W miarę mocny sedan 30-40k.

12 Sty 2018, 20:16

Witam! :)
Za miesiąc - dwa czeka mnie zmiana samochodu.
Oczywiście decyzja do najłatwiejszych nie należy, w dodatku jestem dość wybredny.
Moje wymagania to:
-Możliwość założenia LPG
-Sedan
-przynajmniej te 200 KM
-Wolałbym manuala, ale bezawaryjny automat też wchodzi w grę.
-2003 r +
-Napęd AWD/RWD

Moje typy:
Volvo S60R. Tutaj na + zawieszenie, z wyglądu mi się podoba. Jednak automaty, których większość na rynku podobno zawodzą, a ogólnie samo znalezienie tego auta w dobrym stanie to wyzwanie. W dodatku słyszałem, że silnik też lubi sobie pęknąć (nie pamiętam dokładnie jaka część)
Jeśli chodzi o S60, to w gre wchodzą również inne silniki, ale wymóg to AWD i 200+ kucyków.

Tutaj wiem, że będzie poparcie na forum - IS300. Na + oczywiście silnik i prowadzenie. minusik jednak - tak jak wyżej trudno dorwać coś sensownego.

GS430 - tutaj silnik robi robotę. To co lubię - dużo niewysilonych cylindrów, dobra współpraca z LPG. Jednak nie mam pojęcia ile mogłoby wyjść ubezpieczenie (full zniżki. Rejestrowałbym na ojca. 47 lat, ponad 20 lat prawko, od początku bezkolizyjnie) Oczywiście mówię o MK2, choć MK3 jest 100x ładniejsze. Jednak do MK3 musiałbym jeszcze troszkę pozbierać... Może za jakiś czas...

Wizualnie podobają mi się Audi, ale sporo się nasłuchałem o nowszych silnikach, które się psują, nie lubią gazu itd. No i jeśli audi, to musi być quattro i A6. A4 zbyt klaustrofobiczna... Tak wiem, wiem - wyżej napisałem IS, który też do dużych nie należy, ale... Ale to IS.

BMW... E90 również mi wizualnie podchodzi, ale nigdy nie siedziałem w środku. Jest tam jakiś ciekawy silnik, nadający się pod LPG i w miarę bezawaryjny?

Mazda 6 MPS - tutaj o aucie nie wiem praktycznie nic...

Czekam na wasze Typy i opinie o autach, które wypisałem. No i oczywiście z góry dziękuję za pomoc :)
Riazek
Początkujący
 
Posty: 149
Prawo jazdy: 26 11 2014
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Lexus GS MK2
Silnik: 4.3 V8 3UZ
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Sty 2018, 20:57

Riazek napisał(a):Jednak nie mam pojęcia ile mogłoby wyjść ubezpieczenie


Porównywarka w ruch i sprawdzasz. Z góry mówię, że ta pojemność może wyjść taniej niż jakieś Audi z 2.0.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Sty 2018, 21:42

No więc przeliczyłem na porównywarce i ubezpiecznie w MTU wychodzi niecałe 900 zł, a w kwocie, którą obrałem za akceptowalną mogę mieć OC+AC (1500zł). Także GS430 MK2 jak najbardziej wchodzi w grę. Tutaj rodzi się pytanie - jak wygląda rynek wtórny tego modelu? Jak się to prowadzi? Słyszałem kiedyś, że MK2 lepiej klei się drogi, niż MK3 - to prawda? I może ktoś zna jakieś typowe bolączki tego autka?

PS: Dziękuję bardzo za odpowiedź Galakty :)
Riazek
Początkujący
 
Posty: 149
Prawo jazdy: 26 11 2014
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Lexus GS MK2
Silnik: 4.3 V8 3UZ
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Sty 2018, 22:07

Riazek napisał(a):No więc przeliczyłem na porównywarce i ubezpiecznie w MTU wychodzi niecałe 900 zł, a w kwocie, którą obrałem za akceptowalną mogę mieć OC+AC (1500zł). Także GS430 MK2 jak najbardziej wchodzi w grę. Tutaj rodzi się pytanie - jak wygląda rynek wtórny tego modelu? Jak się to prowadzi? Słyszałem kiedyś, że MK2 lepiej klei się drogi, niż MK3 - to prawda? I może ktoś zna jakieś typowe bolączki tego autka?


Ja płaciłem oc za 430kę około 850zł. rocznie.

Co masz na myśli rynek wtórny... ? jest ich mało i szybko znikają.
Ceny są na stałym poziomie od lat więc o to nie ma co się martwić.
Ceny gratów normalne z kategorii niskich jak na auto premium. Wszystkie usterki kręcą się wokół głupot typu antenki, srenki itp. :ok:
Zawieszenie pancerne oprócz przednich bananów (górne wahacze). Ceny w ASO konkurencyjne dla syfów z alledrogo.
Ceny serwisu podstawowego niskie lub bardzo niskie np. rozrząd.
Spalanie na kołach 17tkach aucie z pracującymi sondami :ok: to 9-17l licz trasę 10-11l spokojnej jazdy, miasto bez szaleństw i korków 12-13l na krótkich odcinkach doszedłem do 15l ( odcinki do 2-3km. chłodną porą).
Trasa 150-160km/h to około 12-13l pb. trasa v-max non stop około 17l-18l. (230km/h).

