VW Touran - temperatura silnika 2.0 TDI kłopot

24 Lut 2007, 13:36

Witam :)
Kupiłem niedawno VW Tourana 2.0 TDI 140KM DSG, i jako, że nie mam żadnego doświadczenia z dieslami zwracam sie o pomoc.

Zauważyłem (przy temperaturze zewnętrznej -6C), że gdy silnik zaczyna nabierać temperatury i np. ma już 90 i zatrzymam się to po ok.2min. zaczyna spadać temperatura silnika (oczywiście silnik cały czas włączony),
dzieje się tak również gdy silnik ma niższą temperaturę np. ma 80, zatrzymam się na 3min. i temperatura zaczyna powoli opadać, gdy ruszam z miejsca temperatura znowu wzrasta.
Czy to czujnik temperatury?
termostat?

W 1.8T miałem walnięty czujnik temperatury, ale temperatura silnika spadała w czasie szybkiej jazdy, przy niskich temperaturach zewnętrznych, a gdy się zatrzymywałem to wzrastała, a więc odwrotnie niż tu.

I nie wiem czy to normalne, że dziś przy temperaturze -6 nie mogłem za pierwszym razem odpalić, dopiero za drugim zaskoczył i to z lekkim oporem.
Czy to normalne w TDI?

Aha przebieg 28tys.km.

Dzięki za wszystkie porady i pomoc :D

POZDR. !
Ostatnio edytowany przez Dynia, 29 Paź 2009, 00:04, edytowano w sumie 1 raz
Dynia
Nowicjusz

14 Mar 2008, 11:25

Mam pytanko,

Czy u Ciebie też słychać skrzynie biegów (metaliczny dzwięk w trakcie pracy na postoju).

Troche mnie to zastanawia i nawet umówiłem sie w serwisie na osłuchanie.

Jeśli chodzi o Twój problem z temperatura - to u mnie nic takiego nie występuje.

Pozdrawiam
accenter
Nowicjusz

14 Mar 2008, 20:34

Co do palenia to sprawdź świece żarowe, może któraś jest spalona i trzeba wymienić wszystkie. Można też podjechać do elektryka żeby sprawdził czy w kompie nie ma błędów. Co do temperatury to wydaje mi się że to termostat, ale to też wyjdzie na pewno przy badaniu komputerowym. Nie jest ono drogie a pomoże zlokalizować usterki
Badbit
Początkujący

17 Mar 2008, 15:14