VW Touran - temperatura silnika 2.0 TDI kłopot

24 Lut 2007, 13:36

Witam :)
Kupiłem niedawno VW Tourana 2.0 TDI 140KM DSG, i jako, że nie mam żadnego doświadczenia z dieslami zwracam sie o pomoc.

Zauważyłem (przy temperaturze zewnętrznej -6C), że gdy silnik zaczyna nabierać temperatury i np. ma już 90 i zatrzymam się to po ok.2min. zaczyna spadać temperatura silnika (oczywiście silnik cały czas włączony),
dzieje się tak również gdy silnik ma niższą temperaturę np. ma 80, zatrzymam się na 3min. i temperatura zaczyna powoli opadać, gdy ruszam z miejsca temperatura znowu wzrasta.
Czy to czujnik temperatury?
termostat?

W 1.8T miałem walnięty czujnik temperatury, ale temperatura silnika spadała w czasie szybkiej jazdy, przy niskich temperaturach zewnętrznych, a gdy się zatrzymywałem to wzrastała, a więc odwrotnie niż tu.

I nie wiem czy to normalne, że dziś przy temperaturze -6 nie mogłem za pierwszym razem odpalić, dopiero za drugim zaskoczył i to z lekkim oporem.
Czy to normalne w TDI?

Aha przebieg 28tys.km.

Dzięki za wszystkie porady i pomoc :D

POZDR. !
Ostatnio edytowany przez Dynia, 29 Paź 2009, 00:04, edytowano w sumie 1 raz
Dynia
Nowicjusz
 
Posty: 1

14 Mar 2008, 11:25

Mam pytanko,

Czy u Ciebie też słychać skrzynie biegów (metaliczny dzwięk w trakcie pracy na postoju).

Troche mnie to zastanawia i nawet umówiłem sie w serwisie na osłuchanie.

Jeśli chodzi o Twój problem z temperatura - to u mnie nic takiego nie występuje.


Pozdrawiam
accenter
Nowicjusz
 
Posty: 3

14 Mar 2008, 20:34

Co do palenia to sprawdź świece żarowe, może któraś jest spalona i trzeba wymienić wszystkie. Można też podjechać do elektryka żeby sprawdził czy w kompie nie ma błędów. Co do temperatury to wydaje mi się że to termostat, ale to też wyjdzie na pewno przy badaniu komputerowym. Nie jest ono drogie a pomoże zlokalizować usterki
Badbit
Początkujący
 
Posty: 114

17 Mar 2008, 15:14

Przedsiębiorca Kulczyk Tradex Sp. z o.o., polski przedstawiciel spółki Volkswagen poinformował, że ze względu na zwiększony przekrój otworu dławika w odpowietrzniku układu wyprzęgnika sprzęgła może dojść do awarii dwumasowego koła zamachowego. W skrajnych przypadkach może to spowodować ocieranie uszkodzonego koła o obudowę skrzyni biegów, co w efekcie może doprowadzić do wzrostu temperatury i powstania płomienia w okolicach sprzęgła.

Wada dotyczy samochodów Volkswagen Golf i Golf Plus wyprodukowanych od 3 października 2003 r. do 26 maja 2005 r. oraz Volkswagen Touran wyprodukowanych od 13 października 2003 r. do 31 maja 2005 r. w Niemczech.

Wszyscy dilerzy samochodów marki Volkswagen zostali już powiadomieni o rozpoczęciu bezterminowej akcji serwisowej. Wszyscy klienci, którzy kupili pojazdy objęte kampanią, zostaną powiadomieni listem poleconym o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanym serwisie Volkswagena. W przypadku wykrycia wady zostanie ona bezpłatnie naprawiona.

Kampanią serwisową na rynku polskim objęte są 1962 samochody Volkswagen Golf, Golf Plus i Touran.
Klaif
Nowicjusz
 
Posty: 2

19 Mar 2008, 14:23

witam,wracajac do tych tarc w skrzyni biegow to u mnie tez wystepuje cos takiego,tylko moze nie tarcie tylko taki bardziej szum,gdy nacisne sprzeglo to ten szum ustaje,czy u was tez po nacisnieciu sprzegla tarcie ustaje?bardzo mnie to niepokoi wiec jak zdiagnozujecie usterke to prosze dac znac z gory dziekuje
zibi11
Nowicjusz
 
Posty: 15

22 Mar 2008, 18:38

Dynia napisał(a):Zauważyłem (przy temperaturze zewnętrznej -6C), że gdy silnik zaczyna nabierać temperatury i np. ma już 90 i zatrzymam się to po ok.2min. zaczyna spadać temperatura silnika (oczywiście silnik cały czas włączony),
dzieje się tak również gdy silnik ma niższą temperaturę np. ma 80, zatrzymam się na 3min. i temperatura zaczyna powoli opadać, gdy ruszam z miejsca temperatura znowu wzrasta.
Czy to czujnik temperatury?
termostat?


