VW Polo 9N 1.2 12v - Radio nie włącza się w losowych momentach.

08 Mar 2021, 11:25

Witam, mam problem z radiem Pioneer MVH-S320BT, mianowicie nie włącza się one w losowych momentach.
Przykład: Włączam silnik, radio działa, jadę z miejsca A do B. Gdy chcę wracać z miejsca B do A, radio po przekręceniu stacyjki i uruchomieniu silnika nie włącza się. Gdy później przekręcę stacyjkę, radio nie włączy się, ale gdy włączę silnik to radio włączy się.
Gdy radio nie chce się włączyć, miernik pokazuje takie wartości:
Wyłączona stacyjka
- brązowy i czarno-czerwony - 10.33V
- brązowy i żólto-czerwony - 12.56V
Włączona stacyjka
- brązowy i czarno-czerwony 10.54V
- brązowy i żółto-czerwony - 12.33V
Poprzednie radio Alpine CDE9827RM działało bez problemów. Domyślam się, że pewnie radio dostaje za mały prąd, dlatego się nie włącza. Czy ktoś miał podobnie? Proszę o rady :D
Ostatnio edytowany przez djkubaa, 08 Mar 2021, 19:01, edytowano w sumie 1 raz
djkubaa
Nowicjusz
 
Posty: 3

08 Mar 2021, 14:36

Napięcia sprawdzasz w kostce ISO do której podłączasz radio?
Tu masz opisane który kabel do czego służy schemat-kostki-iso-podlaczenie-przewodow-vt100672.htm Przy wyłączonej stacyjce na jednym z plusów nie powinno być napięcia.

djkubaa napisał(a):- brązowy i czerwony - 10.33V
To trochę niskie wartości biorąc pod uwagę to że na drugim jest napięcie o 2V większe.

Musisz przyjrzeć się instalacji i jakie masz napięcia w kostce przy radiu wtedy kiedy nie gra, a silnik pracuje.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

08 Mar 2021, 14:56

Nie wiem dlaczego mam takie napięcia :o
W takiej kostce sprawdzam napięcia:
Zdjęcie
Do pomiaru wykorzystałem brązowy jako masę, jeden z dwóch żółto-czerwonych (ten, który jest wykorzystywany w kostce od radia) i czerwony.
Tak jak wcześniej wspomniałem, są to wyniki gdy radio nie działa. Nie pomyślałem, żeby sprawdzić napięcia przy włączonym silniku. Jeżeli mi się uda, to zmierzę też napięcia gdy radio działa na wyłączonej i włączonej stacyjce.

Pytanie z innej beczki, może to mieć coś wspólnego z akumulatorem? Pokazuje mi się błąd 01598 - Drive Battery Voltage - 07-10 Signal to Low - Intermittent. Nie wiem czemu pokazuje się taki błąd, skoro napięcia akumulatora i ładowania akumulatora są w porządku. Zauważyłem również kabel zasilający do tuby - czy może być gdzieś podpięty do instalacji?
djkubaa
Nowicjusz
 
Posty: 3

08 Mar 2021, 19:08

Zrobiłem test, gdy radio działało.
Przekręcona stacyjka
Brązowy i zółto-czerwony 12.21V
Brązowy i czarno-czerwony 12.14V

Włączony silnik
Brązowy i żółto-czerwony 14.49V
Brązowy i czarno-czerwony 10.37-10.5V

Schemat podłączenia
ISO -- Radio
Pin 4 12V Stacyjka (czarno-czerwony) -- czerwony
Pin 7 12V Akumulator (żółto-czerwony) -- żółty
Pin 8 Masa (brązowy) -- czarny
djkubaa
Nowicjusz
 
Posty: 3

09 Mar 2021, 14:53

Zasilanie na złączach ISO to zazwyczaj grube przewody i muszą mieć ten sam przekrój. Nie mogą być cieńsze niż masa. Sprawdź więc dla pewności, czy kabel brązowy to faktycznie masa ( przypuszczam, że tak ) - miernik przełącz na brzęczek. Jedną elektrodę przyłóż do pewnej masy auta ( jakaś metalowa część ), a drugą elektrodę miernika do przewody brązowego. Miernik powinien zapiszczeć. Następnie zmień tryb pomiaru miernika na napięcie stałe ( to ważne, bo w aku jest napięcie stałe, a jak przełączysz miernik na przemienne/zmienne, to może ci głupoty pokazywać ). Zmierz napięcie akumulatora na wyłączonej stacyjce. Następnie czarną elektrodę miernika przyłóż do przewodu brązowego, a czerwoną po kolei do przewodów czerwono-żółtych. Jak tam nie znajdziesz napięcia równego napięciu aku, to mierz kolejne przewody. Na jednym z nich powinno być napięcie równe napięciu aku. Następnie włącz stacyjkę i sprawdź ponownie czy nadal jest tam to napięcie i jak nie będzie zanikać, to przy włączonej stacyjce poszukaj kolejnego przewodu, na którym będzie napięcie równe napięciu aku. Potem wyłącz stacyjkę i sprawdź, czy to napięcie zniknęło. Następnie uruchom silnik i raz jeszcze posprawdzaj, czy nic się nie zmieniło.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Poradnik kupującego #2 - Audi A4 B6 (2000-2004)
    Geneza Audi A4 o oznaczeniu producenta B6 wprowadzono do sprzedaży w 2000 roku jako sedan. W następnym roku dołączyła wersja kombi, a w 2002 roku kabriolet. Samochód dzieli wiele rozwiązań z poprzednim modelem o oznaczeniu ...