Ceny paliw wzrastają, a VW buduje mega oszczędne auto. W 2013 roku do sprzedaży trafi Volkswagen XL1. Przy taki niskim spalaniu i małym silniku Volkswagen XL1 ma przyspieszenie do 100 km/h w 11,9 s i osiąga prędkość maksymalną równą 160 km/h. Osiągnięcie tych parametrów wymagało zastosowania i połączenia wielu rozwiązań. Za napęd odpowiada układ hybrydowy – silnik TDI o mocy 48 KM i elektryczny z dodatkowymi 27 KM. Dieslem w XL1 jest dwucylindrowa jednostka o pojemności 0,8 l (powstała na bazie silnika 1,6 TDI). XL1 może przejechać również do 35 km na silniku elektrycznym. Nie bez znaczenia pozostają również aerodynamika, waga samochodu i wiele innych czynników pozwalających XL1 na realne osiąganie tak niskiego spalania. Podobno pozwala na komfortową jazdę dwóm osobom (z bagażem:)).
Kierowcy groźniejsi od piorunów w czasie burzy W czasie burzy wielu kierowców najbardziej obawia się wyładowań elektrycznych, choć tak naprawdę dużo większe zagrożenie stanowią nieprzewidywalne zachowania innych uczestników ruchu oraz kiepska widoczność, ...
Kompleksowa modernizacja jednostek napędowych u Opla W latach 2012–2016 Opel wprowadzi trzy nowe rodziny silników i trzynaście nowych jednostek, co jest związane z odnowieniem oferty w tej dziedzinie w 80%. W tym samym okresie firma zaprezentuje również ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki VOLKSWAGEN. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne VOLKSWAGEN
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.