W miarę niezawodny i komfort samochód za 20-25 tys

04 Lip 2022, 20:54

Cześć, padło na mnie zadanie pomocy ojcu w zakupie samochodu. Jako, że nie znam się zbytnio to chciałbym zapytać się o poradę a więc tak:
Samochód ma być kombi lub sedan ewentualnie jakiś hatchback typu astra J (odpadają typowo miejskie typu fiata bravo)
Silnik raczej benzynowy ze względu na przebiegi poniżej 5k km rocznie
Cena w przedziale 20-25 tys
Fajnie jakby był w miarę komfortowy i miał np czujniki parkowania choćby z tyłu aczkolwiek głównie kładziemy nacisk na to aby nie trzeba było jeździć co chwilę do mechanika.
Wiem, że podobają mu się A4 B7 1.8T oraz Mazda 6 gh i Mercedesy w203 i w211, ale z tego co kojarzę to przynajmniej ten ostatni raczej nie będzie zbyt tani w eksploatacji i chyba przydałoby się do niego zwiększyć budżet o te 5-10 tyś.
PomocWWyborze
Obserwowany

04 Lip 2022, 23:22

Samochód ma być kombi lub sedan ewentualnie jakiś hatchback typu astra J (odpadają typowo miejskie typu fiata bravo)

Astra i Bravo to ten sam segment, miejsca w środku jest tyle samo.

Jak ma się nie psuć i nie drenować portfela to jakieś audi 1.8T, mazda 6 czy mercedesy to jakiś idiotyzm, tym bardziej na tak śmieszne przebiegi. Trzeba szukać czegoś stosunkowo młodego i niewyeksploatowanego. Zacząłbym pewnie od i30/ceed
franccc
Stały forumowicz

Przebieg/rok: >50tys. km

05 Lip 2022, 15:00

Przeglądając ogłoszenia rzuciło mi się w oczy jeszcze kilka modeli

ford mondeo mk4
honda accord vii
chevrolet cruze
citroen c5 3gen
bmw e87
opel insignia

Czy którykolwiek z nich ma jakiś sens? Wydaje mi się, że e87 może być jednak zbyt drogie w utrzymaniu a insignie które są wystawione w tej cenie mogą być dość mocno wyeksploatowane.
PomocWWyborze
Obserwowany

05 Lip 2022, 20:19

E87 w porównaniu do c5 czy accorda to tanioszka.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4