VW TSI do miasta na krótkie odcinki

22 Maj 2023, 12:21

Witam
przyszła pora na zmianę auta dla żony wybór padł na Golfa 7 z silnikiem 1.4 TSi (ten na pasku) czyli zasadniczo poprawiony.
Pytanie do użytkowników jak ten silnik spisuje sie na krótkich odcinkach w mieście (dziecko do przedszkola i praca dystans około 2,5 km w jedna stronę i stop)
Aktualnie było auto na pośrednim wtrysku przez kl\kilka lat i nic złego się nie działo tym bardziej że olej zmieniany co 6.000 Km raz do roku (taki roczny przebieg)
Niestety czasy takie że era pośredniego wtrysku powoli odchodzi ;-(
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

22 Maj 2023, 12:26

Silnik ok, natomiast pytanie czy jak przy takich przebiegach będzie pracować jednostka doładowana
Zimą on się nawet dobrze nie zagrzeje.

Ja bym postawił na coś pokoju Fabii 1,0, fakt, że to 3 cylindry ale zwykłe mpi wolnossące.
To musi być klasa kompakt?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 764
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

22 Maj 2023, 12:28

No właśnie rozglądam sie za autkami zonie przypadł golf i najlepiej w kombi bo psa czasami wozi, ewentualnie SUV ale to już ceny chyba inne.
Myślałem jeszcze nad ASTRĄ J bo tam silniki na pośrednim 1.4 T
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

22 Maj 2023, 13:58

Ogólnie rzecz biorąc silniki lubią być wygrzane i pracować na max obciążeniu. Jazda na zimnym będzie tutaj powodować odkładanie się nagaru, rozrzedzanie oleju itp. Jeśli akceptujecie wyższe koszty tu kupić, wyczyścić dolot, zmieniać częściej olej i tyle. Turbo nie ma tu nic do rzeczy, chyba że będzie pałować do odcinki na zimnym.

Pytanie ode mnie... Po co wam 1.4 Turbo skoro jeździ 2 km z dzieciakiem? Sprint która matka będzie pierwsza? :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Maj 2023, 14:05

zawsze pod noga mieć więcej koni bo nie zawsze tylko do pracy , rzadko bo rzadko ale czasem tez po mieście sie kręci więc dobrze mieć wtedy coś pod nogą
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

22 Maj 2023, 14:07

galakty napisał(a):Turbo nie ma tu nic do rzeczy, chyba że będzie pałować do odcinki na zimnym.

Czyli uważasz że zimą przy -5 na gęstym oleju po przejechaniu 2 km, turbina będzie w takim samych warunkach pracować jak w trasie na 100% rozgrzanym silniku?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 764
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator - prawo jazdy kat. "B" + przyczepa
    Jak ciężką mogę ciagnąć przyczepę mając prawo jazdy kategorii"B"? Czy mogę jechać z przyczepą kempingową? Czy przyczepa musi posiadać hamulec najazdowy? Jak policzyć czy jazda z przyczepą jest zgodna z prawem?

22 Maj 2023, 14:38

Trevor napisał(a):Czyli uważasz że zimą przy -5 na gęstym oleju po przejechaniu 2 km, turbina będzie w takim samych warunkach pracować jak w trasie na 100% rozgrzanym silniku?


Nie?

Czyli jak jedziesz w trasę zimą, to grzejesz auto WEBASTO albo paleniskiem by rozgrzać olej? Nie. Odpalasz i jedziesz. To samo zrobi jadąc do sklepu. Turbo się nie rozpadnie, dopóki nie będzie kręcić do odciny na zimnym.

Hybrydy jakoś jeżdżą na niskiej temperaturze oleju/silnika prawda? Nie twórz nowych teorii fizycznych xD
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Maj 2023, 14:45

Może wejdę w słowo aktualnie od prawie dwóch lat mam hybrydę i styl podobny do jazdy żony bo też blisko do pracy (nic złego sie nie dzieje zimą -olej zmieniam często raz w roku po około 7000 km) leju nie przybywa ani nie ubywa no ale to trochę inna technologią - sądzę że kanały olejowe w tym silniku trochę zostały zmodyfikowane aby olej szybko sie rozprowadzał po magistrali.. no i tam turbo nie ma ;-)
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

22 Maj 2023, 15:11

galakty napisał(a):Nie?

Czyli jak jedziesz w trasę zimą, to grzejesz auto WEBASTO albo paleniskiem by rozgrzać olej? Nie. Odpalasz i jedziesz.

Tak odpalam i jadę np 30 km a nie 2...
Poza tym rozgrzany silnik z rzadkim olejem nagle po 5 min postoju nie zamieni się znowu w zimny i gęsty olej.
2 km czyli 2000m to jest tyle co nic....7 min jazdy autem.
Zalej swój silnik mineralnym to zobaczysz wtedy czy to nie ma znaczenia.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 764
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

22 Maj 2023, 18:21

Nie ma żadnych przeciwwskazan do użytku doładowanej jednostki benzynowej na krótkich odcinkach, współczesne silniki benzynowe rozgrzewają się bardzo szybko, kilka minut pracy 2.0TSI i mam 60 stopni olej zimą
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1476
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Maj 2023, 08:49

Panowie - proszę o spokój i bez kłótni i przegadywanek :!:
Na takie krótkie trasy każdy samochód benzynowy będzie dobry. Czy to z turbo czy też bez. Jednakże zwiększą się koszty utrzymania takie samochodu, bo częściej trzeba zmieniać olej i aku trzeba doładowywać - w lato raz na tydzień, góra dwa ( w zależności ile razy jest uruchamiany silnik ), a w zimie to już na pewno raz na tydzień. Trzeba też kontrolować masełko pod korkiem, pilnować i czyścić odmę. No i warto przejechać chociaż raz czy dwa razy w miesiącu troszkę dłuższą drogę - dobrze by zrobić trasę mieszaną jakieś 50 km.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000