VW Sharan 1,9 TDI AFN

21 Paź 2009, 06:56

To że wtrysk wydaje dziwny dzwięk to wiem ale czy pompa też może w TDI pracować głośno jak bym "multikara" odpalił ? Pomimo że odpala na zimnym od strzała no może trochę jest słabszy, Panewki nowe,popychacze nowe chyba że któryś zawór ale wtedy chyba by kopcił a on zachowuje się ze spalinami nienagannie (zadymi tylko z rana).Dziwnym jest jeszcze fakt że na VAG-u jeśli chodzi o kąt wtrysku było od 40 do....48 (ta wartość 48 dziwnie skakała , raz mniei raz więcej) Czy ten klekot może pochodzić z pompy bo ja to tam słyszę chodziaż ten chałas roznosi się po całym motorze ?
Lepiej wolniej a dalej !
piter7773
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Legnica
  • 21 Paź 2009, 07:07

    piter7773 napisał(a):To że wtrysk wydaje dziwny dzwięk to wiem ale czy pompa też może w TDI pracować głośno jak bym "multikara" odpalił ? Pomimo że odpala na zimnym od strzała no może trochę jest słabszy, Panewki nowe,popychacze nowe chyba że któryś zawór ale wtedy chyba by kopcił a on zachowuje się ze spalinami nienagannie (zadymi tylko z rana).Dziwnym jest jeszcze fakt że na VAG-u jeśli chodzi o kąt wtrysku było od 40 do....48 (ta wartość 48 dziwnie skakała , raz mniei raz więcej) Czy ten klekot może pochodzić z pompy bo ja to tam słyszę chodziaż ten chałas roznosi się po całym motorze ?


    Witaj, jaki jest rok produkcji tego samochodu ? Ale AFN to rocznik do 99 chyba więc pompo wtrysków tam nie będzie, kąty wtrysków mogą ulec rozregulowaniu więc trzeba je ustawić poprzez ECU. Kiedy wymieniałeś świece żarowe ? Pozdrawiam
    arielwrx
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Miejscowość: Gliwice

    21 Paź 2009, 07:52

    Rocznik 97 więc jeszcze nie na pompowtryskach a co do świec żarowych nie zaglądałem bo elegancko odpala jak jest zimny i nie ma najmniejszego z tym problemu.Czyli muszę wykręcić wtryskiwacze i dać do regulacji ? Oraz czy jakby któryś był niesprawny (czy rozregulowany) to by nie kopcił? Chyba przy żle ustawionych wtryskach widać to gołym okiem choćby po chmurze dymu za samochodem ?No nie wiem już sam a do tego nie wiedzą też mechanicy a byłem u wielu i każdy stawia inną diagnozę a ten klekot mnie do szału doprowadza !?Jak ktoś przy tym silniku miał podobną usterkę to proszę o podpowiedż co ewentualnie u niego było przyczyną tego "klekotu"
    Lepiej wolniej a dalej !
    piter7773
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Legnica

    21 Paź 2009, 08:22

    piter7773 napisał(a):Rocznik 97 więc jeszcze nie na pompowtryskach a co do świec żarowych nie zaglądałem bo elegancko odpala jak jest zimny i nie ma najmniejszego z tym problemu.Czyli muszę wykręcić wtryskiwacze i dać do regulacji ? Oraz czy jakby któryś był niesprawny (czy rozregulowany) to by nie kopcił? Chyba przy żle ustawionych wtryskach widać to gołym okiem choćby po chmurze dymu za samochodem ?No nie wiem już sam a do tego nie wiedzą też mechanicy a byłem u wielu i każdy stawia inną diagnozę a ten klekot mnie do szału doprowadza !?Jak ktoś przy tym silniku miał podobną usterkę to proszę o podpowiedż co ewentualnie u niego było przyczyną tego "klekotu"

    Mechanik Tadek z garażu obok Ci tego nie naprawi, a kąty wtrysku ustawia się komputerem
    arielwrx
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Miejscowość: Gliwice

    21 Paź 2009, 09:46

    Dzisiejsza diagnoza mechanika padła na któryś zawór więc w środę zrzucam głowicę i zobaczymy. A wszystko zaczęło się jak mi turbina "klękła" za Opolem na A-4.Kupa białego dymu i brak mocy !Turbinka wymieniona a klekot pozostał.Co ciekawe nic z turbosprężarki się nie oddzieliło czy jak kto woli oderwało więc wykluczam że mogło coś wpaść zresztą spec z Wrocławia od turbin (tam wymieniałem) powiedział że prędzej by się zatrzymało w intercoolererze lub poleciało by do wydechu a nie dostało do silnika.
    Lepiej wolniej a dalej !
    piter7773
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Legnica
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      10 faktów na temat programu ogniw paliwowych Hyundaia
      Do końca 2015 roku na europejskich drogach pojawi się 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell napędzanego ogniwami paliwowymi. Do końca 2015 roku do europejskich klientów trafi 250 egzemplarzy modelu Hyundai ...
      Jesienne liście - piękne i niebezpieczne
      Choć kolorowe liście to urokliwy element jesieni, może on stać się przyczyną zagrożenia na drodze. Na mokrych liściach auto łatwo traci przyczepność, mogą one też przykrywać nierówności czy dziury, a nawet uszkodzić ...