Podobny problem miałem w 1.9 TDI tylko że temperatura szybciej spadała po zatrzymaniu i silnik nie chciał się nagrzać tak żeby wskazówka stała pionowa zawsze była minimalnie wychylona w lewo. Po wymianie termostatu i czujnika temperatury stoi w pozycji pionowej i nawet na postoju ciężko zauważyć żeby zmieniała pozycję.
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ustąp pierwszeństwa na przejściu dla pieszych
    Choć główną funkcją przejścia dla pieszych jest umożliwienie bezpiecznego przedostania się na drugą stronę ulicy, to właśnie na pasach ginie najwięcej pieszych – w 2018 r. w takich okolicznościach śmierć poniosło ...

02 Kwi 2008, 20:35

zibi11 napisał(a):witam,wracajac do tych tarc w skrzyni biegow to u mnie tez wystepuje cos takiego,tylko moze nie tarcie tylko taki bardziej szum,gdy nacisne sprzeglo to ten szum ustaje,czy u was tez po nacisnieciu sprzegla tarcie ustaje?bardzo mnie to niepokoi wiec jak zdiagnozujecie usterke to prosze dac znac z gory dziekuje


Szum to może też być łożysko....... przez forum ciężko powiedziec
Klaif
Nowicjusz
 
Posty: 2

03 Kwi 2008, 13:34

Dynia ja mysle ze to wina termostatu, jest mozliwosc ze sie zawiesza.Ale radzilby Tobie zebys wbil na jakosc stacje diagnostyki,niedroga przyjemnosc a zarazem duzo mozesz sie dowiedziec.
spacealone
Nowicjusz
 
Posty: 14

10 Lis 2008, 19:41

Panowie walczył ktoś z tym sprzęgłem?.U mnie wychodzi to samo, w marcu zmieniałem całe sprzęgło łącznie z łożyskiem i widzę że znów się zaczynają akcje( po zatrzymaniu na luzie go buja efekt jakby się paliwo w zbiorniku przelewało i z przyczepą jak jadę to czuć szarpnięcia).Cóż to może być-o co chodzi z tym dławikiem? i co wymieniać z tego sprzęgła(zrobiłem na nim tylko 35 tys.km jest jeszcze na gwarancji).Proszę o pomoc
Pozdrawiam
zibi116
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Mazowieckie

11 Sty 2010, 23:26

u mnie w 1,9 tez jest ten dzwiek metaliczny w skrzyni pytalem sie mechanika to po dobno lozysko na docisku robi
Kefir :)
kefir03
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Gdynia - Norwegia

10 Maj 2011, 22:43

witam ! troszkę poczytałem wasze wypowiedzi na temat Tourana! od miesiąca jestem właścicielem tego Tourana 2.0 tdi 140 km 2004r. i już są z nim problemy!!! problem mam innego typu niż te podawane przez was tutaj na forum. Zatem problem mam taki że podczas manewrowania cofania zawracania podjeżdżania na światłach blokują mi się biegi 1,2 i wsteczny na około 5-20 s i czuć ze ciągnie sprzęgło i autko delikatnie podjeżdża przy włączonym biegu (zablokowanym) i wciśniętym pedale sprzęgła w tym momencie nie można w żaden sposób wyłączyć biegu chyba ze upłynie te parę sekund lub zgasi się silnik ! autko nie szarpie podczas ruszania biegi wchodzą normalnie bez problemów,podczas jazdy na dłuższych odcinkach też nie ma żadnych objawów. Poprzedni właściciel twierdzi że całe sprzęgło było wymienione i że ten problem pojawił się mu od nie dawna i że spowodowane jest tym że jest już do wymiany pompka sprzęgła tak mu rzekomo powiedzieli w serwisie ? proszę o wasza pomoc i opinie zanim udam się z tym do warsztatu lub serwisu! pozdrawiam wszystkich ..
bzyk.26
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Kraków

11 Maj 2011, 00:21

bzyk.26 , bardzo możliwe że to pompa lub wysprzęglik ,nie trzyma ciśnienia, ale również może to być wina łożyska sprzęgła - oś która je pilotuje nie została oczyszczona z brudu lub nie została właściwie nasmarowana.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

11 Maj 2011, 07:06

Bardzo mi przykro lecz ja przesiadłem się na Mitsubishi Outlandera,choć z tym samym silnikiem co Touran to powiem wam że całkowicie pozbawiony wad VW,gdyby ktoś był zainteresowany to mam do sprzedania lampy tylne czarne od modelu Cross orginał Hella.
Pozdrawiam
zibi116
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Mazowieckie