VW Polo umarło w trakcie jazdy, nie odpala

18 Maj 2015, 13:53

Witam, sytuacja wyglądała następująco: podczas normalnej jazdy auto szarpnęło, zapaliła się kontrolka EPC, silnik zgasł. Od tego czasu rozrusznik kręci ale silnik się nie odzywa, zarówno przy próbie odpalenia na benzynie jak i na gazie. Podczas spychania auta z drogi i próby odpalenia "na pych" pojawiło się dodatkowo piszczenie. Czy w wypadku gdyby auto odpaliło "na pych" można jechać z zapaloną kontrolką EPC i tym sygnałem dźwiękowym?

Zdaję sobie sprawę że nikt mi nie postawi diagnozy przez internet ale interesują mnie możliwe przyczyny i ich koszty, ponieważ auto jest za granicą a koszt ściągnięcia do kraju to jakieś 1300zł i nie wiem czy nie będzie taniej zrobić jednak tego tutaj.

Nie wiem czy to ma bezpośredni związek z tą awarią (choć pewnie ma) ale jakiś czas temu było tak, że auto nie chciało palić na ciepłym silniku, pomagało wtedy lekkie dodanie gazu. Problem ten ostatni raz miał miejsce jakieś 2,5-3 miesiące temu.

Polo 6N2 2000r. 1.4 75KM LPG

Z góry dziękuję za wszelkie uwagi
marcin195
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Maj 2015, 19:39

Kusza
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 271
Miejscowość: Gowino
Prawo jazdy: 29 09 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW e46
Silnik: 323i 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Maj 2015, 11:42

Przeglądałem już te wątki wcześniej jednak w każdym przypadku auto odpala i jeździ a w moim padło totalnie
marcin195
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

23 Maj 2015, 12:57

Możiwe przyczyny :
- uszkodzony układ zapłonowy , brak iskry
- zerwany pasek rozrządu.
To wszystko jest do sprawdzenia w prosty sposób
Przy zapalonej kontrolce EPC wskazane jest podłączenie do urządzenia diagnostycznego celem odczytania błędów.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4903
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Maj 2015, 21:00

Nie wiem czy masz rozrząd na pasku ale pewnie na łancuchu jak pasek to zobacz czy sie nie zerwał i masz tam jakiegoś mechanika co ma kompa ?
Kusza
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 271
Miejscowość: Gowino
Prawo jazdy: 29 09 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW e46
Silnik: 323i 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Maj 2015, 20:43

Jeśli pasek rozrządu to ten znajdujący się po lewej stronie (stojąc przed samochodem) przy silniku to jest na miejscu.

Po podłączeniu do kompa pokazało następujące kody błędów:
17560, 16520, 17598, 17961, 18057, 17912
Po skasowaniu i próbie odpalenia pokazało już tylko jeden błąd: 18058.
Po kolejnej próbie odpalenia błąd ten zniknął i później nie wykrywało już żadnych błędów. Zapaliła się tylko kontrolka od poduszek.

Po przeskanowaniu innym programem pokazało taki raport:
marcin195
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacje gazowe II generacji
    Ten typ instalacji gazowej, podobnie jak wcześniejszy, wykorzystuje zmienne warunki podciśnieniowe, pozwala już jednak na regulację składu mieszanki. Instalacja ta przeznaczona jest dla starszej generacji silników, ...

27 Maj 2015, 09:21

Pasek rozrządu powinien byc pod plastikową osłoną w okolicach paska alternatora który jest widoczny gołym okiem. Auto już odpala ?
Kusza
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 271
Miejscowość: Gowino
Prawo jazdy: 29 09 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW e46
Silnik: 323i 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Cze 2015, 21:44

Jeśli kogoś to interesuje to zagadka rozwiązana - potwierdził się najczarniejszy z czarnych scenariuszy czyli rozrząd. Ciekawe czy będzie co zbierać z silnika :?

PS. Nie sądziłem że kiedyś to napiszę ale muszę pochwalić PZU za bezproblemową pomoc w ramach assistance :)
marcin195
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

13 Cze 2015, 22:35

Ale urwany czy przestawiony ?
Kusza
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 271
Miejscowość: Gowino
Prawo jazdy: 29 09 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW e46
Silnik: 323i 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Cze 2015, 11:11

Nie jest urwany ale stracił zęby więc chyba na jedno wychodzi?
marcin195
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

14 Cze 2015, 21:22

Nie zupełnie, bo jakby się urwał to większe zniszczenia są.
Kusza
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 271
Miejscowość: Gowino
Prawo jazdy: 29 09 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW e46
Silnik: 323i 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999