Vw Touareg vs. Mercedes-Benz Ml vs Volvo Xc90

01 Sie 2016, 09:59

Witam wszystkich serdecznie,

Tak jak w opiscie jestem zainteresowany kupnem tych aut za kwote około 55-60 tyś zł. Niewątpliwie trudny wybór ,każdy z nich ma swoje zalety wady ,co do jednostek napędowych byłbym skłonny do pojemności 3-,3,5l. Duży benzyniak z gazem fajna opcja ,spore oszczędności ,jeżeli chodzi o koszty serwisu auta. Lecz raczej te nowsze jednostki benzynowe niezbyt chyba współpracują z instalacją gazową. Pozostawałby diesel 3,o 240km w VW ,bądź 3,2 w Ml czy też 2,4 D5 w Xc90. Moje pytanie ,które z tych aut w codziennej exploatacji bedzie tansze ? Zdaje sobie sprawe z kosztów utrzymania że to nie bedzie jak w "fordzie" ,moje obawy są najabrdziej chyba o atuomatyczne skrzynie biegow ,które zwlaszcza w VW ponoc nie należą do udanych ,pomijajac komfort jazdy. Chciałbym się doradzić ,co zrobić w moim przypadku ,ku ktoremu modelowi sie bardziej przychylic ;)
Mikolaj664
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 17 10 1988
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Suzuki Grand Vitara Xl-7
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Sie 2016, 12:00

W XC90 masz ciekawą benzynę 3.2. D5 2.4 to solidny silnik, celowałbym w 185KM, można jeszcze podnieść moc. Najbardziej narażone na awarie są automaty, zawieszenie nie jest tanie ale trwałe, jak się zrobi to na długo spokój. Z podanej trójki myślę że XC wyjdzie najkorzystniej co nie znaczy tanio.
Znajomy jakiś czas temu napalił się na XC90 ale nie było nic konkretnego więc poszedł w MB GL i sobie chwali.
W tym budżecie szukaj polifta, zwróć uwagę na napęd (FWD i AWD) i ilość miejsc (5 i 7).
To jest ciekawe https://volvo.dekra.pl/index.php?taid=1 ... qhpnifcsh7
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

01 Sie 2016, 14:09

Podstawowe pytanie:
Jakie przebiegi planujesz robić? Ponieważ wrzucasz diesla od VOLVO i VAGa a dorzucasz benzynę od MB.

Zamiast twaroga z tym dieslem lepsza opcją by był np Lexus RX
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

01 Sie 2016, 14:20

Daj sobie spokoj z benzyna w takim klamocie, bo te silniki sa za slabe, zeby rozbujac 2tonowego klocka awd z aerodynamika autobusu.
Ten lexus...przy konkurencji wyglada jak uposledzona podroba.
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

01 Sie 2016, 15:30

959 napisał(a):Ten lexus...przy konkurencji wyglada jak uposledzona podroba.

wygląd kwestia gustu ale kosztami serwisu i utrzymania gnoi resztę typów :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Sie 2016, 16:42

959 napisał(a):Ten lexus...przy konkurencji wyglada jak uposledzona podroba


Lubie te teksty :D

Czy temu Panu którego wklejam wypowiedź też powiesz że "chciał wygląd to niech płaci" albo że "piękno kosztuje"
Te dwie wypowiedzi idealnie obrazują "cenę wyglądu" każdy może sobie podjąć decyzję czy jest bogaty :D

sledz373 napisał(a):Jeśli chodzi o moje aktualne auto vw touareg 3.2 którego mam właśnie już 9 lat. Samochód kupiony praktycznie z salonu, i do tej pory wszystko było świetnie, w 100% bezawaryjnie, aż nagle zaczeło się coś sypać i mechanik doradza sprzedaż. Co jak co ale auto ma już 9 lat więc to raczej normalne że cośw końcu sie musiało popsuć.


szybki napisał(a):
Ta część Twojej wypowiedzi jest kluczem do tego o czym Ci pisałem wcześniej... i dziwię się że jeszcze nie widzisz obserwując własne auto oraz oferty rynkowe w jakim jesteś błędzie ogólnie co do toku przemyśleń.
Tak więc jedną ze ściem towarzyszących grupie wieśwagen jest wpajanie że starsze auto musi się psuć więc gwarantuje Ci w 100% że nie musi się psuć... gwarantuje Ci też że będziesz stał teraz przed wyborem albo wkładam grubą kasę w doprowadzenie tourega do kultury albo go sprzedaje po cenach handlarskich notabene i tak nikt więcej nie zapłaci...
Więc to co teraz doświadczasz spotka Cię za kilka lat kupując auto z tej samej grupy ryzyka... czyli wywalisz pieniądze w błoto i usłyszysz że starsze auto musi się psuć a koszty hmmm jak koszty jest premium jest koszt...

Masz proste wyliczenie gdybyś miał teraz Land Cruisera 9letnią sztukę kupioną w PL sprzedaż diesla za około 60k a benzynę za około 65-80k i benzynę sprzedałbyś w ciągu 5min. wybierając sobie klienta... :D
A tourega 3,2 jak sprzedaż za 25k i to z lpg to będziesz mega szczęściarzem .... więc na samej odsprzedaży względem tojki tracisz około 35-50k.!!!!
Niech Ci nikt nie mówi że duży silnik wymaga długiego oczekiwania na klienta :lol:

Oczywiście nie wspomnę że dla Landka 9lat szczególnie benzyny jak nie ma 400tyś.km. jest rozgrzewką gdzie spokojnie możesz jechać do aso i nie bać się że będzie połowa auta do wymiany po cenach z kosmosu...

