02 Paź 2024, 09:59
1.8 TSI
EA888 gen.1
BZB , BYT (VW) 160KM /250Nm - brak problemu olejowego. Turbo KKK K03-53. Norma Euro4, jedna sonda lambda. Na sterowniku Bosch MED 17.5
EA888 gen.2
CDAA (VW) 160KM/250Nm - problem olejowy od początku produkcji do X.2011. Od XI.2011 fabrycznie już po wszelkich zmianach tłoków, pierścieni tłokowych i korbowodów. Turbo KKK K03-53. Norma Euro5, dwie sondy lambda. Na sterowniku Bosch MED 17.5.2
EA888 gen.3
CJSA , CJSC (VW) 180KM/320Nm manual i 180KM/250Nm automat - brak problemu olejowego. Turbo IHI IS 12. Norma Euro6.
2.0 TSI
EA888 gen.1
CAWB (VW) 200KM /280Nm - brak problemu olejowego. Turbo KKK K03. Norma Euro4, jedna sonda lambda. Na sterowniku Bosch MED 17.5
CBFA , CCTA , CCTB (VW USA) 200KM /280Nm - brak problemu olejowego. Turbo KKK K03. Dwie sondy lambda. Na sterowniku Bosch MED 17.5
EA888 gen.2
CCZA (VW) 200KM/280Nm - brak problemu olejowego. Zmiana tłoków, pierścieni i korb od 05.2011 (przejście na nowe korby z 23mm sworzniem), które zostają również zmienione od 01.12.2015.
CCZB (VW) 211KM/280Nm - brak problemu olejowego. Silniki wyprodukowane od 05.2011 tłoki i pierścienie są na korbie z 23mm sworzniem. Od 01.12.2015 najnowszy numer tłoków.
Silniki wyprodukowane przed 05.2011 są na korbach z 21mm sworzniem czyli takim samym jak w CCZA.
Przy okazji informacja o innych silnikach z gamy VW.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl