VW Tiguan - silnik 2.0 tsi

30 Wrz 2024, 11:54

Witam
Chciałbym się dopytać o mogel Tiguana z 2012 roku, 2.0 TSI, kod silnika CCZD . Co z wadami tego silnika? Czy samochód z takim silnikiem jest wart zakupu czy odradzacie i lepiej poszukać czegoś nowszego? Czytałem o tym zjadaniu oleju itd.

Myślałem o samochodzie z tego ogłoszenia https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/v ... C4wLjAuMA..

Tutaj https://vw-clubpolska.pl/index.php/topic,1835.0.html nie ma informacji ze ten silnik byłby wadliwy a tutaj https://automotyw.com/najlepsze-i-najgo ... enzyniaki/ jest info że jednak jest odradzany ten silnik. I bądź tu mądry człowieku :)

Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc i sugestie!
goral605
Obserwowany
 
Posty: 2

30 Wrz 2024, 12:08

Tutaj będziesz miał prawdopodobnie EA888 gen3 czyli problemy z tłokami i pierścieniami chyba że już ktoś to robił przed Tobą.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

30 Wrz 2024, 12:13

Dziękuję za info. On od początku jest serwisowany w ASO.... ostatni raz w ASO był w maju tego roku..... myślałem własnie ze 3 gen to juz poprawione i nie ma z nimi takich problemów :(
goral605
Obserwowany
 
Posty: 2

02 Paź 2024, 09:59

1.8 TSI

EA888 gen.1

BZB , BYT (VW) 160KM /250Nm - brak problemu olejowego. Turbo KKK K03-53. Norma Euro4, jedna sonda lambda. Na sterowniku Bosch MED 17.5

EA888 gen.2

CDAA (VW) 160KM/250Nm - problem olejowy od początku produkcji do X.2011. Od XI.2011 fabrycznie już po wszelkich zmianach tłoków, pierścieni tłokowych i korbowodów. Turbo KKK K03-53. Norma Euro5, dwie sondy lambda. Na sterowniku Bosch MED 17.5.2

EA888 gen.3

CJSA , CJSC (VW) 180KM/320Nm manual i 180KM/250Nm automat - brak problemu olejowego. Turbo IHI IS 12. Norma Euro6.



2.0 TSI

EA888 gen.1

CAWB (VW) 200KM /280Nm - brak problemu olejowego. Turbo KKK K03. Norma Euro4, jedna sonda lambda. Na sterowniku Bosch MED 17.5

CBFA , CCTA , CCTB (VW USA) 200KM /280Nm - brak problemu olejowego. Turbo KKK K03. Dwie sondy lambda. Na sterowniku Bosch MED 17.5

EA888 gen.2

CCZA (VW) 200KM/280Nm - brak problemu olejowego. Zmiana tłoków, pierścieni i korb od 05.2011 (przejście na nowe korby z 23mm sworzniem), które zostają również zmienione od 01.12.2015.

CCZB (VW) 211KM/280Nm - brak problemu olejowego. Silniki wyprodukowane od 05.2011 tłoki i pierścienie są na korbie z 23mm sworzniem. Od 01.12.2015 najnowszy numer tłoków.

Silniki wyprodukowane przed 05.2011 są na korbach z 21mm sworzniem czyli takim samym jak w CCZA.

Przy okazji informacja o innych silnikach z gamy VW.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam