uszkodzony czujnik temperatury i brak ssania powodowałby niskie obroty.A uszkodzony czujnik w przedziale niskiej temperatury(czyli daje odczyt do komputera o temp. np. 60 stopni,gdy faktycznie ta temp. wynosi 20 stopni),powoduje,że komputer nie włącza ssania i silnik zachowuje się tak jak się zachowywał.Ale piszesz,że samochód był przecież na diagnostyce.Diagnosta powinien sprawdzić odczyty czujnika temperatury....Nie wiem za co zapłaciłeś...
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    27 Mar 2008, 10:41

    też do końca nie wiem, ale mechanik który wymienił mi ten czujnik powiedział że on również po podłączeniu do komputera nie widział błędu, a jak zamontował nowy to jak ręką odjął
    Dzięki za radę i pozdrawiam
    balch
    Nowicjusz
     
    Posty: 7