VW Tuareg Atomat "wlew oleju"

17 Lut 2009, 19:51

Jak dolać olej do skrzyni biegów automatycznej w Voldzwagenie Tureg.
Pilanin
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 17 Lut 2009, 20:26

    Tylko i wyłącznie przez miarke wskazującą- wyjmij bagnet dolej oleju i skontroluj poziom tylko zrób to przy zimnym silniku i skrzyni.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    17 Lut 2009, 20:44

    Nie słuchaj rad takich jak wyżej.Najlepiej podjedź do serwisu gdzie mają właściwy olej i znają procedury.Rosjanie mają dobrą stronę o tym aucie.Tu masz link przetłumaczony translatorem,trzeba się domyślać o co chodzi
    http://translate.google.pl/translate?hl ... ml&prev=_t

    a tu link do oryginalnej strony po rosyjsku o skrzyniach biegow w tym aucie

    http://www.autoprospect.ru/volkswagen/t ... ssiya.html
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    17 Lut 2009, 21:08

    Andrzej radzi lepiej tzn własciwie, w takich samochodach to nie wiem czy sprawdzi poziom oleju bez podpiecia pod elektronikę wiem,że w Merasiach tych nowszych to i poziomu oleju w silniku nie sprawdzi bo bagnetu nie ma nawet! :twisted: Natomiast w tych starszych bryczkach sprawdza sie poziom oleju na gorącej pracującej skrzyni biegow,stan powinien być między kreseczkami.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8623
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    18 Lut 2009, 19:27

    do mesia trzeba miec serwisowy bagnet.1200 zl. ja nalewam z tabeli .od 6 do 9 L w zaleznosci od skrzyni.
    shrek19791016
    Początkujący
     
    Posty: 125

    18 Lut 2009, 22:11

    Shrek dobrze gadasz trzeba uważac by nie lac na pałe bo te nowoczesne skrzynie nie lubią niedoboru oraz nadmiaru oleju! Te starsze to pol biedy,mnie najwyżej wyrzuci wlewem!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8623
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    18 Lut 2009, 22:27

    Koledzy może i źle doradziłem ale przeważnie tak się dolewa oleju- nie są to skrzynie bezobsługowe i po to się montuje w nich miarke do kontroli poziomu oleju. On nie chciał wymienić oleju na nowy tylko go dolać. A przy wymiane oleju są dwa sposoby - pierwszy spuszczamy olej i wlewamy nowy przez miarke i kontolujemy stan tego oleju (całego i tak nie wymienimy tylko część) i drugi sposób który jest robiony przez serwis na odpalonym silniku i pracującej skrzyni spuszczany jest stary olej a do miarki jest podłączona powiedzmy pompa,która wpompowuje nowy olej pod ciśnieniem i wtedy jest wymieniony cały olej w skrzyni.
    Jeśli w czymś się pomyliłem to sprostujcie moją wypowiedź chętnie dowiem się czegoś nowego na ten temat.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    18 Lut 2009, 23:02

    W nowych automatycznych skrzyniach biegow nie ma klasycznego bagnetu.Za drogo kosztuje naprawa takiej skrzyni,żeby eksperymentować.Jak ktoś kupuje takie auto musi liczyć się z drogim serwisem.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    19 Lut 2009, 20:05

    wtryskarka wymieniaja w skrzyniach multitronic.tuareg moze taką miec.w pozostałych mozemy wymienic napełniając strzykawa lub lejkiem mając odrobine pojęcia.sprawdzamy zawsze na włączonym silniku.
    shrek19791016
    Początkujący
     
    Posty: 125

    10 Sty 2010, 07:46

    Skrzynia TR60-sN ma korek przelewowy do kontroli oleju :

    http://www.prnd.pl/porady-asb/09d-skrzy ... eg-tr-60sn

    podobna skrzynia jest w Porsche cayenne tylko różni się delikatnie kilkoma szczegółami :grin:

    Olej wymieniać co 60 000 - 80 000km i nie wierzyć jak jest napisane w instrukcji że nigdy. To jest olej - też po pewnym czasie ulegnie przepracowaniu. Zresztą miałem kiedyś okazję uczestniczyć w spotkaniu działu sprzedaży siedziby Audi (niemcy) - użytkownicy tych pojazdów -powyżej 2 roku użytkowania i wszyscy forumowicze nie są dla nich żadnymi klientami. Zrobili sobie badania i wyszło że nowe Audi kupują zupełnie inni ludzie - w 99% nie szukających porad w internecie, na forach a sami decydujący.

    Ceny używek są wysokie by i ci co mają starsze modele mogli "poczuć" co to znaczy posiadanie Audi.

    Popytajcie w serwisach Audi dlaczego np. komplet 2 zarówek do A3 ksenonowych kosztuje ponad 1400zł. Vw Touareg tutj wygląda identycznie - wkońcu to jedna rodzina
    prnd
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: z Automatu