Prowadzenie w opcji normal odcina od jazdy co wiele osób denerwuje, w opcji twarde sprężyny i gleba jest lepiej tylko mało lexusowo :ok:
Co do przyśpieszeń w prędkościach najbardziej odczuwalnych po tym aucie będziesz już miał problem żeby Cię coś zadowoliło.

Co do mk3 to ma fajniejszą skrzynię, wygląd zewnętrzny oraz wewnętrzny. No jest więcej bajerów które kosztują... chociażby tylne amory samo utwardzające się wytrzymałość około 150tyś.km., jest problem ze świerszczami pod deską rozdzelczą usunięcie jest łatwe ale trzeba zapłacić... słyszałem o jakimś defekcie przewodu nagrzewnicy albo samej nagrzewnicy (tak wymieniłem na siłę :D ).
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Sty 2018, 22:41

Właśnie rozmawiałem z MM Nice Cars. Pewnie firmę znacie. Z tego co słyszałem unikat na naszym rynku - rzetelna firma, która handluje autami... (aż ciężko to napisać). Z Typowych bolączek napisali mi, że hamulce... Jak zapytałem o możliwość zmiany hamulców na jakieś wydajniejsze/trwalsze, to powiedzieli o 4-tłoczkowych zaciskach z supry. Może ktoś się orientuje jakie to mogą być koszta? (co jak co, ale na hamulcach nie mam zamiaru oszczędzać) :)

Szybki dziękuję bardzo za odpowiedź. Jeśli pamiętam Dzidzia/Dzida, czy jakoś tak (nie pamiętam dokładnie nicku) był specem od leksusów na tym forum, więc jeśli to Kolego czytasz, to prosiłbym też o Twoją opinię :)

A no i poproszę jeszcze o opinie o w/w firmie. Opinie w internecie nie kłamią? Szczególnie prosiłbym o opinię moderatorów, o ile mieli z MM styczność. (Bez urazy dla pozostałych osób, ale moderatorzy sprawiają wrażenie bardziej zaufanych osób, choć oczywiście cenię sobie zdanie każdego) :)
Riazek
Początkujący
 
Posty: 149
Prawo jazdy: 26 11 2014
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Lexus GS MK2
Silnik: 4.3 V8 3UZ
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Sty 2018, 22:58

Riazek napisał(a):Typowych bolączek napisali mi, że hamulce... Jak zapytałem o możliwość zmiany hamulców na jakieś wydajniejsze/trwalsze, to powiedzieli o 4-tłoczkowych zaciskach z supry. Może ktoś się orientuje jakie to mogą być koszta? (co jak co, ale na hamulcach nie mam zamiaru oszczędzać) :)

A zapomniałem o heblach :D ale są dwa sposoby załatwiania sprawy w zależności od potrzeb zamawiasz droższe tarcze pewnej polskiej firmy (nie będę jej reklamował) + odpowiednio dobrane klocki + oplot na przewody całość zamkniesz w 1k i zyskujesz odporność na temperaturę co jest chyba podstawową ich bolączką oprócz zapiekania się tłoczków ale tu wystarczy zwykła regeneracja.
Sposób nr.2 zestaw 4tłoki z ls ucf20FL super zacisk, większa tarcza, lepsze heblowanie koszt około 1,2k z adapterami ale bez tarcz.
Powszechny mod.

Co do MM C to kiedyś nie miałem do nich zaufania ale podesłałem im wiele moich znajomych i są zadowoleni. Dostajesz rzetelną informację, bez ściemy i głaskania oczekiwanego przez kupujących :ok:
Nawet potrafią przyznać że nie wierzą w przebieg auta które sprowadzili :ok:

p.s.

Jak będziesz poważnie zainteresowany 430ką to daj sygn.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowa premiera Golfa Varianta
    Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego Volkswagen prezentuje – jako światową premierę – nowego Golfa Varianta. W porównaniu z poprzednikiem nowy Golf Variant jest lżejszy nawet o 105 kg. Po raz pierwszy ...

12 Sty 2018, 23:09

Po dzisiejszym dniu myślę, że 90+ %, że kupię GS 430, ale tak jak mówiłem - jeszcze miesiąc - dwa muszę poczekać. Na siłę mógłbym już szukać, ale musiałbym się zapożyczać, czego nie lubię. A w domu ostatnio i tak większość czasu mnie nie ma, a na wyjeździe korzystam z firmowych samochodów, więc pośpiechu nie ma :)
I jestem konkretnie zainteresowany 430-ką, jeśli masz coś konkretnego na myśli, to zapraszam PW:)

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :)
Riazek
Początkujący
 
Posty: 149
Prawo jazdy: 26 11 2014
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Lexus GS MK2
Silnik: 4.3 V8 3UZ
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Sty 2018, 12:39

Taka 430-ka będzie spoko?

[link do oferty na Allegro wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

13 Sty 2018, 16:40

Jak na moje oko wygląda ładnie. Tylko w przebieg mi się wierzyć nie chce, ale... Ale na przebieg już od dawna nie patrzę. Przynajmniej nie przy autach wystawionych w Polsce :)
Riazek
Początkujący
 
Posty: 149
Prawo jazdy: 26 11 2014
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Lexus GS MK2
Silnik: 4.3 V8 3UZ
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004