VW T4 2,4D AAB Nie odpala

08 Lip 2010, 17:06

Mam problem z odpalanie swojego VW T4 2.4D. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać tylko pyknięcie (kliknięcie) i nic więcej. Po wielu próbach co jakiś czas rozrusznik załapuje i wtedy odpala za pierwszym razem. Sprawdzałem kostkę - sprawna, wyciągałem przekaźnik 102 (u mnie w tym miejscu jest 60, ale w instrukcji jest opisane, że może być taki) tak jak było opisane w innym temacie, i dalej nic się nie zmienia. Może ktoś się spotkał z taką awarią w swoim T4 ? Nie widzi mi się odpalać po 15-20 minut za każdym postojem :)


edit:
Pomacałem, poruszałem, poszturchałem, poczyściłem wszystkie kabelki w okolicy i znowu raz załapał. Dalej zamiast rozrusznika słyszę tylko cykanie. Zauważyłem jeszcze, że przy odpaleniu przewód, który zaznaczyłem na czerwono (idący spod śruby z czerwonymi kablami do obudowy poniżej) silnie się nagrzewa, czy tak powinno być, czy jest to może objaw jakiejś awarii ?
Zdjęcie
Na drugim lepiej widać, to ten miedziany siatkowany
Zdjęcie
w nowym widać go w gumowej osłonie, może u mnie już spłynęła ?
Zdjęcie

Problemu ciąg dalszy:
Zdjęty rozrusznik
Zdjęcie

Jeśli podłącze na krótko:
- minus do obudowy rozrusznika
a
- plus do śrubki nr 1 i 2 - rozrusznik wyskakuje (te pyknięcie co słychać)
- plus do śrubki nr 3 do której jest podłączony kabelek tak jak zaznaczono strzałką - rozrusznik kręci

Ni w cholere nie chcą działać te dwie rzeczy naraz, tj. wyskoczyć i kręcić.

Mi się wydaje, że problem tkwi w tym górnym elemencie ze śrubkami. Da się go odkręcić od rozrusznika, więc sprawdzę.
galonim
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: warmia

09 Lip 2010, 23:52

galonim napisał(a): Zauważyłem jeszcze, że przy odpaleniu przewód, który zaznaczyłem na czerwono (idący spod śruby z czerwonymi kablami do obudowy poniżej) silnie się nagrzewa,

Myślę ze nagrzewa się dlatego gdyz nie jest dobrze przykręcony lub nie łączy...
Moze jest trochę zasniedziały ..... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Toyota Corolla 1966 rok
    Toyota Corolla jest modelem przełomowym dla marki. Nie tylko dlatego, że do dziś sprzedano ich ponad 45 milionów na przestrzeni 12 generacji, ale też dlatego, że to ten model spowodował, że Toyota stała się masowym ...