Więc teraz właśnie doświadczasz dobroci świętej trójcy... no i pomyśl sobie że na samej różnicy odsprzedaży miałbyś fajnego cabrio na lato ... a tak co masz??? :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Sprzedaż opon w 2019 roku
    Według Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, na podstawie danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy, w 2019 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie ...

01 Sie 2016, 20:45

Racja wyglad kwestia gustu, tylko patrzac realnie - jakie sa koszty napraw 10letniej hybrydy, w dodatku lexusa?
Dam teraz tak samo idiotyczny argument jak wy z dieslami(wtryski pare tysiecy i inne bzdety) - nowe baterie do tego cudaka kosztuja 40tysiecy zlotych :D
Poza tym ta skrzynia cvt, trzeba byc masochista zeby swiadomie cos takiego wybrac.
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

01 Sie 2016, 20:50

Problem w tym, że układ hybrydowy się nie psuje, baterii w ciągu roku w PL sprzedaje się 2 komplety we wszystkich hybrydach w PL (także toyoty). Dodatkowo nie masz alternatora i rozrusznika, a hamulce zużywają się znacznie wolniej :)
A jak baterie padają to masz samochód z silnikiem benznowym (może jeździć). Nie jestem fanem CVT ale w hybrydzie się to bdb sprawdza ...i w sumie nigdzie indziej, bo całkowite elektryki nie mają przekładni jaką znamy.

P.S. Baterie kosztują kilknaście tys. w ASO, a nie 40k.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Sie 2016, 20:59

Widzialem gdzies informacje o 40000zl, ale nie interesuje mnie to az tak bardzo zeby dzwonic do aso i pytac o tego brzydala :)

Taniutki lexus, 10tysiecy za wymiane czego?
http://magazynauto.interia.pl/uzywane/o ... Id,1057228

PS. Hamulce zuzywaja sie bardzo szybko, pytanie kto wie lepiej - forumowa wiedza dzida, czy wlasciciel tego lexusa :naughty:
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

01 Sie 2016, 21:03

959 napisał(a):PS. Hamulce zuzywaja sie bardzo szybko, pytanie kto wie lepiej forumowa wiedza dzida, czy wlasciciel tego lexusa :naughty:

mówiłem o ścieraniu klocków i tarcz, a wyginanie jest spowodowane sławnym zapiekaniem się tłoczków, które rozgrzewają i wichrują tarczę i jak się ignoruje to też piastę :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Sie 2016, 21:08

dzida napisał(a):Dodatkowo nie masz alternatora i rozrusznika, a hamulce zużywają się znacznie wolniej

Dla mnie przekaz jest jednoznaczny, potem bolek to przeczyta pomysli ze tak musi byc, kupi lexusa i dostanie fakturke na tysiaka za wymiane tarcz i klockow - moze czuc sie oszukany :naughty:
Ciekawe czy tak jest z kazdym innym modelem lexusa, bo lexiarze zachwycaja sie jakie to wszystko bezawaryjne i tanie, i w ogole zapomnijcie o niemieckich padaczkach, a pozniej sie okazuje, ze jak przychodzi do serwisu to jest placz..
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

01 Sie 2016, 21:12

Oczywiście 959 musiał palnąć durnotę :mrgreen: w sumie chwalebne, bo coś ostatnio był niewidoczny na forum :ok:
Tak się składa, że najstarsze Prajusy (19 lat) jeżdżą nadal na fabrycznych bateriach. Jak jeździsz taką hybrydą regularnie, bez 2 tygodniowych przestojów to baterie będą służyć lata :ok:
No i fajny artykuł http://www.carscoops.com/2013/12/toyota-prius-hybrid-taxi-clocks-1.html
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Sie 2016, 21:14

959 ogólnie szukasz dziury w całym skoro zacząłeś od wyglądu i bojaźliwości co do niekonwencjonalnego napędu ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Sie 2016, 21:17

Dieselkiem najtaniej, a wymiana wtrysków w 3.2 CDI to 300zł :lol:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Sie 2016, 21:21

mike napisał(a):Oczywiście 959 musiał palnąć durnotę w sumie chwalebne, bo coś ostatnio był niewidoczny na forum

Mam urlop, to moge sie troche z wami podroczyc :)
mike napisał(a):Tak się składa, że najstarsze Prajusy (19 lat) jeżdżą nadal na fabrycznych bateriach. Jak jeździsz taką hybrydą regularnie, bez 2 tygodniowych przestojów to baterie będą służyć lata
No i fajny artykuł http://www.carscoops.com/2013/12/toyota-prius-hybrid-taxi-clocks-1.html

Wow, moje 3.2cdi ma tez kilkunastoletnia, fabryczna turbine! Czy to oznacza, ze turbiny w dieslach sie nie psuja? Tez Ci moge wrzucic artykul jakies przebiegi maja cdi na taksowkach :naughty: Z ta roznica, ze nikt nie bedzie z tego robil sensacji, bo to powrzechne, a tutaj niewiadomo czy to reklama, czy faktycznie tyle to przejechalo.
Malo tego! Gdzies byl artykul jak to mercedes testowal 320cdi i zrobilo 100 000mil w 30dni jadac non stop z predkoscia 240kmh :mrgreen: Jezeli przetrwal taka probe to musi oznaczac, ze jest niezniszczalny...
E: Gdzie tam trzysta, 180zl sztuka w kapitalnym stanie :naughty:
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna