VW Touareq I V10 TDI 2009 rok

14 Wrz 2014, 22:24

@jiGsaw

Zanim zaczniesz atakować i rzucać wyzwiskami to przeczytaj dany tekst ze zrozumieniem. Miałem na myśli drogę jednojezdniową z poboczem, które często mylnie wykorzystywane do ustępowania miejsca szybszym pojazdom. O ile w dzień taka praktyka nie jest groźna, choć często powoduję wyprzedanie na "trzeciego", to w nocy może mieć opłakane skutki, bo tym pasem może poruszać się nieoświetlony pieszy/rowerzysta. Widzę, że jeździsz BMW, to Cię pewnie trochę uraziło, ale jak człowiek może mieć inne zdanie o BMW e46/e36 jak zazwyczaj tacy podlatują Ci do zderzaka, wyprzedzają przez zakrętami a potem za zakrętem siedzą w rowie? Uwierz mi, nie jeżdżę wolno, choć staram się nie przeginać bagiety bo prawko mam jedno i do tego bardzo wartościowe bo właściwie cały alfabet, ale raczej poniżej 120/130 km/h na wyżej wymienionej drodze nie schodzę a oni i tak robią jakieś chore akcje, żeby pokazać jaki to on chojrak.

@Geniodekt

Liczyłem, że właśnie ktoś to powie. Pheaton mi się cholernie podoba, nie wiem dlaczego. Wielu mówi, że zwykły "zjadacz chleba" pomyli go z Passatem, według mnie nie da się, to jest kawał krowy i widać, że mamy doczynienia z czymś więcej. Wielu nie powala jego sytlistyka, mnie tak a VW stracił na nim właśnie przez cebulastwo i też własną głupotę, cena była wyższa niż Audi A8. A to, ze w gruncie rzeczy auto okazało się lepsze to nikt na to nie patrzył bo miało znaczek VW na masce. W teren się nie zapuszczam, więc wybór pada na VW Pheaton'a. Jest stosunkowo mało ogłoszeni, więc gdybym nie znalazł nic normalnego to wtedy pewnie będę kierował ku twarożkowi. Powiedz mi jeszcze, bo miałem okazję prowadzić tylko touareq V10 TDI, czy jak nie znajdę V10 w Pheatonie to te 3,0TDI mi wystarczy do w miarę dynamicznej jazdy? Czy jednak ten silnik będzie za mały? Oczywiście mowa o modelu po 2006 roku, czyli 235KM
wyatt
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: ups

15 Wrz 2014, 08:27

Spokojnie wystarczy ten silnik do sprawnej dynamicznej jazdy. Ktoś na forum tutaj pisał, ze ponton potrafi dać w kość jak trafisz po dzwonie bo skomplik auta jest znaczny...
Jeszcze poszukaj info co do samego 3.0TDI ja wklejam o rozrządzie bo stosunkowo szybko jest znaleźć te informacje.

Na wysoki koszt wymiany rozrządu wpływa jego skomplikowana budowa.
Widlasty silnik 3.0 TDI posiada dwie głowice, co wymusza specyficzną
konstrukcję rozrządu. W jego skład wchodzą aż 4 łańcuchy, 3 ślizgi,
4 napinacze, 4 koła zębate i oraz śruby mocujące. Użytkownicy podkreślają,
aby nie ograniczać wymiany napinaczy wyłącznie do obu górnych,
bowiem najczęściej tego typu naprawa przynosi rezultaty na krótki czas.
Warto także wymienić koła zębate, zwłaszcza jeśli planujemy
eksploatację przez kilka najbliższych lat. Zaleca się także wymianę
pompy wody wraz z jej napędem. Oszczędności poczynione przy
wymianie elementów rozrządu powodują, że problem z rozrządem powraca
ponownie w dość krótkim czasie. Naprawę wykonać należy raz, ale gruntownie.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Wrz 2014, 10:57

3.0 TDI spokojnie wystarczy, ale nie uświadczysz w nim "ekstremalnych" wrażeń :wink:
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

15 Wrz 2014, 19:38

Pheaton'a V10 z takiego roczniak jak chciałem niestety nie ma, są raczej 2005/2006. Ale auto też jest tańsze, więc zostanie mi na ewentualne jego dopieszczenie, lepsze ubezpieczenie itp. Warto brać trochę starsze (oczywiście dobrze go sprawdzając w wybranej stacji diagnostycznej) z silnikiem V10, czy raczej coś młodszego 2008/2009 z 3,0 TDI?
wyatt
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: ups

16 Wrz 2014, 14:25

Przede wszystkim od prywatnego właściciela z pełną książką serwisową, wtedy silnik nie gra większej roli, choć oczywiście wolałbym V10 TDI. To nie jest Fiat Panda, że można sobie pozwolić na kupno w ciemno. Jak masz możliwość, to szukaj w Niemczech, tam fejton jest nadal sprzedawany i wybór dobrych aut też jest większy, tylko musisz się nastawić na większy wydatek.
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

16 Wrz 2014, 23:00

No dobra, dzięki wielkie za pomoc. Oczywiście szukam pytona, książka musi być, to już sobie ustaliłem na początku, żeby w minę nie wdepnąć. Akurat w Niemczech mam możliwości szukania, tym bardziej, że znam język, więc to też wchodzi w grę.
wyatt
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: ups